Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Mobiel]Verschillende eind-datum abonnement.

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Ik heb 7 juli 2006 een 2-jarig abonnement afgesloten bij HI.
Toen ik dit wou afsluiten, kreeg ik in de winkel de melding dat het niet mogelijk was en dat KPN contact met mij zou opnemen hierover. Na een week kreeg ik inderdaad een brief thuis gestuurd waarin werd vermeld dat ik stond getoetst bij het BKR te Tiel.
Enkele dagen later kreeg ik een brief van Experian, een bedrijf die zulk soort gegevens nakijkt voor andere bedrijf.

Na het opsturen van een kopie van mijn paspoort en een begeleidend briefje kon ik een uitdraai krijgen van mijn gegevens. Na dit opgestuurd te hebben kreeg ik weer een paar dagen later een brief van ze thuis, met daarbij de uitdraai. Op deze uitdraai stond keurig vermeld dat ik niet de
gene ben met de toetsing, maar iemand anders op dit adres. (Mijn ouders hebben een camping, en er waren nog een paar mensen hier. Het was dus een van die anderen mensen).

Op vertoon van deze brief kon ik vervolgens mijn telefoon ophalen bij de Belcompany.

Nu had ik laatst even met de helpdesk gebeld van HI, omdat ik dacht dat ik mijn contract nog steeds niet had ontvangen. (Had ik wel, maar door het hele goede met experian enzo) was ik het gewoon vergeten en kwijt geraakt. (Inmiddels weer gevonden bij het opruimen van mijn bureau). Maar goed, dat terzijde.

Toen ik met de Hi heb gebeld, heb ik gevraagd naar een nieuw contract. De meneer aan de telefoon wist mij te melden dat hij zo geen eind datum o.i.d van mijn abonnement kon vinden. Ik heb toen gevraagd, hoe ze dan wisten wanneer een abonnement afloopt, de meneer heeft mij vervolgens in de wacht gezet en is gaan bellen met iemand anders om het na te vragen. Vervolgens wist hij mij te melden dat mijn abbo loopt tot 7 oktober 2007. Ik heb het nog een keer nagevraagd en hij bevestige dit.

De volgende dag heb ik weer gebeld(Kreeg iemand anders aan de lijn). en nog een keer naar de datum gevraagd. (vond het allemaal toch wat gek)Weer kon ze het niet vinden op haar scherm en is ze weer met iemand anders gaan bellen. Ook deze mevrouw wist mij te vertellen dat het afloopt op 7 oktober 2007.

Ik had inmiddels wel gevraagd op een nieuw contract en heb deze ook thuis gestuurd gekregen. Hier stond echter geen looptijd, geen begindatum en geen einddatum op. Heb daarom het contract retour gestuurd met een begeleidend briefje dat ik graag een nieuw contract wou waarop deze zaken wel stonden vermeld.

Enkele dagen later werd ik gebeld met de mededeling dat ze mij dit niet toe konden sturen, maar wel een bevestiging van de einddatum van het abonnement. In de brief staat letterlijk:
"Op 7 juli 2006 bent u het contract voor de mobiele aansluiting met nummer 06-******** aangegaan voor een contractstermijn van 1 jaar en 3 maanden. De vervaldatum van uw contractuele verplichtingen van uw mobiele aansluiting is gesteld op 7 oktober 2007."
De brief word afgesloten met een handtekening van Marco Visser. Directeur KPN Mobiel Nederland.

mijn vraag nu is dan ook, kan ik 7 oktober 2007 naar de winkel om een nieuw abbonoment af te sluiten, of moet ik toch wachten tot 7 oktober 2008?

Bijlage: Contract Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/2j2gmps.jpg
Bijlage: Brief KPN Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/33c4t34.jpg

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:19
hoe kan je nu een 15mnd contract hebben.... dat heb ik nog nooit gehoord!!
Of 27 aanvankelijk of het nu okt. 2007 of 2008 is!

[edit]
je hebt een 27 mnd contract staat daar gewoon in!
Je kan het gewoon proberen in oktober van dit jaar!
Als je dan niet kan verlengen weet je meteen dat je
tot 2008 eraan zit.

Aangezien ze het bij KPN zelf niet weten!

[ Voor 74% gewijzigd door nils7 op 07-01-2007 18:30 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Robbie T
nils7 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:27:
hoe kan je nu een 15mnd contract hebben.... dat heb ik nog nooit gehoord!!
Of 27 aanvankelijk of het nu okt. 2007 of 2008 is!

