Herstart problemen na recovery diskette System Mechanics 7

Pagina: 1
Acties:

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Mijn systeem draait op Windows XP Pro.
Systeem: Asus P5B DeLuxe WiFi
E6600 Intell Duo 2 Core
2 Gb Kingston geheugen
RAID 5 (via onboard Intel ICH8) op 3 schijven

Ondanks dat hert een nieuwe computer is (2 weken) heb ik behoorlijk wat problemen gehad met het installeren van software. Wat precies de reden is weet ik nog niet. Maar een mogelijke oplossing leek mij om de trial versie van de nieuwe System Mechanics 7.0 te installeren.

Hiermee werden heel wat problemen boven tafel gebracht in mijn systeem. Na een grondige oppoets beurt dacht, om te voorkomen dat ik in de (nabije) toekomst weer problemen krijg om een rescue diskette aan te maken via SM 7.

Dit heb ik gedaan. Na het aanmaken van de diskette prompte het systeem mij alle programma's af te sluiten en een test te draaien of de diskette goed was, de reboot optie was daarbij aangegeven.

Computer reboot, loopt normaal zijn checks door (inclusief RAID check van Intel en JMicron (die niet is geinitieerd).

Daarna verschijnt "Loading Commando set ... " en hangt.

Nadere inspectie gedaan met de XP CD in R-mode.
Blijkt er een aparte drive C gemaakt te zijn van 350 Mb, waarop een uitgeklede versie van DOS draait. Kent een beperkt commando set en de A-schijf gelocked. Alleen interne commando's worden uitgevoerd, een commando die verwijst naar een exe-file wordt niet herkent (dus weet daardoor ook de DOS versie niet).
De floppy disk was helemaal leeg! Gekeken wart er gebeurde in de autoexec.bat. Hierbij worden bepaalde zaken van A gekopieerd die nb. op de C-schijf zelf staan (t.w CTmouse.exe, setramd.exe, bootcnfm.exe). Ik kon deze bestanden wel naar mijn flash disk kopieren en zo heb ik ze via mijn andere computer op de flop gezet (die ook daar helemaal leeg was, geen verborgen bestanden ofzo, voor zover ik kon nagaan).

Met die flop erin weer opgestart (flop is en was niet bootable), zelfde probleem, er wordt ook geen enkele leesactie naar de flop ondernomen.

Ik denk dat SM7 wat met mijn MBR heeft gedaan waardoor mijn C-schijf nog maar beperkt zichtbaar is.

Ik heb de vraag ook bij Iolo neergelegd (drie dagen terug, maar heb nog steeds geen antwoord).

Kan iemand mij verder helpen. Bij voorbaat dank.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Kan echt niemand mij helepen????

Een noodkreet!

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje