Toon posts:

RAID opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb weinig verstand van RAID en hoe je zo´n opstelling moet maken maar wil graag advies van jullie.
Ik heb een ASUS P4P800 bord met 2 SATA hd´s (Maxtor 200 en 250 GB).
De eerste is mijn bootschijf (C:) en de tweede gebruik ik als data opslag (D:). Beiden bestaan maar uit 1 partitie.

Mijn vraag is: is het mogelijk om de HD´s als een RAID-0 te configureren zonder dat de data die erop staat te verliezen?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

neen, bij omzetten naar raid verlies je sowieso je data die erop staat (toch bij raid0/1). je hebt 2 HD's met verschillende grootte, dus in raid draaien is sowieso niet aan te raden.

Meer info staat hier: RAID FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:38:
neen, bij omzetten naar raid verlies je sowieso je data die erop staat (toch bij raid0/1). je hebt 2 HD's met verschillende grootte, dus in raid draaien is sowieso niet aan te raden.

Meer info staat hier: RAID FAQ
Aha, dus ik kan sowieso geen RAID aanmaken.

Bedankt voor de info!

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 17:12
Niet helemaal waar. Je kunt nog altijd software-raid draaien. Maar dan met 2x200gb. Let er hierbij wel op dat je de size van de harddisks op dezelfde blocks afstemt met elkaar.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 08:52
MartyLooterKing schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:09:
Niet helemaal waar. Je kunt nog altijd software-raid draaien. Maar dan met 2x200gb. Let er hierbij wel op dat je de size van de harddisks op dezelfde blocks afstemt met elkaar.
je kan geen software raid draaien op een bootschijf

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

procyon schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:25:
[...]
je kan geen software raid draaien op een bootschijf
Dit werkt inderdaad niet bij RAID1 en 5, maar een mirror zou wel moeten kunnen dus RAID1, zover ik weet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1