[edit]
je hebt een 27 mnd contract staat daar gewoon in!
Je kan het gewoon proberen in oktober van dit jaar!
Als je dan niet kan verlengen weet je meteen dat je
tot 2008 eraan zit.

Aangezien ze het bij KPN zelf niet weten!
Omdat KPN een regeling heeft o.i.d dat je 3 maand voordat je andere contract afloopt alvast kan overstappen, en dat je dan de eerste 3 maand geen abbo kosten hoeft te betalen. (Alleen wat je verbruikt)

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Nummerportering is 3 maanden! Dus 24 maanden contract gaat pas in , na 3 maanden (portering).
1e 2 maanden zijn gratis, de 3e betaal je.

Slecht voorgelicht!!!

• Robbie T
Frunnik schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:49:
Nummerportering is 3 maanden! Dus 24 maanden contract gaat pas in , na 3 maanden (portering).
1e 2 maanden zijn gratis, de 3e betaal je.

Slecht voorgelicht!!!
Uuhm, wie is slecht voorgelicht? Ik ben degene die belcompany op deze regeling heeft gewezen. En hun hebben het vervolgens eerst uitgezocht, (voor zichzelf). En ja, nu je het zegt, wist ik ook wel dat je de 3e maand wel betaalt.

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 23:30

Tubbietje

Illegaal!

Je kan gewoon 7 Juli 2007 een nieuwe telefoon uitzoeken als je dit abonnement wil verlengen!
Werk bij de Primafoon, dus je mag me vertrouwen :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Robbie T
Tubbietje schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:49:
Je kan gewoon 7 Juli 2007 een nieuwe telefoon uitzoeken als je dit abonnement wil verlengen!
Werk bij de Primafoon, dus je mag me vertrouwen :)
Dat zijn nog eens geweldige antwoorden!
Als je zegt dat je bij de Primafoon werkt, zul je het weten, dus ideaal :).

Maar kun je mij dan ook vertellen waar het mis is gegaan o.i.d?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Robbie T schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:00:
[...]

Dat zijn nog eens geweldige antwoorden!
Als je zegt dat je bij de Primafoon werkt, zul je het weten, dus ideaal :).

Maar kun je mij dan ook vertellen waar het mis is gegaan o.i.d?
Op je huidige contract staat dat je een contract van 27 maanden hebt, echter heeft KPN (in al zijn domheid) hiervan afgezien en mag je dus op die gegeven datum verlengen.

Ik denk dat het komt doordat rond die datuk dat je het contract hebt afgesloten, KPN een nieuw proces invoerde mbt nummer portering. Vroeg was het altijd zo dat het contract pas begon als het nummer was meegenomen, echter dat veranderde naar dat het contract gelijk in ging. Ik denk dat ze het zo druk hadden dat ze dit over het hoofd hebben gezien. Je kan dus gewoon zeggen dat je geluk hebt. :)

• Robbie T
DaannO schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:55:
[...]

Op je huidige contract staat dat je een contract van 27 maanden hebt, echter heeft KPN (in al zijn domheid) hiervan afgezien en mag je dus op die gegeven datum verlengen.

Ik denk dat het komt doordat rond die datuk dat je het contract hebt afgesloten, KPN een nieuw proces invoerde mbt nummer portering. Vroeg was het altijd zo dat het contract pas begon als het nummer was meegenomen, echter dat veranderde naar dat het contract gelijk in ging. Ik denk dat ze het zo druk hadden dat ze dit over het hoofd hebben gezien. Je kan dus gewoon zeggen dat je geluk hebt. :)
Whoehoe...Lucky Me!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 07-01-2007 23:09 ]

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Yep, gewoon mondje dichthouden en dit jaar al verlengen ipv over 2 jaar ;) Kun je ook nog eens een mooi nieuw toestel uitzoeken >:)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
Ik zou voor de zekerheid toch even langs een primafoon gaan om daar na te laten kijken wanneer je abonnement afloopt. De klantenservice kan wel meer zeggen (hetzij door brief, hetzij door de telefoon). Bij een primafoon kunnen ze gewoon je contract op vragen en daar staat dan zwart op wit wanneer je contract afloopt, en dat kan je eventueel ook laten uitprinten.

