Toon posts:

Online formulier met uitlezen gegevens.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende programmeren, maar ik kom er niet helemaal uit.

Voor op een site, daar moet een tabel komen met daarin 10 namen aan de linker kant.
En aan de bovenkant 8 opties.
Nu moet je per optie aan gaan geven of je wel/niet kan.
Gewoon een simpele tabel van ik kan/wel niet op die dag.

Nu lukt het me nog wel om dat te bouwen als pure HTML.
Echter moet het wel het gene wat men invult weg geschreven worden op de webserver.
Eventueel in een SQL database, maar dat lijkt me wat overkill voor zoiets.

Wat dus de bedoeling is, is dat men naar een url gaat.
Je krijgt dan het overzicht te zien met namen en data.
Daar moet je zelf aanvinken bij je naam je wel/niet kunt op die datum.
En vervolgens submitten.
Daarna komen jouw vinkjes erbij te staan in het overzicht.
Wanneer de volgende keer dan de pagina wordt opgeroepen, staan die vinkjes er dan bij.

Gebruikers krijgen geen login of iets dergelijks.
Aangezien het voor een klein gezelschap is, ga ik er niet vanuit dat mensen met de opties gaan klooien. Er komt wel een .htaccess file bij, die om een login vraagt voor de pagina, zodat niet iedereen erbij kan.

Kan dit ook met een CGI script ofzo?
Heb dit nog nooit gedaan, weet niet hoe je dit noemt. Googlen wil ik uiteraard best doen (ik vraag ook niet of iemand dit voor me maakt). Ik wil alleen even in de juiste richting worden gewezen en dan ga ik zelf op onderzoek uit, heb ik een concrete vraag dan stel ik die hier wel weer. ;)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

De combinatie PHP & MySQL is erg populair om iets dergelijks te maken. Verder zou je kunnen kijken naar microsoft oplossingen (IIS + ASP + Acces).

Uiteraard kan het ook met Tomcat + JSP (Java) + MySQL

Je kan ook een CGI script bouwen (in Perl / C) en al je data gewoon in een bestandje op je server wegschrijven / lezen. Hier staat een tutorial en hier nog wat meer info.

Het is dus maar wat je wilt. Ik zou eerst eens gaan kijken wat je wilt gaan gebruiken. Ik denk dat het via een CGI script het makkelijkst is. (ligt aan de ervaring die je hebt)

[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 07-01-2007 13:09 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
De hosting server draait op Apache met PHP5 & Mysql.
De andere opties vallen al af.
Ben redelijk bekend aan het raken met PHP/SQL, maar nog geen expert.
Nog vrij basic bezig. CGI weet ik uhm... de betekenins van. ;)
Maar ik zal eens gaan kijken of die tutorial iets voor me is.

Hoe zou je het gene wat ik wil het beste kunnen omschrijven? Want dan kan ik wellicht opzoek gaan naar iets dat al eens gemaakt is (al leer ik daar natuurlijk minder van).

Verwijderd

Topicstarter
Nog enige tips zijn meer dan welkom!
Ik heb ook al gelezen dat het mogelijk is om PHP te gebruiken en dan de resultaten in een txt file op te slaan op de webserver. Echter stond daar ook de methode helaas niet bij.

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 14:12

Yo-han

nope.

PHP kan hier prima voor gebruikt worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de php/mysql documentatie over hoe je met PHP een MySQL database aanspreekt en gebruikt. De informatie over beschibaarheid per persoon zou je prima in een database kunnen opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja, maar ik wil het liever niet in SQL doen. Zo diep zit ik er niet in.
Zo simpel mogelijk, en ik zoek gewoon iets wat ik als referentie materiaal kan gebruiken.

Dit is ook een 1 malig iets dat ik 1x gebruik en daarna wegsmijt.
Ook een omschrijving van wat ik wil doen zou makkelijk zijn, want dan kan ik er op zoeken.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is erg makkelijk om dit te maken. Je kan een (MySQL) database gebruiken, of het wegschrijven als plain text of in xml. Maar wat jij wil bestaat ook al: www.datumprikker.nl of natuulijk het Meeting programma van onze eigen Erkens
Als het om iets gaat wat eenmalig is kan je ook dat bestaande systeem gebruiken :)

[ Voor 20% gewijzigd door mithras op 08-01-2007 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dat laatste is precies wat ik zocht! :)
Pagina: 1