Toon posts:

C# mp3's combineren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me helemaal suf gezocht naar informatie / voorbeeld om twee of meerdere mp3's te combineren.

Wat ik wil is gewoon mp3-1 + mp3-2 + mp3-3 = één nieuwe mp3.

Ik weet dat er programma's zijn die dit kunnen, maar ik wil zelf graag een tooltje maken die dit kan.
Kan iemand mij de goede richting op sturen?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ben geen programmeur, maar simpel gezegd voldoet het om ze gewoon achter elkaar te plakken.
Vergelijk het volgende commando:
code:
1
copy /b "track01.mp3" + "track02.mp3" "totaltrack.mp3"

Bedenk dat het mp3 formaat niet gapless is, dus op de overgangen zul je een korte pauze of een plopje horen. Verder zullen de tags niet meer kloppen en de playtime ook niet. Bovendien moeten de aan elkaar geplakte bestanden dezelfde samplerate, stereo mode, enz. hebben.

Bekijk eventueel eens het open source tooltje mp3wrap

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 07-01-2007 12:54 ]

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Henk007 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:37:
Ik ben geen programmeur, maar simpel gezegd voldoet het om ze gewoon achter elkaar te plakken.
Vergelijk het volgende commando:
code:
1
copy /b "track01.mp3" + "track02.mp3" "totaltrack.mp3"

Bedenk dat het mp3 formaat niet gapless is, dus op de overgangen zul je een korte pauze of een plopje horen. Verder zullen de tags niet meer kloppen en de playtime ook niet.
Zou dat werken? Ik bedoel, je zit ook nog met header informatie en ID3 info. Volgens mij kun je die niet maar zo aan elkaar plakken en moet je dus alleen de audio streams aan elkaar plakken. Met .wav zou dit wel werken. Misschien dat dit ook werkt hoor, dat weet ik dus niet zeker.

Om dit te doen zou je het MP3 formaat moeten kennen. Dan kun je dmv structs het MP3 formaat uitlezen en schrijven. Zie ook hier: http://www.codeguru.com/v...a/mp3s/article.php/c4267/

[ Voor 4% gewijzigd door eghie op 07-01-2007 13:09 ]

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik heb voor school weleens iets met MP3's gedaan. Die moesten we uitlezen en dan de ID3 tags apart tonen.
Als ik me het goed herinner, is het ID3 gedeelte de laatste 128 bytes van het bestand ofzo. En die kun je er vrij eenvoudig uitlepelen.
Daarna aan elkaar plakken en de nieuwe gegevens berekenen.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22
Tegenwoordig heb je ID3v1 en v2, welke voor en achteraan het bestand zitten (of andersom) en IDv2 kan in principe elk veelvoud van 2 als grootte hebben, dus ik zou toch zorgen dat je echt de streams uit de mp3 haalt en dan pas gaat plakken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Breepee schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:01:
(...) en IDv2 kan in principe elk veelvoud van 2 als grootte hebben (...)
ID3v2 kan een vrij willekeurige lengte hebben, dit hoeft zeker geen veelvoud van 2 te zijn. Zie http://www.id3.org/
Pagina: 1