Draadloze TV kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views sinds 30-01-2008

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 17:58
Weet iemand of dat ergens te krijgen is?

Het gaat om een laptop, wil graag in hele huis tv kunnen kijken.
Waar het vooral om gaat, in de zomer buiten.

Mag dus ook aangesloten moeten worden op het netwerk

[ Voor 15% gewijzigd door Scoop_Scoop op 07-01-2007 15:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een DVB-T tuner kun je gebruiken. Of je zet een server neer die je de TV laat streamen over het netwerk dat je vervolgens dmv je draadloze lan weer oppikt. Dit kun je ook doen icm een dreambox op een satelliet (DVB-S).

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welk systeem, DVB-T, analoge kabel, DVB-S? Heeft je laptop USB, firewire, PCMCIA of andere kaarten?

Je geeft nu wel erg weinig informatie..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Scoop_Scoop
Sorry dat ik weinig informatie heb gegeven.

Laptop heeft USB, WLAN, LAN, PCMCIA.

Thuis ontvangen we alleen maar anologe tv kabel.

Ik heb het idee van een server neerzetten wel overwogen, maar vind de stroom dan te veel gaan kosten. Heb liever een klein kastje o.i.d. die het (liefste via WLAN) de beelden transporteerd.

Dat ik het liefste via WLAN doe, is omdat ik ook nog een pc thuis heb staan, en dan ook via die tv kan kijken. laptop en pc hoeven niet tegelijk tv te kunnen kijken.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat wil je precies zien op tv? Als het programma's van de publieke omroep zijn kun je misschien af met http://www.uitzendinggemist.nl.
Amerikaanse, Engelse etc. series kun je vanaf verschillende bronnen downloaden en kijken wanneer je wilt.
Wil je live programma's publieke omroep zien, dan kun je een USB-DVB-T of PCMCIA ontvangertje overwegen, zonder abonnement.
Het wordt een stuk lastiger als je de kwaliteitsprogramma's :P van bijvoorbeeld SBS6 wil zien. Dan moet je aan een servertje gaan denken, of een DVB-T ontvanger met abonnement. Beide opties lijken me iets overkill, omdat je het vooral in de zomer gaat gebruiken. Dan heb je de rest van het jaar een server staan die niks doet, of een DVB-T abonnement waar je wel voor betaalt maar niet gebruikt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Terw_Dan schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:58:
een DVB-T tuner kun je gebruiken. Of je zet een server neer die je de TV laat streamen over het netwerk dat je vervolgens dmv je draadloze lan weer oppikt. Dit kun je ook doen icm een dreambox op een satelliet (DVB-S).
Moet je dan elk kanaal afzonderlijk streamen ?
Of moet je gewoon je gehele tv kaart laten streamen?
Srry voor de domme vraag >:)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 08:13

Barca

In Search Of Sunrise

Sven_Vdb schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:52:
Moet je dan elk kanaal afzonderlijk streamen ?
Of moet je gewoon je gehele tv kaart laten streamen?
Srry voor de domme vraag >:)
Domme vragen bestaan niet. Daarnaast... beter vragen en voor eens een dwaas dan zwijgen en voor altijd een dwaas.

Ik vind de vraag van de TS ook zeer interessant, dit lijkt mij ook wel wat! In de zomer lekker draadloos in de tuin TV kijken op de laptop. Wat bovenstaande posts betreft, het lijkt mij dat de TS zinspeelt op beelden die hij analoog binnenkrijgt en natuurlijk niet op het simpelweg surfen naar uitzendinggemist.nl

Om de vraag wat uit te breiden... als het niet mogelijk zou zijn om het middels een draadloze TV kaart te doen, kan je dan je PC (geen server!) het laten afspelen (die krijgt het gewoon via COAX en TV-kaart binnen) en dat die dan weer draadloos uitzend het netwerk in zodat je het signaal op je laptop op kan pikken? En welke programma's zou je daar dan voor nodig hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 07-01-2007 20:26 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Barca schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:24:
[...]
Wat bovenstaande posts betreft, het lijkt mij dat de TS zinspeelt op beelden die hij analoog binnenkrijgt en natuurlijk niet op het simpelweg surfen naar uitzendinggemist.nl
Ach, het kan geen kwaad om het te vragen. En als de TS alleen de publieke omroep wil zien is een andere oplossing logischer dan als hij bv. ook SBS6 wil zien (zie ook mijn post).
Verder zien mensen vaak de simpelste weg over het hoofd (series downloaden als je series wilt kijken), daarom vraag ik maar voor de zekerheid welke content er precies op die laptop terecht moet komen.
En welke programma's zou je daar dan voor nodig hebben?
Bijvoorbeeld TVserver, VLC (alleen de Linux versie kan streamen) of simpelweg WM encoder 9. Er is heel veel software beschikbaar om video te streamen.

