Brander wordt niet herkend met externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo iedereen,

Ik heb laatst een 3.5" externe behuizing gekocht zodat ik mijn ongebruikte hardeschijf kan gebruiken en mee kan nemen naar vrienden etc. Nu heeft mijn vader een brander gekregen (Philips CDD3610) van een collega en wil deze graag gebruiken met zijn laptop. Een brander is natuurlijk 5.25" en de behuizing is 3.5" maar mijn vader hoeft er geen kast omheen omdat hij zijn laptop toch altijd op zijn bureau heeft staan. Bovendien kost de 5.25"-versie 2x zoveel (alleen omdat het groter is, verder zelfde chipset), vandaar mijn keus voor deze behuizing.

Het probleem is het volgende:
Als ik de brander aansluit op de electronica van de externe behuizing, dan wordt de brander niet herkend. In het boekje staat dat je de harde schijf (ze gaan ervan uit dat je een harde schijf aansluit en niet een brander oid) op Master moet staan. Maar als ik dat doe wordt er helemaal niet herkend door Windows XP SP1. Het vreemde is dat als ik het op Slave zet, dat het dan wel herkend wordt maar dat ik de schijf niet kan benaderen omdat deze niet in Deze Computer veschijnt.

Voordat ik de behuizing voor mijn vader kocht heb ik op internet gezocht of de chipset wel cdrom-drives herkende. Het gaat dus om de GL811E-chipset en deze ondersteunt dus wel cdrom's/dvdrom's ed.

Het betreft deze behuizing (alleen die van mij heeft een andere kleur):
3.5" HDD Behuizing

Links naar producten met dezelfde chipset:
Chipset informatie
Product

Ik heb van alles geprobeerd (jumpers verzetten, standaarddrivers verwijderen en opnieuw installeren, op google zoeken), maar ik kom er niet uit. Ik heb slechts een bron van informatie gevonden die relevant lijkt:

Ondersteunde hardware

Volgens deze pagina worden de meeste schijven met PIO mode 0 ~ 4 en UDMA 0 ~ 6 ondersteund worden en deze brander ondersteunt in ieder geval PIO modes. De brander werkt verder prima in mijn pc, de externe behuizing werkt verder ook perfect met harde schijven.

Wie kan me helpen?