Geforce 8800GTX Kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Hoi medetweakers,

Zoals de titel al aangeeft is heeft mijn videokaart waarschijnlijk de geest gegeven. Ik heb een Asus EN8800GTX. Nu wilde ik vanmorgen mijn pc opstarten en mijn monitor die aangesloten zit op de DVI ingang gaf ineens geen beeld meer. Nu heb ik deze over gezet op de Normale Sub-D dan heb ik wel beeld maar dit zijn allemaal rare strepen en dergelijke. Ook wordt mijn grafische kaart niet meer herkent in het configuratiescherm. Mijn hele systeem is nog geen maand oud. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Kan dit eventueel ook nog aan het moederbord liggen ?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 10:43

Griffin

Is mythical

probeer de kaart in een ander systeem. hiermee kan je uitsluiten of het wel of niet je kaart is.
en anders even terug naar de winkel

• E-razor1984
Ik heb hier niet nog een systeem staan met PCI express dus dat gaat niet werken en voor de rest heb ik hier thuis alleen wat AGP kaartjes liggen. Maar mijn pc boot nog wel normaal.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Het kan ook de voeding zijn die ineensn iet meer voldoende kan leveren. Controleer of beide PCI-E voedingsconnectors aangesloten zijn. Koppel zoveel mogelijk los.

http://specs.tweak.to/16567

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Ik had dat een keer gehad met mijn 6800. De kaart was toast......

Wazaa?

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 14:26
Je hebt hem net een maand? Gewoon met de kaart terug gaan naar de winkel. Laten hun het maar uitzoeken.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• E-razor1984
Ik ben vandaag dus terug gegaan naar de winkel, en had een leenkaartje meegekregen. Deze in mijn pc gezet. Eenmaal erin wil ik mijn pc opstarten doet ie nog niks, heb dan wel beeld maar hij blijft hangen op zijn bios. en soms geft hij piepjes, een lange en 4 korte. Ik heb mijn computer nu terug gebacht naar de winkel, maar zou graag een indicatie willen hebben wat jullie denken dat het kan zijn. Het systeem waar het om gaat staat in mijn sig.

Verwijderd

staan er wel andere drivers op die pc of nog steeds de drivers voor GF8 serie. die werken normaal niet bij andere kaarten denkek.

• E-razor1984
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:22:
staan er wel andere drivers op die pc of nog steeds de drivers voor GF8 serie. die werken normaal niet bij andere kaarten denkek.
Dat weet ik, maar hij komt niet eens normaal door zijn bios heen, terwijl die pc dat voorheen wel deed, al dan niet met een hele hoop artifacts

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
je had zeker geen bios reset geprobeerd ?

• E-razor1984
Moning2 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:26:
je had zeker geen bios reset geprobeerd ?
nee niet meer geprobeerd, maar op zich is er in die configuratie van die pc niks veranderd, zou dit misschien een voedingsprobleem kunnen zijn ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Xardas schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:46:
Je hebt hem net een maand? Gewoon met de kaart terug gaan naar de winkel. Laten hun het maar uitzoeken.
Stel je voor dat het toch aan iets anders ligt, en de kaart in orde is. Dan kun je de onderzoekskosten gaan betalen. Iets meer research vantevoren is toch wel handig denk ik.

• E-razor1984
RoD schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:30:
[...]

Stel je voor dat het toch aan iets anders ligt, en de kaart in orde is. Dan kun je de onderzoekskosten gaan betalen. Iets meer research vantevoren is toch wel handig denk ik.
nou die kaart gaf ineens een hele hoop artifact en strepen, en werd ook niet meer herkent. plus ik heb er momenteel niet veel tijd mee voor om me er helemaal in te verdiepen in verband met mijn werk, maar waar ik nieuwschiegig naar was of dat jullie misschien een indicatie konden geven wat het misschien zou kunnen zijn, zo niet, even goede vrienden ;)

Verwijderd

RoD schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:30:
[...]

