3com en WinME

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik krijg m'n 3com 3C905B-TX niet aan de praat in WinME.
drivers zijn goed geinstalleerd, maar als ik me pc opnieuw opstart dan zegt WinME dat er iets mis is. maar wat dat zegt tie niet.

iemand enig idee wat ik kan proberen?

(btw khoorde ook dat sygate het niet doet onder WinME!?)

mzzl
Lukas

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
btw khoorde ook dat sygate het niet doet onder WinME
Ja, dat is bij mij.... het schijnt dat het wel hoort te werken dus ik ozu ik het gewoon proberen... bijmij wil ie iig niet. Nu heb ik gewoon win ME internet sharing en dat werkt ook gewoon dus kep sygate helemaal niet meer nodig.
Ik heb een 3com 10 MBit van a2000 zelf gekocht en een realtech el cheapo netwerkkaart en ME ziet ze allebei gewoon goed...

specs

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:09
Heb ook dat 3com kaartje onder WinME.
Doet het gewoon.
Had je soms eerst een andere netwerkkaart erin zitten? dan zou het kunnen dat je daar eerst alle drivers va goed moet verwijderen.
Anders zou ik het ook niet direct weten...

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
ik ben ergens achter gekomen.
namelijk dat mijn geluidskaart ook op irq 3 zit. hoewel dit dus niet werd aangeven bij de resources list alszijnde een conflict.

dus bij apparaat beheer werd dat niet aangegeven door mijn 3com kaart maar ook neit door mijn geluidskaart, dat ze dus beiden op irq 3 zitten.

nu het volgende probleem.
op de kaartjes zelf kan geen jumpers verzetten om het irq te veranderen.
en als ik dat in winme probeer te doen zegt tie dat dat niet kan!
Use automatic settings zet ik uit, dus dan zou je het toch moeten kunnen veranderen.
maar als er ik dubbel op klik zegt tie:
This resource setting can not be modified.

kan 1 van jullie is kijken of je wel zoiets zou kunnen veranderen?
en heeft er iemand tips hoe ik wel 1 van die kaarten op een andere irq kan krijgen?

thnkx

Lukas