Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Moet je geen speciale driver gebruiken om de hd aan te spreken, moet je dit in acronis misschien een speciale bootcd maken met deze driver.
Anders zoek een bootcd (bart pe) met acronis erop deze boot in windows vanaf de cd en dan kun je alles terug zetten(wel ook met de driver die je nodig hebt).
Bios misschien checken tav sata en ide.
Is het misschien een idee om een extra partitie te maken op mijn C: schijf , daar die image op te zetten, en daarna de oude (vernaggelde) partitie te verwijderen en met de "image" partitie weer gewoon verder te werken?
Alleen vind ik het zo jammer dat als mijn PC een keer niet opstart dat ik niet ff snel die image van DVD er overheen kan gooien zodat alles weer schoon en OK is zeg maar.
Edit; in de BIOS staat de HDD ook gewoon op SATA 1.
Anders maak ik wel even een nieuwe Acronis boot CD. Misschien is er daar iets misgegaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 07-01-2007 11:31 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Bedankt.
Bottemline lijkt mij voorshands te liggen aan het NIET laden van de SATA/SATAII-drivers tijdens het booten via/met de gemaakte bootable rescue cd. Kwestie lijkt mij dus op te lossen door het toevoegen van de (veelal apart bij WinXP installatie vereiste) SATA/SATAII-driver aan de boot cd.
Heb echter geen idee hoe je (achteraf?) zoiets nog voor elkaar zou kunnen krijgen. Image van boot cd maken en dan met een tooltje a la IsoBuster, PowerIso, WinIso of iets dergelijks die driver er - werkend - ergens in te frommelen? Waar? Hoe? Geen idee.
Dus ... suggesties zijn welkom. Ook bij deze virgin op dit terrein.
The desire to know is natural to all good people!
Dit even ter kennisgeving.
Verwijderd
Je zou hier :roba schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:35:
Ook ik worstel met het probleem van het niet meer detecteren van de drive waar de image naar toe terug moet. Voorheen werkte ik met Norton Ghost 8. Ging perfect totdat de SATA schijven hun intrede deden. Sindsdien lopen 'knoeien' met Norton versie t/m 10, Disk Image van PowerQuest en nu dan met Acronis. Overal hetzelfde euvel![]()
Bottemline lijkt mij voorshands te liggen aan het NIET laden van de SATA/SATAII-drivers tijdens het booten via/met de gemaakte bootable rescue cd. Kwestie lijkt mij dus op te lossen door het toevoegen van de (veelal apart bij WinXP installatie vereiste) SATA/SATAII-driver aan de boot cd.![]()
Heb echter geen idee hoe je (achteraf?) zoiets nog voor elkaar zou kunnen krijgen. Image van boot cd maken en dan met een tooltje a la IsoBuster, PowerIso, WinIso of iets dergelijks die driver er - werkend - ergens in te frommelen? Waar? Hoe? Geen idee.![]()
Dus ... suggesties zijn welkom. Ook bij deze virgin op dit terrein.
http://www.wilderssecurity.com/forumdisplay.php?f=65
eens kunnen kijken of er een oplossing is.
Ook: Als er geen drivers geladen worden van de normale Acronis recovery CD, wordt meestal BartPE aanbevolen, voor zover ik dat kan zien.
PS: Ik ben 1 1/2 week bezig geweest met Acronis omdat ik een diskimage wilde maken en mijn pesroonlijke mening is dat ik zelden zo'n slecht programma ben tegengekomen. Volgens mij is ieder alternatief om een disk image te maken beter dan Acronis True Image...
@Mardoek
De url verwijst naar een ‘wishlist’. De gegeven reacties op diverse punten zijn best zinvol en/of leerzaam. Daar het toevoegen van ‘a third party driver feature’ er niet bij stond deze opgevoerd.
Dank voor BartPE suggestie. Oogt (voor mij) wel complex, maar als het leidt tot het gewenste resultaat …
@ RappieRappie
Fijn dat jouw euvel voorbij is. ‘k Hoop eerdaags hetzelfde te kunnen melden.
Verwijderd
De URL zou naar het support forum van Acronis True Image moeten verwijzen? Probeer anders deze link eens:roba schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:19:
Een korte status.
@Mardoek
De url verwijst naar een ‘wishlist’. De gegeven reacties op diverse punten zijn best zinvol en/of leerzaam. Daar het toevoegen van ‘a third party driver feature’ er niet bij stond deze opgevoerd.
Dank voor BartPE suggestie. Oogt (voor mij) wel complex, maar als het leidt tot het gewenste resultaat …
...
http://www.wilderssecurity.com/index.php
en dan kijken bij "Official Acronis Support Forum"...
Alvorens me aan BartPE over te geven het 'probleem' bij Acronis zelf aangekaart. 'k Kreeg na drie dagen - onder aanbieden van excuses voor late reactie - een url gemaild. Aldaar kon ik een iso downloaden voor een TI boot cd. Gedaan, Iso gebrand en geprobeerd; het werkt. Met dank aan Acronis helpdesk.
[ Voor 3% gewijzigd door roba op 15-02-2007 00:03 ]
Verwijderd
Alvast bedankt
Dit topic is gesloten.
![]()