Fujifilm a210 - vervangen systeem (geheugen) batterij

Pagina: 1
Acties:

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05-2025
Hallo,

Ik heb hier een Fujifilm a210 met een geheugen probleem, hij onthoud niet langer de datum en instellingen en moet dus opnieuw worden ingesteld wanneer de batterijen zijn vervangen. Ik neem
aan dat het systeem batterijtje (intern?) een kort maar gelukkig leven heeft gehad en naar de eeuwige
jachtvelden is vertrokken.

De a210 is van m`n vader, zelf heb ik een Canon Powershot s2 en hierbij zit het systeembatterijtje
netjes verwerkt in het batterijvak zodat ik hem zonder enige moeite zou kunnen vervangen.

Nou is mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het batterijtje? Zie ik een detail over het hoofd en is hij makkelijk te vervangen? En weet iemand welk battterijtje er in zou moeten?

Met vriendelijke groet,

Druss

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben zelf jaren geleden begonnen te fotograferen met een Fuji Finepix A204. Als de batterijen leeg waren en je wisselde ze, dan was hij datum en tijd kwijt. Die had GEEN extra knoopcelletje voor het onthouden hiervan. Dus denk ik dat die van jou dat ook niet heeft...... anders zou het toch zeker in de handleiding moet staan.
Check pagina 13
Helaas pindakaas. Meer dan 3 uur zonder spanning, dan datum en tijd kwijt.

This footer is intentionally left blank

• Druss
Akkoord, maar voorheen konden we de batterijen vervangen (misschien inderdaad binnen 3 uur) zonder dat instellingen verloren gingen.

Nu vervangen we de batterijen in misschien max 5 minuten en zijn alle instellingen verloren. Een "batterij" intern moet deze instellingen toch bewaren en dat doe hij niet (meer). Het toestel is ongeveer 3 jaar oud en hij vertoont dit mankement sinds kort.

Druss

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zet je de camera uit voordat je de batterijen eruit haalt? Zat er nog spanning in de batterijen als je zet eruit haalt?
Situatie is als volgt (denk ik): er zit een kleine condesator in de camera die spanning uit de batterij haalt. Als er dus nog enige spanning in de batterijen zit, dan heb je 3 uur voordat die condensator helemaal leeg is en hij alles weer vergeten is. Zijn de batterijen al enige dagen leeg, dan is die condensator ook geheel ontladen en dus is hij alles vergeten.

PS groeten doen en je naam onderaan elke reply zetten wordt in dit forum niet gewaardeerd, staat ook in de registratie voorwaarden!

This footer is intentionally left blank

• Druss
Okay. dan kan ik denk ik vaststellen dat de condesator in de camera er de brui aan heeft gegeven. We hebben verschillende dingen getest, verschillende batterijen, kort na elkaar verwisselen met goede volle batterijen. etc etc De camera verliest zijn instellingen op het moment dat wij de stroom toevoer weghalen.

Sorry voor de aanheffen en afsluitingen in mijn posts, ik doe dit te weinig! Zal de tips meenemen naar eventuele volgende posts. bedankt voor je hulp!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nee dat dik gedrukte staat prachtig joh!, hahaa, lol.

Over de camera, ik heb even gezocht via google, maar kon nergens plaatjes ofzo ervan vinden.
Fuji zelf even bellen misschien?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1