Mybook opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik heb een MyBook 250GB externe hardeschijf, hij doet het in windows goed, geen problemen daarmee. Deze hardeschijf gaat normaal tijdens het opstarten van de computer aan, sinds gisteren, start mijn computer niet meer op als die hardeschijf aangesloten is. ik dacht eerst aan een verkeerd ingestelde bios, maar aangezien ik daar niets aan veranderd heb, lijkt me dat erg vreemd. Het probleem dient zich ook direct aan het begin van het opstarten aan, eerst krijg ik een standaard bericht van mijn videokaart, en dan, nog voor de geheugencheck loopt hij vast. als ik dan de hardeschijf afkoppel, start hij weer op. Ik heb zelf al de bios naar Fail-Safe instellingen gereset, maar dat heeft niet mogen baten.

EDIT: Vanmiddag nog wat lopen kloten, de computer start wel gewoon op als ik de computer herstart.

[ Voor 10% gewijzigd door Raphaelo op 07-01-2007 18:20 ]

originele signatures zijn top!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 16:56
Is het zelfde probleem als bij een Apple Ipod die er aan hangt. Komt waarschijnlijk door dat de BIOS een hardeschijf volume ziet en beslist ok hardeschijf -> boot, want anders had de gebruiker hem niet aangesloten
Is denk ik ook gedaan om mogelijk te maken om van USB-stick te booten, anders kan dat namelijk niet. Niks om je zorgen te maken.

• Raphaelo
Maar 2 dagen geleden starte mijn computer nog wel goed op, met die hardeschijf aangesloten, wat best handig is. Ik wacht het nog even.

Verwijderd

Hetzelfde probleem hier.
Zowel met WD Book als met Ipod.

Opeens deed hem daar moeilijk over bij het opstarten.
Na een tijdje dan weer niet.

Ik zie er ook geen logica in, misschien heeft het iets te maken met het wel of niet gebruiken van de harde schijf en de boot daarna dat hij wel/niet er van wilt booten. 8)7

• Raphaelo
Ik heb de hardeschijf er nu uit gehaald, (wat een rotklus zeg) en ingebouwd in mijn computer, en een 80GB Western Digital hardeschijf erin gezet (nog ergere rotklus). Het probleem is nu gelukkig weg, maar het blijft vreemd...

Verwijderd

Ik ga het zo laten, misschien in een hub steken ( ander moet ik achter mijn pc kruipen :/ ) zodanig dat ik de harde schijf insteek wanneer ik ze nodig heb en uittrek na pc is afgesloten .

Mijn logisch verstand zegt namelijk dat je je garantie kwijt bent, als je de harde schijf openmaakt.

En er is niks mis aan de harde schijf zelf dus ja.
Pagina: 1