Paar vragen over Geforce 7900GT

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Beste tweakers

ik heb zaterdag een xfx 7900GT gekocht als vervanging voor mijn 6600GT sli setup
na wat gerommel en dingen instellen resetten kreeg ik het ding eindelijk aan de praat.
Als ik na installatie van de drivers en rivatuner kijk op welke clocksettings de kaart draait
geeft ie 400mhz core en 500mhz mem in 3d performance mode.
De kaart zou standaard op 470/685 moeten lopen volgens de specificaties. Hier kan ik hem ook wel opzetten door te overclocken maar de max voor core is bijv maar 500 en voor mem gaat ie ook echt niet verder dan 685. Is er iets mis met deze kaart of is het iets met drivers? Ik heb de stroom zowel op mijn mobo als op de vidcard aangesloten. Ik heb een tagan 580 voeding
Als ik benchmark in 3dmark geeft ie ook de clocks aan zoals ik ze in windows zie.

Mijn 2e vraag, ik heb een roze gloed over alle video's die ik afspeel. Ik heb drivers uit de 80 en 90 serie geprobeerd. Tevens heb ik de laatste versie van directx, divx, xvid, ffdshow erop.
Het is zowel bij mpg als avi en wmv. En het gebeurt in winamp/windows media player en vlc media.
Als ik mijn drivers uninstall en de standaard ms drivers gebruik is het weer normaal. Google leverde niet zo veel op en zoeken op got ook niet, weet iemand wat het kan zijn?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:45
na wat gerommel en dingen instellen
wat precies?

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 23:46
Het antwoord op de klokinstellingen weet ik niet. Maar je zou haast denken dat het ding gewoon waardeloos overklokt. Dat is namelijk ook een goede mogelijkheid. Hoewel de meesten de 550MHz core en 1600MHz geheugen wel halen. Maar zoals al gezegd, weet ik dat niet zeker.

Over de videokleur die niet klopt. Dat heb ik ook wel vaker met mijn nVidia drivers. Gewoon even in de driver instellingen bij 'video&television' naar 'adjust video color settings' even wat bijstellen hier en daar en je ziet vanzelf dat het goed komt. Dat was bij mij het probleem in ieder geval... :)
succes er mee!

Verwijderd

IRCfreAk schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:35:
Beste tweakers

ik heb zaterdag een xfx 7900GT gekocht als vervanging voor mijn 6600GT sli setup
na wat gerommel en dingen instellen resetten kreeg ik het ding eindelijk aan de praat.
Als ik na installatie van de drivers en rivatuner kijk op welke clocksettings de kaart draait
geeft ie 400mhz core en 500mhz mem in 3d performance mode.
De kaart zou standaard op 470/685 moeten lopen volgens de specificaties. Hier kan ik hem ook wel opzetten door te overclocken maar de max voor core is bijv maar 500 en voor mem gaat ie ook echt niet verder dan 685. Is er iets mis met deze kaart of is het iets met drivers? Ik heb de stroom zowel op mijn mobo als op de vidcard aangesloten. Ik heb een tagan 580 voeding
Als ik benchmark in 3dmark geeft ie ook de clocks aan zoals ik ze in windows zie.

Mijn 2e vraag, ik heb een roze gloed over alle video's die ik afspeel. Ik heb drivers uit de 80 en 90 serie geprobeerd. Tevens heb ik de laatste versie van directx, divx, xvid, ffdshow erop.
Het is zowel bij mpg als avi en wmv. En het gebeurt in winamp/windows media player en vlc media.
Als ik mijn drivers uninstall en de standaard ms drivers gebruik is het weer normaal. Google leverde niet zo veel op en zoeken op got ook niet, weet iemand wat het kan zijn?
3D mode low performance is dit het geval.. bij echte games moet je gewone speeds hebben.

• IRCfreAk
ik heb toch duidelijk gemeld dat het om de 3d performance mode gaat ( de andere modes zijn 2d en 3d low power), en als 3dmark al te lage settings aangeeft hoeveel load moet die vidcard dan hebben om op high te gaan;)
Het roze is echt raar, het komt dus alleen nadat ik cs:source gespeeld heb.Een reboot doet wonderen maar is toch niet echt erg praktisch.
Overclocken gaat dus praktisch niet met deze kaart, het geheugen kan niet eens 1 mhz verder en de core 30mhz, nu betaal ik uiteraard voor 470/685 maar ik heb het idee dat deze kaart gewoon te laag geclockt is, bijna net als de 7900GS en alleen met OC de 7900GT haalt.

Met gerommel (wat overigens niet van belang voor de clocks is denk ik) bedoel ik:
ik had een sli config, de bios vond het niet zo leuk dat ik ineens nog maar 1 kaart had blijkbaar (wellicht ook mijn fout doordat ie niet op auto stond voor sli) cmos battery eruit gehaald.
ik moest dat sli ding op mijn mobo omdraaien voor single vidcard mode
ik had een molex gebruikt maar die gaf blijkbaar niet genoeg dus heb ik een pci-e 6 pins met convertor uiteindelijk weer als molex aangesloten op de vidcard (aparte lijn uit psu)
Ik heb een cm-stacker stc-01 en zoals sommigen misschien weten staat de achterkant niet 90 graden op het mobo, hij wijkt iets naar buiten af, moest dus het plaatje van mijn vidcard verwijderen zodat ie helemaal in slot viel:S

[ Voor 40% gewijzigd door IRCfreAk op 07-01-2007 20:47 ]

• IRCfreAk
bedankt voor al jullie opbouwende feedback, ben er maar mee terug gegaan, enige waar ze naar keken was of de fan er wel goed opzat ding werd niet eens getest:(
maar goed heb nu een x1950pro ervoor gekregen en haal nu al 1000 punten meer in 3dmark05 op stock speeds terwijl ik de 7900GT met overclockte cpu had getest..

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

IRCfreAk schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:52:
bedankt voor al jullie opbouwende feedback, ben er maar mee terug gegaan, enige waar ze naar keken was of de fan er wel goed opzat ding werd niet eens getest:(
maar goed heb nu een x1950pro ervoor gekregen en haal nu al 1000 punten meer in 3dmark05 op stock speeds terwijl ik de 7900GT met overclockte cpu had getest..
Dat zegt vrij weinig, ATi-kaarten zijn subliem in 3DMark2005, geen idee waarom maar het is zo. X1950Pro is daar steevast boven de 7900GS en 7900GT te vinden :)
Pagina: 1