• Robbie T
Morgoth schreef op maandag 08 januari 2007 @ 01:12:
Ik zou voor de zekerheid toch even langs een primafoon gaan om daar na te laten kijken wanneer je abonnement afloopt. De klantenservice kan wel meer zeggen (hetzij door brief, hetzij door de telefoon). Bij een primafoon kunnen ze gewoon je contract op vragen en daar staat dan zwart op wit wanneer je contract afloopt, en dat kan je eventueel ook laten uitprinten.
Bij de helpdesk (Heb verschillende afdelingen gehad). Hebben ze mij verteld dat ze het niet op het contract hadden staan, (om onverklaarbare redenen).

• Morgoth
Robbie T schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:44:
Bij de helpdesk (Heb verschillende afdelingen gehad). Hebben ze mij verteld dat ze het niet op het contract hadden staan, (om onverklaarbare redenen).
Ik had het niet helemaal precies geformuleerd. Je kan bij de primafoon je contract laten opvragen, waar dan waarschijnlijk geen einddatum opstaat, dat is dat ding wat je als het goed is ooit ondertekend hebt. Maar je kunt bij de primafoon ook je einddatum van je contract opvragen, dat is wat anders dan het contract zelf. Als je naar de primafoon gaat en vraagt 'wanneer kan ik m'n abonnement verlengen?' dan tikt de desbetreffende medewerker in het systeem jouw mobiele nummer in en daar zie je dan wanneer je abonnement is afgesloten, wanneer die afloopt, op welke naam dat abonnement staat, etcetera. Ik heb nog nooit meegemaakt, en het lijkt me ook onmogelijk dat dat zou kunnen, dat in dat systeem er geen einddatum staat. (En ook ik kan dit weten als medewerker bij de primafoon :))

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 23:30

Tubbietje

Illegaal!

Morgoth schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:05:
[...]

Ik had het niet helemaal precies geformuleerd. Je kan bij de primafoon je contract laten opvragen, waar dan waarschijnlijk geen einddatum opstaat, dat is dat ding wat je als het goed is ooit ondertekend hebt. Maar je kunt bij de primafoon ook je einddatum van je contract opvragen, dat is wat anders dan het contract zelf. Als je naar de primafoon gaat en vraagt 'wanneer kan ik m'n abonnement verlengen?' dan tikt de desbetreffende medewerker in het systeem jouw mobiele nummer in en daar zie je dan wanneer je abonnement is afgesloten, wanneer die afloopt, op welke naam dat abonnement staat, etcetera. Ik heb nog nooit meegemaakt, en het lijkt me ook onmogelijk dat dat zou kunnen, dat in dat systeem er geen einddatum staat. (En ook ik kan dit weten als medewerker bij de primafoon :))
Hey... een collega :)

Maar bij de helpdesk zouden ze dit ook toch wel kunnen inzien?? MOL hebben ze daar toch ook?? Of heb ik dat nou mis?

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11
Als de klantenservice zegt dat het contract afloopt op 7 oktober van dit jaar zal dit ook wel waar zijn lijkt me. Heb het al wel eens vaker meegemaakt, en klanten blij gemaakt met een nieuwe telefoon een jaar voor dat ze dachten ;)

Hoi collega's Morgoth & Tubbietje :+

• Robbie T
Tubbietje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Hey... een collega :)

Maar bij de helpdesk zouden ze dit ook toch wel kunnen inzien?? MOL hebben ze daar toch ook?? Of heb ik dat nou mis?
In principe zou het toch ook raar zijn als ze bij de helpdesk wat anders vertellen als bij de winkel? Hetzelfde bedrijf wat elkaar dan tegen spreekt?

• Morgoth
Hoi collega's :P

Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en jezelf niet blij maken met een potentieel dooie mus ;). De klantenservice zal waarschijnlijk ook wel gelijk hebben, maar soms hoor je ze gekke dingen beweren:
Toen ik met de Hi heb ik gevraagd naar een nieuw contract. De meneer aan de telefoon wist mij te melden dat hij zo geen eind datum o.i.d van mijn abonnement kon vinden. Ik heb toen gevraagd, hoe ze dan wisten wanneer een abonnement afloopt, de meneer heeft mij vervolgens in de wacht gezet en is gaan bellen met iemand anders om het na te vragen. Vervolgens wist hij mij te melden dat mijn abbo loopt tot 7 oktober 2007. Ik heb het nog een keer nagevraagd en hij bevestige dit.
Als dat figuur MOL heeft, wat hij volgens mij gewoon zou moeten hebben, hoe kan hij dan niet zien wat de einddatum van het abonnement is? Vanwege dit soort dingen zou ik het gewoon zelf zwart op wit willen zien :).
Robbie T schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:31:
In principe zou het toch ook raar zijn als ze bij de helpdesk wat anders vertellen als bij de winkel? Hetzelfde bedrijf wat elkaar dan tegen spreekt?
Ha! Welkom in de telecom-wereld! :P

