Converter

Pagina: 1
Acties:

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Een lange tijd terug heb ik hier een post gemaakt over m'n koeler. Ik weet namelijk niet of deze nou kapot is, of m'n voeding/moederbord. Ik sluit namelijk m'n koeler aan (Socket A) maar hij draaid niet. Enkele keer draaide hij weer paar seconden en daar valt hij weer uit. Mensen raadde mij aan om een converter te zoeken zodat ik m'n koeler kan aansluiten op een andere aansluiting (de powerkabeltje van de hdd). Ik heb in de buurt hier gezocht in verschillende computershops, tevergeefs. Ik heb daarna niks meer gedaan aan m'n computer. Nu zat ik even te kijken op webshops voor kabels. Op azerty.nl zag ik bvb deze:

OEM Kabel converter € 0,90 # molex naar 1 x molex, 1 x fdd
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_7051_N.jpg

Akasa AK-CB423 € 3,39 # 4-Pin to 3-Pin Converter
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_9646_N.jpg

Zalman ZM-MC1 € 2,07
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_9296_G.jpg

Welke moet ik eigenlijk dan nemen? Ik heb vernomen dat de Zalman het moet lukken (CPU koeler aansluiten op normale powerkabeltje), maar wat kan je met die andere 2 doen? Het verschilt namelijk wel in prijs (en kwaliteit?). Die 2e kabeltje lijkt me zowiezo geen aansluiting voor me koeler (gezien foto) maar de foto is nogal klein en onduidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door BoyzNDaHood op 07-01-2007 18:21 ]

Verwijderd

Je hebt de zalman nodig, andere zijn alleen bedoeld om als extra een floppy drive aan te sluiten.

De zalman heeft 2 witte, 2 zwarte aansluitingen. 2 voor 12 volt en 2 voor 5 volt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 18:23 ]

• BoyzNDaHood
Okay, bedankt. Ik zal ff kijken wanneer ik die ga bestellen dan (als ik nog iets anders voor me pc nodig heb ofzo:P anders betaal ik meer verzendkosten dan aan het product zelf).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk ook even vragen of het mogelijk is om het ding in een envelop te stoppen en te versturen. Er zijn genoeg webshops die niet moeilijk doen om zoiets kleins gewoon te versturen zonder er gelijk 10 euro of meer aan verzendkosten voor te rekenen.

• BoyzNDaHood
Ja ik heb gelezen dat azerty bvb games of geheugenkaarten versturen via envelop, maar dat kost ook 3,5 euro. Misschien dat ik dat ga doen. Maar ik wil mss nog een hardeschijf kopen, maar twijfel daar nog aan.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:04
Hoi, je kan uiteraard meerdere dingen doen

1) domweg geld uitgeven aan dergelijk in een compushop
2) zelf even draadjes strippen en met een kroonsteentje alles vast maken, om te testen nieteens nodig en volstaat desnoods plakband
3) een mail sturen naar mij, moet die dingen nog wel over hebben

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• BoyzNDaHood
Ik ga hem wel bestellen. Niet dat ik wat tegen je kabeltjes heb ofzo, maar ik alle koelers die ik nu heb gebruikt waren ook 2e hands. En omdat ik wel zeker wil weten of de koelers nou troep waren (versleten, kapotte hardware) of iets in m'n computer wil ik liever niet met 2e handse kabeltje 2e handse koelers te testen.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:04
BoyzNDaHood schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:15:
Ik ga hem wel bestellen. Niet dat ik wat tegen je kabeltjes heb ofzo, maar ik alle koelers die ik nu heb gebruikt waren ook 2e hands. En omdat ik wel zeker wil weten of de koelers nou troep waren (versleten, kapotte hardware) of iets in m'n computer wil ik liever niet met 2e handse kabeltje 2e handse koelers te testen.
Hahahaha. Ja, ze hebben houtworm.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Heb hier nog zat van die dingen liggen, bij bijna elke casefan krijg je er een. Zijn trouwens dezelfde als op de 2e afbeelding, maar die zalman is natuurlijk handiger omdat je dan meteen 4 aansluitingen hebt en ook nog op 5v kunt zetten.
En ik zou je er ook wel een kunnen opsturen (of 2, om de kans te verkleinen dat je een rotte krijgt :P )
Pagina: 1