DVD Probleem met een Laptop

Pagina: 1
Acties:

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 10:26
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een oud laptopje van iemand overgenomen die ik ga gebruiken voor radio communicatie.. Dit zijn vrij ligte programma's vandaar een ouder ding!

Het probleem wat zich nu voor doet is dat ik de DVD speler niet kan benaderen, dit is erg vreemd omdat ik net opnieuw windows xp pro heb geinstalleerd via de dvdrom. :S

Nu windows er op staat zie ik het icoon dus wel in de verkenner en kan hem ook aanklikken maar krijg dat de melding geen meduim gevonden.. rara hoe kan dit???

Kan iemand mij misschien hulp verlenen?

Mvg Thomas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dit probleem met meerdere schijfjes?
Staat in devicemanager ook de juiste DVDspeler geinstalleerd? en zijn de chipsetdrivers ook geinstalleerd (voor de IDE controller dus?)

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 23:22

pathfinder2k

is hier...

Evt even verwijderen, rebooten opnieuw laten herkennen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Gooi in device manager de dvd speler eens weg en start hem opnieuw op dan zal windows ook de drives opnieuw detecteren :)

Vermeld voor de volledigheid ook de specs van de laptop dat maakt het meedenken makkelijker ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Turkish op 07-01-2007 17:30 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• GreX
Ik heb idd dit probleem met alle schijven.
In de devicemanager staat wel de juiste dvd speler ik heb hem al eens verwijderd en opnieuw laten booten. Ik krijg dat de melding hardware gevonden -> daarna is het correct geinstalleerd en werkt het ook (volgens xp :P)

Ik heb nog geen drivers geinstalleerd van dat ding.. maar wel gek dat het booten van disk met opstarten wel werkt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen drivers geinstalleerd? Vind je het raar dat sommige dingen niet goed werken of worden gedetecteerd? Ik zou eerst maar eens op zoek gaan naar de mobo/chipset-drivers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GreX
Compaq Presario 1200 Internet Zone

Er zit een Toshiba DVDRom in SD-C2502

MAX3400 Waarom werkt hij dan wel in dos met xp installatie???

[ Voor 32% gewijzigd door GreX op 07-01-2007 17:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GreX schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:37:
Compaq Presario 1200 Internet Zone

Er zit een Toshiba DVDRom in SD-C2502

MAX3400 Waarom werkt hij dan wel in dos met xp installatie???
Als je daadwerkelijk DOS gebruikt zal hij de MSCDEX laden die de drive kan aanspreken (hoewel het me veel waarschijnlijker lijkt dat je gewoon de textbased setup hebt vanaf de cd gestart, dat heeft niets met DOS te maken). Hij laad hier dus al de driver of wordt vanuit de bios aangestuurd. Als je verder geen IDE drivers hebt geinstalleerd dan heb je geen opticals.

• GreX
Heel erg vreemd!! Volgensmij doet de hele DVD Speler het ineens niet meer :S Als ik zelf boot met een disk krijg ik niet meer te zien (windows install) vanmiddag nog wel namelijk :S.. in de bios staat het wel goed :S:S:S rarara

[ Voor 11% gewijzigd door GreX op 07-01-2007 18:51 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GreX schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:46:
Heel erg vreemd!! Volgensmij doet de hele DVD Speler het ineens niet meer :S Als ik zelf boot met een disk krijg ik niet meer te zien (windows install) vanmiddag nog wel namelijk :S.. in de bios staat het wel goed :S:S:S rarara
dan bestaat er een grote kans dat de drive stuk is. Vervang hem eens en kijk wat die doet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Zit er geen netwerkkaart op, zodat je de programma's kunt downloaden?
Of een USB aansluiting voor een USB stick?

Dit verhelpt het probleem natuurlijk niet, maar het is wel een tijdelijke oplossing ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2007 19:19 ]

• GreX
heb ik idd al gedaan!! ;) ik heb het programma er nu op!
Pagina: 1