• Robbie T
Morgoth schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:35:
Hoi collega's :P

Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en jezelf niet blij maken met een potentieel dooie mus ;). De klantenservice zal waarschijnlijk ook wel gelijk hebben, maar soms hoor je ze gekke dingen beweren:

[...]

Als dat figuur MOL heeft, wat hij volgens mij gewoon zou moeten hebben, hoe kan hij dan niet zien wat de einddatum van het abonnement is? Vanwege dit soort dingen zou ik het gewoon zelf zwart op wit willen zien :).

[...]

Ha! Welkom in de telecom-wereld! :P
Hallo ;) .

Binnenkort toch maar even langs de Primafoon dan!

• Robbie T
Inmiddels ben ik langs de primafoon geweest. Ook hier wisten ze mij te vertellen dat mijn abonnement op 7 juli 2007 te verlengen is (3 maand voor de einddatum). Heb vervolgens gevraagd of ze dit even voor mij konden uitdraaien.

Daarna uit pure nieuwschierigheid nog even langs de belcompany (Daar heb ik het abbo afgesloten).
Daar vertelden ze mij dat mijn abbo nog 2 jaar loopt. Vervolgens heb ik ze geconfronteerd met het feit dat ze mij bij de Primafoon wat anders vertelden en ze de uitdaai laten zien.

Toen zei die meneer mij dat dat dan wel de juiste datum zou zijn. En dat ik dan gewoon zou moeten kunnen verlengen dit jaar.

• Robbie T
RobbertC En Morgoth
1 van jullie die hier wat zinnigs over kan zeggen?

De belcompany heeft het in dit geval dus "fout"?

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11
Erg vreemd. Bij de Primafoon wordt "Mobiel Online" gebruikt, een applicatie van KPN waarin direct in het KPN-systeem gekeken wordt naar de einddatum van je abonnement. Zo ver ik weet gebruiken ze dat ook bij andere winkels, dus dan had Belcompany het eigenlijk ook moeten zien. Ga er in ieder geval maar van uit dat juli 2007 echt klopt. Ik heb het vaker meegemaakt (en die klanten hadden ook het originele contract bij waarop echt 2 jaar stond), en die zijn gewoon naar huis gegaan met een nieuwe telefoon. Een Primafoonmedewerker maakt het niks uit wat het contract zegt, 'Mobiel Online' geldt, en bovendien is een verlenging weer leuk voor de targets ;)

Doet Belcompany dus moeilijk in juli, dan zoek je toch gewoon een telefoon uit bij Primafoon ;)

• Robbie T
RobbertC schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:57:
Erg vreemd. Bij de Primafoon wordt "Mobiel Online" gebruikt, een applicatie van KPN waarin direct in het KPN-systeem gekeken wordt naar de einddatum van je abonnement. Zo ver ik weet gebruiken ze dat ook bij andere winkels, dus dan had Belcompany het eigenlijk ook moeten zien. Ga er in ieder geval maar van uit dat juli 2007 echt klopt. Ik heb het vaker meegemaakt (en die klanten hadden ook het originele contract bij waarop echt 2 jaar stond), en die zijn gewoon naar huis gegaan met een nieuwe telefoon. Een Primafoonmedewerker maakt het niks uit wat het contract zegt, 'Mobiel Online' geldt, en bovendien is een verlenging weer leuk voor de targets ;)

Doet Belcompany dus moeilijk in juli, dan zoek je toch gewoon een telefoon uit bij Primafoon ;)
Ok, bedankt.

Ik denk dat ze bij de belcompany gewoon naar een contract hebben gekeken die in hun eigen systeem staat. Niettemin, ben ik er wel blij mee dat het zo loopt ;).
Pagina: 1