Toon posts:

7950 GX2 in samenwerking met Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden Windows Vista (32 Bit) geinstalleerd en ben tot nu toe aangenaam verrast door de snelheid in windows zelf (misschien door de clean install ?).

Ik wou ook even een paar games proberen maar die lopen tot nu toe erg slecht. Ik heb GTR 2 geprobeerd en Battlefield 2 en die hebben alletwee de helft van het aantal frames van wat ik in XP haal. Ik heb al verhalen gehoord van mensen waarbij het aantal frames in XP en vista bijna gelijk zijn.(videokaart onbekend)

Ik denk zelf dat het aan me Geforce 7950 GX2 ligt.
Ik kan namelijk niet, net als in XP kiezen voor "Enkele beeldscherm prestatie modus" of "Multi beeldscherm modus"

Ook zie ik in apparaatbeheer maar 1 kaart staan in tegenstelling tot XP waarbij je 2 kaarten ziet staan.

Kan ik hieruit de conclusie trekken dat er maar 1 kaart gebruikt wordt of dat ze nog niet goed samenwerken ???

Of zijn er mensen waarbij hun 7950GX2 wel goed werkt samen met Vista ?

Driver = v97.46
Vista versie = 6.0.6000.16386 (32 bit)

Specs:
P5W DH deluxe Asus
Conroe 6600
Geforce 7950 GX2 Asus
2 gig OCZ

Verwijderd

er is nog geen sli ondersteuning voor windows vista
Jouw kaart loop nu op een core en mem

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:24

drooger

Falen is ook een kunst.

edit: spuit 11 weer actief.

Lijkt mij eerder een fout bij de driver, dat die niet compatible is met vista o.i.d.

Vista zal wel 't euvel hebben veroorzaakt, zal waarschijnlijk wel een update voor komen, voor SLI/Crossfire.

[ Voor 7% gewijzigd door drooger op 07-01-2007 14:42 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aan de drivers voor Vista lijkt nog het een en ander te schelen. Ik zou dus niet direct je kaart de schuld geven, maar de drivers. Ook was er volgens mij nog geen SLi ondersteuning.
Als je nog gewoon Windows XP kunt gebruiken zou ik het daar nogmaals op testen, goede kans dat het daar binnen wel werkt.
Zelf gebruik ik geen Vista en kan ik je bij de drivers niet echt verder helpen, maar er lopen hier vast wel mensen die wel een GeForce icm Vista gebruiken en je mogelijk kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2007 14:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:38:
Ook zie ik in apparaatbeheer maar 1 kaart staan in tegenstelling tot XP waarbij je 2 kaarten ziet staan.

Kan ik hieruit de conclusie trekken dat er maar 1 kaart gebruikt wordt of dat ze nog niet goed samenwerken ???

Driver = v97.46
Heb je de 97.52 drivers al eens geprobeerd?

Edit: Er ontbreekt inderdaad nogal wat aan SLI ondersteuning in de huidige drivers.
/me moet voortaan eerst lezen over wat voor kaart het precies gaat.. |:(
@The_Zeroorez : Ik had m'n fout al ingezien ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 14:45 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, zoals iedereen zegt: Wachten op drivers met SLI-ondersteuning :)

(De .52 drivers hebben afaik ook geen SLI-ondersteuning).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Ik had hier ook altijd mijn 3d kaart 2 keer staan in XP, in Vista klopt het dat dat weg is. XP zag een Videokaart met twee uitgangen als twee adapters, Vista maar als één - het betreft immers dezelfde kaart. Verder kan ik niet verklaren waarom je kaart zo slecht werkt, heb je de 97.52 drivers al eens geprobeerd?
Fout.

Het betreft twee kaarten, met één PCI-e aansluiting. In feite is het dus een soort van SLI op één slot.

De drivers moeten dit ook aan kunnen, en dat kunnen ze nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok, dan moet ik dus nog gewoon ff geduld hebben.

In iedergeval bedankt voor alle reacties!!! _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu laatst de forceware 100.59 drivers gedownload maar nu staat bij apparaatbeheer bij 1 van de kaarten dat deze niet correct werkt omdat hij bepaalde stuurprogramma's niet kan laden. Positieve is dat er nu wel 2 kaarten in apparaatbeheer staan. Bij de vorige drivers stond er maar 1

Ik heb wel al gegoogled maar kon niks vinden over dit probleem.

Iemand een oplossing ?

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 22:20
Je zal nog moeten wachten, die drivers zijn beta en zorgen alleen dat sli werkt voor de 8800 serie. Alle oudere kaarten moeten het zonder sli support doen voorlopig... ik hoop echt dat nvidia eens gaat door werken aan hun drivers. De vista drivers van ati zijn al een stuk beter.

• Rossertrom
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07 00:09
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:55:
Ik heb nu laatst de forceware 100.59 drivers gedownload maar nu staat bij apparaatbeheer bij 1 van de kaarten dat deze niet correct werkt omdat hij bepaalde stuurprogramma's niet kan laden. Positieve is dat er nu wel 2 kaarten in apparaatbeheer staan. Bij de vorige drivers stond er maar 1

Ik heb wel al gegoogled maar kon niks vinden over dit probleem.

Iemand een oplossing ?
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik zal ook moeten wachten! :(

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Ik heb ook een 7950GX2 Onder Vista (X86) en maak gebruik van de 101.70 drivers en heb daar ook geen problemen mee..

SLi ondersteuning werkt prima, 2 apparaten onder app. beheer en in everest ook gewoon netjes 2 kaarten..

Heb met de 100.6x drivers ook geen problemen gehad onder vista dus je moet gewoon even de nieuwe drivers downloaden om het probleem te verhelpen..

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Rossertrom
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07 00:09
Sinds gisteren heeft nvidia de 158.18 drivers op de site.
Die heb ik gedownload en doet het prima!
Pagina: 1