[Xubuntu 6.10] Na inloggen zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Topicstarter
Hallo,

Ik had nog een oude pc waar ik linux op wil zetten, dus ik het xubunu 6.10 (alternate install) erop geinstalleerd
Specs:
Pentium 2 400 MHz
128 Mb Ram
Voodo 3
10 Gb HD

Maar ik heb nu een probleem als ik inlog op een normaal account, zie ik een paar seconden de desktop en daarna word het scherm zwart en ben ik weer terug bij het inlog scherm, wat kan ik hier aan doen mij specs zijn goed genoeg volgens de site hij kan namelijk ook op 64 Mb draaien? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Tijdens het opstarten krijg ik een foutmelding die te maken heeft met RSDP

[ Voor 8% gewijzigd door jelly op 07-01-2007 16:38 ]

Keep it simple stupid

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Er is hier een topicje over.

Probeer eens de "alternate" install CD te downloaden en hem daarmee te installeren, dat wil nog al eens helpen bij een ouder systeem.

• jelly

jelly

Arch Linux

Topicstarter
Jk_W schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:31:
Er is hier een topicje over.

Probeer eens de "alternate" install CD te downloaden en hem daarmee te installeren, dat wil nog al eens helpen bij een ouder systeem.
Ik heb Xubuntu 6.10 geinstalleerd op het systeem maar telkens na het inloggen zie je desktop en dan springt hij weer terug naar het inlogscherm ik heb ook geprobeerd om een andere sessie te starten (gnome failsafe mode) maar dat werkte ook niet, is het dan misschien handig om hem opnieuw te installeren?

Keep it simple stupid

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

jelly schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:35:
[...]

Ik heb Xubuntu 6.10 geinstalleerd op het systeem maar telkens na het inloggen zie je desktop en dan springt hij weer terug naar het inlogscherm ik heb ook geprobeerd om een andere sessie te starten (gnome failsafe mode) maar dat werkte ook niet, is het dan misschien handig om hem opnieuw te installeren?
Xubuntu gebruikt standaard XFCE en niet gnome (dus zul je ubuntu-desktop moeten installeren om Gnome te krijgen).
Gnome en KDE hebben ongeveer de systeemeisen van Windows XP en gaan hier zeker niet goed op draaien (CPU snelheid + zeer crappy hoeveelheid RAM gaan modern besturingssystemen slecht op). XFCE zou moeten lukken.

Al Dapper Drake (6.06) geprobeerd ?

0.0

• jelly

jelly

Arch Linux

Topicstarter
Xubuntu gebruikt standaard XFCE en niet gnome (dus zul je ubuntu-desktop moeten installeren om Gnome te krijgen).
Gnome en KDE hebben ongeveer de systeemeisen van Windows XP en gaan hier zeker niet goed op draaien (CPU snelheid + zeer crappy hoeveelheid RAM gaan modern besturingssystemen slecht op). XFCE zou moeten lukken.

Al Dapper Drake (6.06) geprobeerd ?
Ik heb nu Xubuntu een keer draaiend gekregen alleen als ik nu inlog krijg ik dus gewoon de desktop te zien een paar seconden later is mijn scherm zwart, heeft dit te maken met hoeveelheid RAM? Processor?

[ Voor 21% gewijzigd door jelly op 07-01-2007 19:46 ]

Keep it simple stupid