Nod32 blokkeert internetverbinding wanadoo family

Pagina: 1
Acties:

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 13:35

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Ik heb vandaag een 30 dagen trial van NOD32 gedownload en geinstalleerd. Ik had verschillende reviews gelezen waarbij NOD32 erg goed uit de bus kwam (snel, licht en grondig). En aangezien ik met name licht en snel ook belangrijk vind, koos ik Nod. Na de uninstall van McAfee Virusscan 7.0 (ja een oudje ik weet het) en de install van Nod32, had ik geen internetverbinding meer. Alles gecheckt, zelfs handmatig nieuwe TCP/IP verbinding ingestelt (Winsocks verwijdert uit register op advies van Nod32 handleiding) nog steeds geen internet. :(

Toen Wanadoo helpdesk gebeld: "Nee meneer, Nod32 wordt niet ondersteunt. U kunt kiezen voor Norton of McAfee, anderen worden niet ondersteunt. Er wordt aan gewerkt."

Weet iemand hier iets van? Hebben mensen hier ook ervaring mee? Werkt bijvoorbeeld AVast wel? Dat was namelijk mijn tweede keus. Wel treurenswaardig dat Wanadoo (toch een grote provider) zoveel virusscanners niet ondersteunt... |:(

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Kan aan mij liggen, maar ik zie de link tussen een virusscanner en een internetverbinding niet? Het is toch geen firewall? In hoeverre kan een virusscanner door een internetprovider worden ondersteund?

Als je NOD32 uninstalled, werkt internet dan wel weer? Of probeer eerst imon uit te schakelen en kijk dan of de verbinding het wel doet.

[ Voor 47% gewijzigd door Ruzor op 07-01-2007 19:17 ]

[This is what you get when you mess with us]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Heb je Agnitum firewall wel geinstalleert ?? anders is het die die internet blokkeert.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:26
Welke versie heb je?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
deinstalleer nod32 en reboot, installeer hem vervolgens 'custom' en installeer alles behalve de imon eninge (welke op tcp/ip niveau je internetverkeer scanned)

heb vaak genoeg gehad dat dit op sommige pc's ervoor zorgde dat tcp/ip niet meer werkte (en nee versie 2.7 loste het niet op ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Even een paar antwoorden op jullie reacties:
- het was trialversie Nod32 (de enige die op de de Eset-site staat, er wordt geen versienummer vermeld)
- toen ik Nod32 helemaal uninstalde (inclusief de registervermeldingen) moest ik mijn modem resetten en opnieuw instellen (ik heb een speedtouch 510 multipc) toen deed internet het wel weer
- Het is inderdaad alleen een virusscan en geen firewall of anti-spyware
- Ik gebruik ernaast alleen MS defender en Windows firewall (dus geen andere firewall zoals Agnitum)

Weet iemand iets over AVast? dat wil ik namelijk ook graag gebruiken en wellicht geeft dat geen problemen...

[ Voor 9% gewijzigd door Adjo op 07-01-2007 19:43 ]

Verwijderd

Ik heb hier Avast draaien en nooit problemen met mijn internet (overigens Orange via Casema)

Verwijderd

ik heb nod32 en geen enkel probleem? erg raar.. ik heb gewoon typical installation gedaan.. heb wel eem "niet trial" via torrensite

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:46
Ruzor schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:14:
Kan aan mij liggen, maar ik zie de link tussen een virusscanner en een internetverbinding niet? Het is toch geen firewall? In hoeverre kan een virusscanner door een internetprovider worden ondersteund?

Als je NOD32 uninstalled, werkt internet dan wel weer? Of probeer eerst imon uit te schakelen en kijk dan of de verbinding het wel doet.
Uit eigen ervaring bij een ISP (waar ik inmiddels niet meer werk) weet ik dat users vaak de ISP (for whatever reason) de schuld geven van wanneer de verbinding niet meer werkt. 8)7

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Vinnienerd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:00:
[...]

Uit eigen ervaring bij een ISP (waar ik inmiddels niet meer werk) weet ik dat users vaak de ISP (for whatever reason) de schuld geven van wanneer de verbinding niet meer werkt. 8)7
Wanneer je goed gelezen had zie je dat ik niemand de schuld geef, maar dat de Orange helpdeskmedewerker zelf aangeeft dat ze NOD32 niet ondersteunen.

Ik heb inmiddels de methode van Zwelgje geprobeerd (IMON niet mee installeren) en dat heeft gewerkt!!! Zwelgje rules dus... _/-\o_

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12
Adjo schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Ik heb inmiddels de methode van Zwelgje geprobeerd (IMON niet mee installeren) en dat heeft gewerkt!!! Zwelgje rules dus... _/-\o_
dan heb je wel geen pop3 scan meer. :z

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Adjo schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Wanneer je goed gelezen had zie je dat ik niemand de schuld geef, maar dat de Orange helpdeskmedewerker zelf aangeeft dat ze NOD32 niet ondersteunen.

Schiet ook niet veel op idd, gewoon goed africhten je NOD32 scanner. Draait hier namelijk wel gewoon goed met IMON (IMON staat voor internet monitoring). Wel aan te raden gezien je al snel een virus of trojans binnen kan hengelen via een brouwser.

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Chutney schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:48:
[...]

Schiet ook niet veel op idd, gewoon goed africhten je NOD32 scanner. Draait hier namelijk wel gewoon goed met IMON (IMON staat voor internet monitoring). Wel aan te raden gezien je al snel een virus of trojans binnen kan hengelen via een brouwser.
Wat bedoel je met 'goed africhten'? Welke instelling zorgt ervoor dat Imon mijn internet blokkeert? Feit is namelijk wel dat met IMON installatie mijn internet wordt geblokkeert en zonder IMON installatie internet gewoon goed functioneert.
Ik ben het met je eens dat het niet wenselijk is geen internet monitoring te hebben. Maar graag advies over de IMON instellingen... Wellicht zijn er nog meer ervaren NOD32 gebruikers...

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12
klik op imon en dan op setup,laat de pop3 zoals het is,aktief dus.
klik dan op http en vink de setting uit, die poort 80 en 8080 scant.
nu heb je in ieder geval email scan.
ik gebruik nod al jaren en velen kenissen met mij,maar die hoor ik nooit over zulke problemen.

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Ik heb het opgelost. Dit bleek de oplossing:

1) Klik op het groene NOD32 icoontje rechtsonder op het scherm bij de Windows klok.
2) Klik op IMON
3) Klik op SETUP
4) Klik op GEAVANCEERD
5) Haal het vinkje weg bij "Netwerk Configuratie Wijzigingen"
6) Klik daarna op "NU HERSTELLEN"
7) Herstart de computer

Nod32 draait nu al enkele dagen probleemloos.

Ik begrijp alleen niet goed waarom andere gebruikers de defaultinstellingen zonder problemen kunnen gebruiken en waarom ik bovenstaande oplossing nodig had. Maar goed, het werkt. 8)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
waarschijnlijk omdat je spyware op je pc hebt die nogal diep in je tcp/ip stack hangt...

in ieder geval bedankt voor de terugkoppeling. deze tip wist ik ook nog niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door Zwelgje op 13-01-2007 11:54 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1