Toon posts:

Wegvallende internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Al weken lang zitten wij met een groot probleem omtrend internet. Gezien het feit dat ik geen juiste korte omschrijving kan maken voor mijn probleem heb ik ook op google geen succes gehad met mijn probleem.

Er word hier thuis veel gebruik gemaakt van het internet, met 3 vaste pc's en één laptop, continue blijft onze verbinding op een mysterieuze manier wegvallen, gebruik maken van skype/messenger etc. is mogelijk maar surfen op het internet leid tot de melding 'Het duurde te lang om [website] te laden'. Wanneer ik de voeding van de router eruit trek hebben wij enkele minuten internet en klapt het internet er weer uit.

Enkele punten op een rij om mijn verhaal aan te sterken;
  • Maken gebruik van een wireless linksys router
  • Een vast IP adres ingesteld
  • Wanneer ik 'ipconfig /release' invoer krijg ik de melding 'De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich in staat bevind die voor deze bewerking is toegestaan'
  • Skype, messenger en xFire kunnen lange tijd gebruikt worden voordat ze eruit knallen
  • 3 vaste pc's + 1 laptop gebruik makend van één router.
  • Digitale telefonie van UPC
Is er iemand die raad heeft met mijn probleem? Of zelf lange tijd hetzelfde probleem heeft meegemaakt?

Raymond

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
- Werkt dit ales wel zonder router ertussen?
- Is alles wireless?
- Op alle pc's dezelfde problemen?
- Als je internet wegvalt, kun je dan wel de modempagina bereiken? Of alleen de pagina van je router? Of is dan niks bereikbaar? En is dat dan op elke pc?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem al bijna een maand of 2, ik heb inmiddels de router (Sweex, paar jaar oud) vervangen door een Belkin 125Mbps+ wireless router, maar het probleem is er nogsteeds (eerste week na het vervangen niets van gemerkt :? ). De router is vreemdgenoeg ook niet bereikbaar via de PC's waardoor de stekker eruit trekken de enigste oplossing is.

Wij hebben hier 3 vaste PC's en 1 (wireless) laptop waarop het internet uitvalt.

Ik UPC ook al gebeld en het advies is om eerst de PC's en de router van het stroom te halen en daarna de modem.. en dan één voor één weer aanzetten om de nieuwe instellingen te laden.

Ik heb het al heel vaak gedaan en het werkt voor geen meter! :X
Het internet werkt weer zodra ik de router reset (stekker eruit) maar dat kunstje heb ik meerdere keren per dag moeten doen :(

De search vond veel van dezelfde problemen (vaak ook een paar jaar oud) maar geen enkele topic droeg het antwoord met zich mee.

Windows mag dit aparaat uitschakelen om stroom te besparen staat uit (en heeft geen enkele invloed op het uitvallen van het internet).

PC's zijn verschillend, instellingen gelijk, kabels zijn in orde (wirelles zou dan niet uit moeten vallen) en de router is vervangen.

Wie kan mij en de TS helpen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jeb, daar zijn we weer, vreselijke drukte aan deze kant.

We hebben geconstateerd dat alles soepel draait wanneer één persoon met het internet verbonden is, zodra een tweede persoon de computer inschakeld knalt alles er letterlijk uit, pagina's worden niet meer geladen enzovoorts.

@ Murcielago
Helaas werkt ook niets als ik de router er tussenuit haal, zegt in mijn ogen al gauw dat er niets klopt. Zoals aangegeven is één laptop wireless en 3 pc's vast bedraad. Modempagina ben ik zelf nooit op geweest, enige waar ik me vaak bevind is op de pagina van de router. En alle pc's hebben inderdaad hetzelfde probleem, zowel bedraad als wireless.

Verwijderd

Hey,

Wij bezitten een Sitecom Router en hebben ook vaak last van een Wegvallende verbinding, we zitten met 4 pc's op het netwerk en het lukt me op de een of andere manier ook niet om op de modempagina te komen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:09:
Hey,

Wij bezitten een Sitecom Router en hebben ook vaak last van een Wegvallende verbinding, we zitten met 4 pc's op het netwerk en het lukt me op de een of andere manier ook niet om op de modempagina te komen :?
Ik heb ook zelfde probleem. UPC internet, Sitecom Router. En wegvallende verbinding. Ik heb de firmware geupgrade. Alles gechecked. Kom er niet achter wat het is. Ook lijkt het alsof de verbinding van sommigen beter is dan anderen, die aan de router zitten. Maar als ik de stekkers erop verwissel blijft dat hetzelfde!? Kan het aan mijn UTP kabel liggen? Ik zie niet de melding van stekker eruit oid.
Pagina: 1