• Scoop_Scoop
het gaat mij eigenlijk om bijna alle zenders die upc aanbied, dus ook talpa/tien waar b.v. voetbal op uitgezonden word.

Talpa is niet hele dag live te kijken op internet.

En ik ken de site uitzendinggemist.

Maar weet niemand een merk die de kastjes voor draadloze tv verkoopt? Ik heb er namelijk zelf wel eens van gehoord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Scoop_Scoop schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:15:
het gaat mij eigenlijk om bijna alle zenders die upc aanbied, dus ook talpa/tien waar b.v. voetbal op uitgezonden word.

Talpa is niet hele dag live te kijken op internet.

En ik ken de site uitzendinggemist.

Maar weet niemand een merk die de kastjes voor draadloze tv verkoopt? Ik heb er namelijk zelf wel eens van gehoord.
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Verwijderd

Ik ben mezelf hier ook net in aan het verdiepen :)
Mediaportal heeft zowel een TV-server als -client, zodat je vanaf bijvoorbeeld je laptop de tuner kunt bedienen. Een simpel servertje met tv-tuner + netwerkkaart zou moeten volstaan :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke draadloze tv bedoel je? DVB-T is draadloze tv, Digitenne maakt daar bijvoorbeeld gebruik van.

Wat je anders misschien bedoelt zijn de kastjes van Marmitek. Dit is niet zozeer draadloze tv, het is gewoon het draadloos versturen van zowel audio als video. Om dit te gebruiken bij je laptop lijkt me vrij lomp, want je zit met een ontvangst kastje waar je steeds mee rondsjouwt en aan moet sluiten, plus dat je dan ook nog een video-ingang op je laptop moet regelen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
Terw_Dan schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:58:
precies,

en als het goed is heb je tegenwoordig ook dreamboxen die je gewoon aan de kabel kunt hangen

en de dreambox bedien je dan gewoon vanaf je laptop dus beelden + de tuner bedien je vanaf de laptop

(voor zover ik dan weet)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 01:16

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik gebruik zelf Orb van orb.com doormiddel van een gewone tv-kaart in mijn pc die toch de hele dag aanstaat kan ik dus via myorb.com tv kijken (via internet). Dus niet alleen thuis maar overal waar breedband verbinding is :)

Je kan zelfs je videobestanden streamen! en werkt ook op pda die via bluetooth is verbonden met die pc :)

die van hen is mooi....

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 18:37
Tadaa :
http://www.sonystyle.com/...A//www.sony.com/index.php

Sony location free.

Zal alleen niet goedkoop zijn denk ik...
prijs staat er bij : $ 279.98

[ Voor 7% gewijzigd door Martkrui op 08-01-2007 06:06 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
sjorsfeenema schreef op maandag 08 januari 2007 @ 04:50:
Ik gebruik zelf Orb van orb.com doormiddel van een gewone tv-kaart in mijn pc die toch de hele dag aanstaat kan ik dus via myorb.com tv kijken (via internet). Dus niet alleen thuis maar overal waar breedband verbinding is :)

Je kan zelfs je videobestanden streamen! en werkt ook op pda die via bluetooth is verbonden met die pc :)
Kan dit ook gewoon via het netwerk??
Want hier in Belgie hebben we limiet he,dus kan niet altijd over internet gaan kijken of we zitten er direct door

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:57
Sven_Vdb schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:48:
[...]

Kan dit ook gewoon via het netwerk??
Want hier in Belgie hebben we limiet he,dus kan niet altijd over internet gaan kijken of we zitten er direct door
Dan is misschien de eerder gemelde mediaportal oplossing weer een idee.

• Scoop_Scoop
Oud topic van mezelf toch maar eens omhoog schoppen.

Heb in feb mijn laptop verkocht en daarom is er toen niets meer van gekomen van dit "project".

Maar heb nu weer nieuwe laptop, en heb op de pc die binnen staat TV SERVER geinstalleerd.
Nu is mijn vraag, wat moet ik op de laptop installeren om het te kijken? Als er op de pc tv server staat die streamt toch alleen maar? Of kan ik met hetzelfde prog ook afspelen op de laptop?

Of zijn er inmiddels andere betere/makkelijkere programma's?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:57
TV server van Mediaportal? Zo ja ->gewoon mediaportal + de My tv voor TV server plugin installeren op je laptop, naar "mijn TV" gan en IP van de TV server invoeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware was 7 maanden geleden geen dumpbak voor Consumentenvideogerelateerde zaken, maar blijkbaar is dit topic toen tussen de mazen doorgeglipt. Nu gaat de vraag al helemaal niet meer over welke hardware dan ook. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.