Samsung Syncmaster 205bw ledje knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 11:44
Een week geleden heb ik een Samsung 205bw aangeschaft.
Ik zit nu echter met een vraagje,

Als ik mn pc uit zet en de spanning er vanaf haal blijft het scherm om de minuut ongeveer een lichtsignaal geven :?

weet iemand hoe ik dit kan aanpassen en of uitzetten?

Greetz, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
Haal je de spanning van je monitor of van je systeem?

ik vermoed dat je het verschijnsel monitor standby beschrijft. Als je dat standby knopje indrukt ben je er van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
Ik haal de spanning van mn monitor en mijn systeem

Ik heb al geprobeert op het standby knopje te drukken maar dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 09:45
op het knipperende lampje drukken dan gaat de monitor namelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En als je nou eerst op dat knopje drukt aan de voorkant (monitor uitzetten dus) en daarna pas de stroom eraf haalt? Veel electrische apparaten vinden het nl. niet fijn als je zomaar de stroom eraf haalt. Je kunt ze beter eerst via de correcte manier uitzetten en dan pas stroom eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
IK zet hem altijd eerst uit met de stanby knop en dan haal ik pas de spanning er af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:00
Hoe kan de monitor nou toch nog knipperen als er geen stroom meer beschikbaar is :X

Is het mischien toch mogelijk dat er wel spanning op de monitor staat en de monitor idd op stand-by staat? Je zal het me eens zijn dat het onmogelijk is dat de monitor zonder spanning door blijft knipperen, haal anders na het uitdoen de stekker uit het stopcontact, als die dan nog om de minuut blijft knipperen heb je een heel bijzondere monitor :*)

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 07-01-2007 12:11 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het kan zijn dat er nog stroom in de adapter zit. Zie je wel vaker bij apparaten als je de stekker eruit haal tdat lampjes nog even blijven branden. Misschien dat het helpt als je na het afsluiten van de stroom nog een keer op het standby-knopje drukt zodat de adapter in 1 keer ontladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
Welke adapter? ik heb een 204b en die gaat gewoon direct naar het stopcontact.

Zonder stroom kan dat lampje inderdaad niet knipperen. Als het stand-by knopje niet werkt, zit er achter naast de strekker op je monitor (tenminste, bij mijn 204b, neem aan dat dat bij een 205bw gelijk is) nog een schakelaar om de stroom ervan af te halen. En anders de stekker eruit.

Rare monitor die blijft knipperen zonder stroomtoevoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, maar in de monitor zit denk ik gewoon een adapter die de stroom omvormt. Vandaar ook die aan/uit-knop aan de achterkant van de monitor, zodat de monitor echt uit kan. Ik heb zelf overigens ook 2 Samsungs (203B en 720N) en die hebben dit 'probleem' niet. Dus misschien heeft de monitor van de TS wel een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
Ik heb een schakelaar aan mn stekkerdoos waarmee alles in 1 keer spanningsloos is, maar dan knippert hij nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je niet toevallig zo'n luxe stekkerdoos die beveiligd is tegen over- en onderspanning? Hier zit meestal een contact in die continue stroom blijft geven, los van de schakelaar op de stekkerdoos.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
Jeroentjahh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:10:
Ik heb een schakelaar aan mn stekkerdoos waarmee alles in 1 keer spanningsloos is, maar dan knippert hij nog steeds!
Maar werken de andere genoemde oplossingen? Dit om te onderzoeken of je monitor de boosdoener is of de stekkerdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Gezien alle antwoorden even een en ander op een rijtje door een mede-Samsung 205BW gebruiker:

Als de PC uitgezet wordt, springt de monitor in standby. Het blauwe lampje gaat dan langzaam knipperen. Dit is volstrekt normaal. Als de spanning van de PC afgaat (na het uitzetten a.u.b.), heeft dit geen consequenties voor de monitor; deze heeft immers zijn eigen voeding/stopcontact.

Als je de monitor niet in standby wilt hebben staan als de PC uit staat, dan druk je eenvoudigweg de monitor uit (blauwe lampje is ook aan/uit knop). Er knippert nu geen blauw lampje meer. Als je het nog grondiger wilt doen: met (blauwe) knopje uitschakelen, voedingskabel van monitor uit het stopcontact halen. Enige mogelijkheid op stroom voor de monitor (en dus voor het knipperen van het blauwe lampje) is hiermee geëlimineerd. Dit is echter alleen raadzaam als je op vakantie gaat bv.

M.b.t. de stekkerdoos: Als de monitor aanblijft (standby) terwijl je de stekkerdoor 'uitzet' kunnen er maar twee dingen aan de hand zijn: 1. stekkerdoos is defect c.q. is niet 'uit' te schakelen of 2. 1 van de contacten is altijd 'aan' (master/slave stekkerdozen). Een combi an 1 en 2 kan natuurlijk ook.

Als er zich een andere mogelijkheid voordoet:
1. Monitor staat uit (dus niet in standby!) en lampje knippert nog steeds -> Samsung bellen

2. stroom is geheel van de monitor af (stopcontact) en lampje knippert nog steeds -> exorcist/duiveluitdrijver bellen

Tot zover les 1 van de cursus "Electrische apparaten voor Neanderthalers". O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Edgarz op 07-01-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 12:43
Mijn excuses voor de kick van dit topic, maar ik heb identiek hetzelfde probleem sinds een paar maanden met mijn samsung 205bw.

Als ik de monitor afleg dan knippert het lampje niet. Haal ik daarna de stroomtoevoer helemaal weg(knop op stekkerdoos omdrukken zodat pc, netbook, luidsprekers, samsung 205bw... helemaal geen stroom meer hebben, dan gaat het standbylampje nog steeds om de 5 minuten eens oplichten. Daar ik slaap in die kamer is dit zeer irritant.

Ik weet dat het raar klinkt, maar ik heb het ook dat zonder stroomtoevoer het lampje af en toe knippert. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1