Toon posts:

Problemen Asus Z9200K

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op het vorige topic te weinig info heb gezet probeer ik het nog een keer.

Ik heb het volgende probleem met mijn asus laptop.
Vaak wil deze niet opstarten, het volgende gebeurd dan:
1. ik druk op de aanknop
2. de ventilator gaat op volle toeren draaien
3. de lampjes van numlock, capslock e.d. blijven branden

Ik heb 'm geprobeerd op te starten zonder cd-rom speler erin, ik heb alle mogelijke combinaties met intern geheugen te doen (2x512), en zelfs als ik 'm aan probeer te zetten zonder hd erin geeft ie nog het zelfde probleem. Ook maakt het niet uit of ik met accu of zonder accu opstart, met lader of zonder lader.

Wat zou het probleem kunnen zijn, de laptop is wel een keer vochtig geweest en deed het daarna wel weer, alleen touchpad heeft het toen begeven.

Als iemand mij verder kan helpen zou ik echt blij zijn, want ik word er zo natuurlijk een beetje moe van. :?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

Theo

moederbord

Het eerste wat in mij opkomt is een kapot moederbord of een bios die niet goed is (verkeerd geflashed oid). Je laptop is nog redelijk nieuw, dus i kzou eens proberen van de garantie gebruik te maken, al durf ik niet te zeggen of Asus je laptop accepteerd, hij heeft immers waterschade.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn ASUS Z9100L, en bij mij is het probleem opgetreden nadat ik de BIOS heb geflashed, en alleen als ik het touchpad aan zet in de bios, start ie niet door. Ik heb nu mijn tyouchpad uitgezet in de BIOS en een ext muis erasan gekoppeld. Nu doet ie t wel. Alleen het touchpad niet

Verwijderd

Topicstarter
mja, het probleem is dat ik al niet eens in mn bios kan komen :S

Verwijderd

ja dat probleem ken ik. Moet je gewoon blijven proberen om m toch op te starten en dan direct in de bios komen (F2). en dan direct het touchpad uitschakelen. Mocht dit echt niet lukken zou ik gewoon de laptop opsturen naar asus en afwachten wat zij zeggen. Misschien komt het inderdaad door dat de bios geflashed is (bewust of onbewust). Ik heb n.l. ook lang lopen klooien om m aan te krijgen. Toch even blijven proberen (bij mij duurde het wel meer dan en week voordat ik m aan had) suc6 ermee, mocht het niet lukken dan kun je me altijd mail. johangorissen84@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik m opstuur heb ik kans dat ze zeggen dat ie vochtig is geweest en dat ik mag dokken :S

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:23:
maar als ik m opstuur heb ik kans dat ze zeggen dat ie vochtig is geweest en dat ik mag dokken :S
Daarom eerst even contact opnemen met Asus en kijken wat zij te zeggen hebben. Wellicht komen ze uiteindelijk een heel ander probleem tegen dat de oorzaak is :)

Verwijderd

Jah, daar zit ook weer wat in :? . Dan kan ik je ook helaas niet verder helpen. Een andere oplossing is misschien ook even bij een lokale computerzaak vragen naar een oplossing, of naar een computerburs toe gaan. Verder weet ik geen oplossing meer te bedenken.

Groetjes Johan

Verwijderd

Topicstarter
zou het helpen om gewoon t flatcable dingetje van de touchpad uit t mobo te trekken ipv in de bios uitzetten?
ik krijg de laptop namelijk met geen mogelijkheid nog aangeslingerd :S

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 17:14
Dit kun je natuurlijk ook proberen.

maar stel voor :+ je sloopt iets anders of je breek een garantie sticker :/ dan heb je best kans dat je moet betalen :9

Je kan wel proberen het kabeltje los te halen , het lijkt mij alleen sterk dat hij dan wel weer gaat werken :'(

SU6! Ermee :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hellsystem op 23-01-2007 02:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik geloofde het bijna zelf niet, maar ik heb m ff uit elkaar geschroefd, flatcable van touchpad eruit gehaald, ff afgeplakt met plakband voor de zekerheid, en hij ging aan!
zelfs met een keer opnieuw opstarten ging ie nog aan!
kben weer helemaal in mn nopjes, toch maar ff ergens een nieuwe touchpad bestellen, weet iemand zo vlug ff een adresje waar dit kan?
alvast bedankt!
Pagina: 1