Toon posts:

[HomeCinema] hdd probleem met digitale decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een pioneer RCS 505H gekocht en de winkel heeft em aangesloten, maar nu zijn er toch 2 dingen die ik niet voor elkaar kan krijgen:

1 - Eén zender opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken. Als hij aan het opnemen is en ik zap naar een ander kanaal, geeft ie de melding: "kan bewerking niet uitvoeren".
2 - De hdd kan de digitale zenders niet vinden, de zenders die alleen via de digitale decoder zijn te vinden vindt ie niet.

Heeft iemand tips of oplossingen?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als ik zo de specificaties doorlees van de RCS-505H dan heeft hij alleen één analoge tuner. Dat houdt in dat als er een opname gemaakt wordt de tuner in gebruik is en er dus niet naar een ander kanaal gezapt kan worden. Anders zou namelijk de huidige opname afgebroken worden want een tuner kan maar op één frequentie tegelijk afgestemd zijn. Omdat de set over een analoge tuner beschikt kan hij niet overweg met digitale TV kanalen. Daarvoor zal gebruik moeten worden gemaakt van een losse digitale ontvanger die dan via een scart kabel met de RCS-505H zal moeten worden verbonden. Er vanuit gaande dat de RCS-505H tenminste het maken van opnames via een scart ingang ondersteunt, maar dat moet in de handleiding terug te vinden zijn.