Die truuk ken ik.
1. Eerst de upgrade installeren zonder key en daarover nog een keer de upgrade en hopla, maar daar komt volgens mij binnenkort een patch voor uit net zoals de nieuwe WGA patch.
Eigenlijk, weet ik niet zeker, valt dit onder illegale warez. Waarom koop je niet meteen die goede geluidskaart en een OEM versie? Volgens hardware.info TV mag dat gewoon omdat je dan zelf een Original Equipment Manufactorer bent. (lees de zin van het woord zoals de Duitse rechter deed vorig jaar).
Een upgrade als vol installeren is dus concludeerbaar illegaal.. Staat dit niet gelijk aan het onwettelijk verkrijgen van een DSP OEM als je niet in de commerciële wereld zit?
----------------------------
Een upgrade raad ik áltijd af. Een kersverse installatie heeft verreweg mijn voorkeur omdat je dan opnieuw kunt beginnen en je weet dat je het altijd beter wilt doen dan vorige keer, dus voeld het fijn als Vista op zijn gat gaat door een incompatible driver? De Upgrade Advisor is al even niet meer bijgewerkt én hij gebruikt nietr dezelfde detectieroutine van Vista zelf zover ik weet, dus upgraden is vaak niet zonder problemen. Ik heb er ervaring mee.
Zelf een dualboot met Windows XP op 2 primaire partities geeft problemen. Zodra XP de Vista partitie al aanraakt zijn de shaduwkopiëen van Vista ongeldig en ben je mooi je herstelpunten kwijt. Dit heeft te maken met TxF NTFS. Windows XP kent de TxF techniek niet en Vista's stamp is dan niet meer geldig hetgeen kán betekenen dat er ingebroken is...
Sorry voor de lange en moeilijke topic, maar zo leg ik het uit

PS: Ik kan er naast zitten, maar ik weet betrekkelijk zeker dat het zo is.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 04-05-2007 10:13
]