Seriële interface aansturen op usb poort

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

Ik werk veel met licht en bestuur dat met software. Mijn interface heeft een seriele uitgang, alleen na het kopen van een nieuwe laptop (zonder com poort) heb ik deze niet meer aan de praat gehad. Ik heb een sitecom seriel > usb kabeltje gekocht.

Ik heb aantal dingen geprobeerd.
Als eerst pc met com poort de software geinstaleerd, dat werkt goed. Daarna het kabeltje ertussen en via usb poort en werkt het niet meer.

In de Device manager zie ik dat het apparaat goed werkt. Ook kan ik zien welke com poort er toegekend wordt, deze moet ik dan weer ingeven in het softwarepakket.

Iemand een idee waar ik nog verder kan gaan zoeken ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel programmas werken niet met USB converters ertussen omdat het vaak een virtuele compoort is die aangemaakt wordt en dat werkt niet goed. Ik ben dit zelf ook een aantal keren tegengekomen en heb nog geen goede oplossing kunnen vinden. Ik denk dat je daarom beter kunt kijken naar een notebook met compoort.

• Adelbert
Dat is geen optie.

Dan eerder nieuwe interface.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
Welke interface heb je? Misschien kan ik je helpen...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien past dit topic beter in EL..daar zitten oa mensen die serieel robots aansturen en programmers voor chips serieel gebruiken.

• Adelbert
timcooijmans schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:40:
Welke interface heb je? Misschien kan ik je helpen...
Interface: DMX4ALL http://www.dmx4all.de/
Software: Freestyler, XP

[ Voor 8% gewijzigd door Adelbert op 07-01-2007 17:45 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik weet dat er USB converters bestaan die wel gewoon worden gezien als een echte poort alleen vaak zijn ze erg schaars te vinden omdat het voor de fabrikant te veel tijd kost om een driver te schrijven die zich zo gedraagt, verder vind je ook nooit welke converter zich hoe gedraagt...

Ik heb dit probleem met paralellele poorten (heb er ook geen meer) en wel usb poorten... dus ik hou me ook aanbevolen voor een oplossing (komt in principe op hetzelfde neer)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• 0fbe
Adelbert schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:44:
[...]

Interface: DMX4ALL http://www.dmx4all.de/
Software: Freestyler, XP
Dan kan je beter voor de prijs van een nieuwe interface een USB interface kopen (die trouwens met een FTDI chip werkt)

• Adelbert
Het kost mijn leven niet, alleen zou ik het op deze manier gewoon willen hebben werken.

• 0fbe
Adelbert schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:56:
Het kost mijn leven niet, alleen zou ik het op deze manier gewoon willen hebben werken.
Je kan beter gewoon een USB interface kopen (heb er hier ook een liggen) Heb je meteen geen voeding meer nodig en het werkt perfect.

• Adelbert
timcooijmans schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:58:
[...]

Je kan beter gewoon een USB interface kopen (heb er hier ook een liggen) Heb je meteen geen voeding meer nodig en het werkt perfect.
Ik vraag me alleen af hoe het dan herkend wordt met mijn software. Daar moet je namelijk de com poort selecteren.

Welke interface heb jij ?? En waar gekocht ? De willows ?

• 0fbe
Adelbert schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:06:
[...]

Ik vraag me alleen af hoe het dan herkend wordt met mijn software. Daar moet je namelijk de com poort selecteren.

Welke interface heb jij ?? En waar gekocht ? De willows ?
Hij word herkend als FTDI chip (dat is een USB naar serieel converter die wel met logische waarden overweg kan) die FDTI chip hebben ze dan wel netjes een naam gegeven. Sommige USB naar Serieel converters (die ook een FTDI chip gebruiken) zouden dus kunnen werken. Maar voor de prijs van deze converters heb je al snel een USB naar DMX interface.
Ik heb hem inderdaad bij De willows gekocht (gebruik hem met ChamSyS)

• Adelbert
De oplossing is gevonden. De sitecom drivers waren gewoon crap. Ik heb nu drivers van conceptronic en die werken wel, ook gewoon met het sitecom kabeltje.

Van mij mag die dicht. :D
Pagina: 1