Ik wil het volgende programmeren, maar ik kom er niet helemaal uit.
Voor op een site, daar moet een tabel komen met daarin 10 namen aan de linker kant.
En aan de bovenkant 8 opties.
Nu moet je per optie aan gaan geven of je wel/niet kan.
Gewoon een simpele tabel van ik kan/wel niet op die dag.
Nu lukt het me nog wel om dat te bouwen als pure HTML.
Echter moet het wel het gene wat men invult weg geschreven worden op de webserver.
Eventueel in een SQL database, maar dat lijkt me wat overkill voor zoiets.
Wat dus de bedoeling is, is dat men naar een url gaat.
Je krijgt dan het overzicht te zien met namen en data.
Daar moet je zelf aanvinken bij je naam je wel/niet kunt op die datum.
En vervolgens submitten.
Daarna komen jouw vinkjes erbij te staan in het overzicht.
Wanneer de volgende keer dan de pagina wordt opgeroepen, staan die vinkjes er dan bij.
Gebruikers krijgen geen login of iets dergelijks.
Aangezien het voor een klein gezelschap is, ga ik er niet vanuit dat mensen met de opties gaan klooien. Er komt wel een .htaccess file bij, die om een login vraagt voor de pagina, zodat niet iedereen erbij kan.
Kan dit ook met een CGI script ofzo?
Heb dit nog nooit gedaan, weet niet hoe je dit noemt. Googlen wil ik uiteraard best doen (ik vraag ook niet of iemand dit voor me maakt). Ik wil alleen even in de juiste richting worden gewezen en dan ga ik zelf op onderzoek uit, heb ik een concrete vraag dan stel ik die hier wel weer.
Voor op een site, daar moet een tabel komen met daarin 10 namen aan de linker kant.
En aan de bovenkant 8 opties.
Nu moet je per optie aan gaan geven of je wel/niet kan.
Gewoon een simpele tabel van ik kan/wel niet op die dag.
Nu lukt het me nog wel om dat te bouwen als pure HTML.
Echter moet het wel het gene wat men invult weg geschreven worden op de webserver.
Eventueel in een SQL database, maar dat lijkt me wat overkill voor zoiets.
Wat dus de bedoeling is, is dat men naar een url gaat.
Je krijgt dan het overzicht te zien met namen en data.
Daar moet je zelf aanvinken bij je naam je wel/niet kunt op die datum.
En vervolgens submitten.
Daarna komen jouw vinkjes erbij te staan in het overzicht.
Wanneer de volgende keer dan de pagina wordt opgeroepen, staan die vinkjes er dan bij.
Gebruikers krijgen geen login of iets dergelijks.
Aangezien het voor een klein gezelschap is, ga ik er niet vanuit dat mensen met de opties gaan klooien. Er komt wel een .htaccess file bij, die om een login vraagt voor de pagina, zodat niet iedereen erbij kan.
Kan dit ook met een CGI script ofzo?
Heb dit nog nooit gedaan, weet niet hoe je dit noemt. Googlen wil ik uiteraard best doen (ik vraag ook niet of iemand dit voor me maakt). Ik wil alleen even in de juiste richting worden gewezen en dan ga ik zelf op onderzoek uit, heb ik een concrete vraag dan stel ik die hier wel weer.