Hardeschrijf Probleem??

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Beste Members,

Allereerst bedankt voor het lezen van mij vraag!

Ik zit met een probleempje, ik heb al heel lang geen problemen meer met me computer, zelfs gisteravond niet. Maar vanmorgen ???

Ik zette me computer aan, en het leek net of mn hardeschijf moeite heeft.

Ik heb 2 schijven;

1 Sata 160 GB <--- WD, De oudste.
1 Sata 250 GB <--- WD, Half jaartje oud.

De computer start gewoon op, weliswaar wat minder snel. Maar ik hoor telkens een "tik", alsof hij moeite heeft met de data te lezen...

Ook als ik een programma opstart, internet explorer bijvoorbeeld. Dan hoor je het geluid meerdere keren achter elkaar, totdat het geluid stopt en dan wordt het programma opgestart.

Ik vind het allemaal heeeel raar en heb hier NOOIT last van gehad. Tot vanmorgen.....

Hoop dat iemand me kan helpen....

Alvast heeeel erg bedankt.

Mitch.

Verwijderd

Een search had al wat antwoorden kunnen opleveren op GoT :)

Tikken van een harde schijf is vaak een indicatie dat je schijf aan het overlijden is, mogelijk een gebroken kop of arm die stuitert op 1 van de platters. Ik zou snel even de data back uppen en de schijf eruit halen. Als je nog garantie heb kun je hem retour zenden en krijg je een nieuwe.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aller eerst zou ik er voor zorgen dat je een backup maakt van de bestanden welke je niet kwijt wilt. Een tikkende hardeschijf duidt vaak op een stervende schijf. Vervolgens kun je een tooltje van de fabrikant gaan downloaden om je schijven te testen.

Overigens heb je recentelijk misschien extra hardware ingebouwd? Hoe zwaar is je voeding en is deze nog in orde. Een hardeschijf kan namelijk bij een instabiele voeding ook dergelijke keuren vertonen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mitch1987w
owk!!

heeel erg bedankt, nu alleen ff uitvogelen welke het is..

maar ik ga uit van de oudste ??

Bedankt!

Verwijderd

Mitch1987w schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:13:
owk!!

heeel erg bedankt, nu alleen ff uitvogelen welke het is..

maar ik ga uit van de oudste ??

Bedankt!
Moet je ze apart aansluiten en de pc aanzetten, dan kan je het lijkt mij wel horen. Want het kan ook de nieuwe zijn.

• Mitch1987w
MIjn configuratie;

Intel 2,7 Ghz
1024 DDR 400 Mhz
160 Gb Sata + 250 GB Sata
Geforce 6800 GT
Creative X-fi Fatality

Antec 480 Watt Neo Power

Verwijderd

Kijk eens wat de S.M.A.R.T. status van de harde schijven zegt. Kun je aflezen in b.v. speedfan. Wellicht moet je S.M.A.R.T. nog activeren in de bios.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 13:36 ]

Pagina: 1