een vriend van me heeft zijn videokaart eens teruggestuurd omdat die het niet deed, nieuwe gekregen (waarschijnlijk..) zelfde probleem, later bleken het de drivers te zijn..
heeft niets moeten betalen

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:54:
[...]

een vriend van me heeft zijn videokaart eens teruggestuurd omdat die het niet deed, nieuwe gekregen (waarschijnlijk..) zelfde probleem, later bleken het de drivers te zijn..
heeft niets moeten betalen
Ja dat is dus in het geval dat het ding stuk is. Dat lijkt hier ook het geval, maar het is goed om er wel even wat research naar te doen. Als de kaart het dus wél goed blijkt te doen bij de fabrikant, krijg je em terug, met een rekening.
Altijd goed om het zeker te weten.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

als dat ding het in de bios al met artifacts doet dan moet er iets hardware matig kapot zijn: drivers spelen pas wanneer je je windows logo ziet.

Of dat dan je mobo, gpu of voeding is, dat kan een ander probleem zijn. Je voeding kan ook voor deze problemen zorgen, mobo verdenk ik minder. GPU lijkt mij het meest waarschijnlijke eigenlijk. Dat de vorige kaart niet goed draaide zou kunnen door de g80 drivers of indd je bios niet resetten.

T60P Widescreen

Verwijderd

Ook ik heb een probleem met mijn videokaart (8800 gtx)
Soms, heel soms loopt hij vast het kan uren goed gaan dan ineens kraakt mijn geluidskaart en zit het beeld vast en heel soms zit alleen het beeld vast. Driverprobleem? of geheugen probleem?

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:56:
Ook ik heb een probleem met mijn videokaart (8800 gtx)
Soms, heel soms loopt hij vast het kan uren goed gaan dan ineens kraakt mijn geluidskaart en zit het beeld vast en heel soms zit alleen het beeld vast. Driverprobleem? of geheugen probleem?
Heb je je pc overgeclocked?

Het klinkt sprekend als de FSB / pci-bus die te hoog geclocked staat waardoor je geluidskaart het ineens begeeft.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:04:
[...]

Heb je je pc overgeclocked?

Het klinkt sprekend als de FSB / pci-bus die te hoog geclocked staat waardoor je geluidskaart het ineens begeeft.
Videokaart.. ;)

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
Bas van Heel schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:55:
Ik ben vandaag dus terug gegaan naar de winkel, en had een leenkaartje meegekregen. Deze in mijn pc gezet. Eenmaal erin wil ik mijn pc opstarten doet ie nog niks, heb dan wel beeld maar hij blijft hangen op zijn bios. en soms geft hij piepjes, een lange en 4 korte. Ik heb mijn computer nu terug gebacht naar de winkel, maar zou graag een indicatie willen hebben wat jullie denken dat het kan zijn. Het systeem waar het om gaat staat in mijn sig.
even uitzoeken wat de piepjes betekenen (staat w.s. in boekje van moederbord) dan weet je wat de foutmelding is

Verwijderd

pc wel ja 1333 fsb maar de pci bus iets van 100

Overigens draait het systeem met mijn "oude"gf7300 wel rock solid
daarom verbaast het mij dan ook dat de gf8800gtx vastloopt.

-> een lange en 4 korte piepjes lijkt mij de videokaart

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 12:23 ]

Verwijderd

Heb je de juiste voeding?
Minimaal 400 W 2 uitgangen :Y)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
De voeding zorgt meestal voor andere problemen, zoals spontane reboots, instabiel systeem, maar niet voor artefacts in het beeld. Daarbij kreeg je met de nieuwere kaarten toch juist een melding dat de kaart terug geklokt werd bij gebrek aan energie?
Artefacts in het beeld zouden eerder kunnen liggen aan een te hete gpu/brak geheugen op de videokaart. Als dat niet het geval is, kan je misschien eens kijken of je moederbord wel fris is (let op lekkende condensators, kan je trouwens ook met je videokaart doen). Kijk of de kaart wordt ondersteund door je moederbord.

