Experiabox inconsequente verbinings problemen

Pagina: 1
Acties:

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
De situatie is als volgt:
Al enige maanden een internetplusbellen abbo bij KPN, werkt prima
Siemens experiabox (Gigaset sx551)
Firmware versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) volgens mij best oud
Werk met WPA-PSK/WPA2-PSK versleuteling

Reeds draadloos aangesloten:
-laptop met asus WL-100g pcmcia kaart ->probleemloos
-laptop met realtec wifikaart -> moest met bijbehorende software, nu probleemloos
-laptop met intel wifikaart -> kanaal van 13 naar 1 gezet, nu probleemloos

Ook via draad werkt de boel prima.

Ik wil nu een 'normale' computer draadloos aansluiten met behulp van een ASUS wl-138 gE PCI kaart. Via het windows zero-config gebeuren maar weinig succes dus heb ik de asus software geinstalleerd.

Werkte in eerste instantie ook niet, hij heeft het steeds over "could not connect to the specified wireless network due to the mismatched encryption setting". Lijkt me duidelijk, alles dus correct aangepast... ingesteld op WPA-PSK TKIP. Juiste wachtwoord ingevoerd en wederom dezelfe foutmelding.
Vervolgens in plaats van TKIP AES gebruikt, werkt niet, ook WPA2 geprobeerd, wat ook zou moeten werken, maar ook hier hetzelfde resultaat.

De experiabox (harde) reset gegeven -> kon weer geen verbinding krijgen (wel met andere computers)
Beveiliging teruggeschroefd naar 128bits WEP, en zowaar... verbinding via asus software! groot feest, taart enz.
Toch nieuwschierig en werderom WPA ingesteld, spullen weer aangepast en.... ook dit werkt! Wonderlijk, maar niet vragen waarom danmaar en profiteren.
Echter na een minuut of 5 valt verbinding weg en kan ik met geen mogelijkheid meer verbinding leggen (al is het netwerk wel in volle sterkte zichtbaar).
ASUS WLAN software geeft weer aan dat de encryptionsettings niet kloppen. Dat is vreemd, ik heb niets veranderd. Ik kon hoog springen of laag springen, verbinding was niet meer te leggen.
ASUS software eraf gekicked en nog even zero-config geprobeerd, maar werkt ook niet.

Opnieuw een harde reset op de EB uitgevoerd met paperclip in de hoop de voorgaande situatie te reconstrueren. Helaas... werkt dus niet, ook terugschroeven naar WEP mag niet baten (niet met zero-config en asus sw) WPA werkt ook niet.

Ik word hier subtiel wanhopig van... dus dan maar firmware van experiabox proberen up te daten... dat zou moeten via een harde reset... nu had ik die vandaag al tig keer uitgevoerd en ik zit nogsteeds met oude firmware. Rondzoeken op internet naar firmware's hielp ook niet.

Wie kan mij verder helpen??
Zou een nieuwe firmware de oplossing zijn? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien? :|