Op dit moment verdenk ik je moederbord het meest, omdat die ook niet met andere kaarten wil booten.

edit:
Zou je de rest van je specs ook eens willen posten? :)

[ Voor 12% gewijzigd door stefan001 op 09-01-2007 18:27 ]

• E-razor1984
stefan001 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:25:
De voeding zorgt meestal voor andere problemen, zoals spontane reboots, instabiel systeem, maar niet voor artefacts in het beeld. Daarbij kreeg je met de nieuwere kaarten toch juist een melding dat de kaart terug geklokt werd bij gebrek aan energie?
Artefacts in het beeld zouden eerder kunnen liggen aan een te hete gpu/brak geheugen op de videokaart. Als dat niet het geval is, kan je misschien eens kijken of je moederbord wel fris is (let op lekkende condensators, kan je trouwens ook met je videokaart doen). Kijk of de kaart wordt ondersteund door je moederbord.

Op dit moment verdenk ik je moederbord het meest, omdat die ook niet met andere kaarten wil booten.

edit:
Zou je de rest van je specs ook eens willen posten? :)
de specs die ik heb:
Processor
Core 2 Duo E6700

Moederbord
Asus P5N32-SLI premium

Geheugen
Corsair XMS DDR2 800 2GB

Voeding
Zalman 600 watt

Hard disks
1x Western digital raptor 74 GB
2x Western digital Caviar 250 GB

Videokaart
Asus EN8800GTX

Geluidskaart
Soundblaster Xfi platinum

DVD spelers
Asus DVD speler (type weet ik niet)
NEC 2510A DVD brander

Behuizing
Chieftec matrix

Koeling
2 casefans voorin van coolermaster
2 casefans achtering van coolermaster

En er is niets overclocked aan dit systeem

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Voeding lijkt me, indien niet defect, me geen probleem (voor zover dat al een issue was - volgens mij niet dus ;)). Temperaturen zouden met dergelijke casefans ook goed moeten zijn, dus misschien een heatsink die niet goed op de kaart zit/zat, of misschien slecht contact met de PCI-e bus. Controleer de contactpuntjes van zowel kaart als moederbord. Werkt dit niet, denk ik dat je moederbord gaar is.

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als je nou eens goed leest zie je dat de persoon die ik quote het heeft over zijn geluidskaart die gaat kraken. :P

Mierenneukers. ;(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Ja maar de videaokaart slaat vast en hij doet het ook wel eens zonder gekraak :s (om het makkelijker te maken) heb nu de pci bus op auto gezet

tot nu toe gaat het goed, maar ik heb wel meer dagen gehad zonder vastlopen en daarna zomaar weer 3 x op 1 dag

• E-razor1984
Het schijnt dat mijn pc gerepareerd is, en dat de videokaart kapot was. Nu vind ik het een beetje raar verhaal want ik had een leen videokaartje meegekregen uit die winkel maar die wilde helemaal niet aan de gang. Dit was dan wel een ATI kaartje en mijn moederbord heeft een Nforce chipset, het lijkt er wel op of die 2 niet met elkaar willen werken.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik heb ook gewoon een ATI X1900XT 512MB, en die werkt ook gewoon perfect met de Nforce 570 SLI chipset. mischien die werken die oudere kaartjes niet zo goed met nforce chipsets.

[ Voor 12% gewijzigd door tjtristan op 11-01-2007 22:32 ]

http://specs.tweak.to/15535

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Aan je voeding zal het niet liggen. Mijn systeem draait prima met de Zalman 360B-ASP (360Watt), zie specs hieronder :-)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 00:21

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

oops verkeerde topic was ff mis d8 dat ik in het 8xxx geforce topic was

[ Voor 91% gewijzigd door BruceLee op 12-01-2007 23:54 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 19:03

mux

99% efficient!

Als een andere tweakers zijn pci-e systeem nou even leent om je 8800gtx in te testen... daarbij gezegd dat ik alleen pentium 3- en 4- agpsysteempjes heb :)
Pagina: 1