Toon posts:

[HomeCinema] Draadloze systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat nu met de draadloze systemen van tegenwoordig. Ik vind er maar weinig informatie van in de winkels en op het net.

Onze voorkeur gaat naar een 3delige draadloze set. 1 subwoofer vooraan, en dan nog 2 draadloze boxen die we vrij kunnen zetten. Dan moet ik waarschijnlijk de Bose-kant opgaan. Of zijn er nog andere merken die voor dit 3-delig principe gaan?

En algemeen: staat dit principe ondertussen al op punt?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die hier iets meer over kan vertellen?

Verwijderd

Eerlijk gezegd ben ik niet zo happig op draadloze systemen voor speakers... Je komt dan al met actieve speakers, ze moeten toch stroom hebben voor IR ontvangst en wat heb je dan? Juistem: netsnoeren. Verder is de kwaliteit vaak zoek van dit soort speakers (zeker in vergelijking met 'gesnoerde' speakers in dezelfde prijsklasse).
Let op: actieve speakers zijn niet per definitie slecht (denk aan Meridean), maar de 'draadloze' speakers zijn nooit draadloos (tenzij ze op batterijen lopen)...
Mijn vermoeden is dat 'draadloze' speakers op een flop gaat uitdraaien. Ik zou je dan ook aanraden om eens naar gewone speakers te gaan kijken en de LSkabels netjes weg te werken in een kabelgoot (of zo'n holle plint). Tenzij je naar tuinslang formaar LS kabels gaat, maar zo te horen is dat niet van toepassing voor je.
Ow ja... Bose is OOK niet draadloos. Ik zou zeker voor het geld dat je daaraan wilt spenderen toch eens naar een niet-Bose hifi zaak (vermijd BCC en andere witwaszaken) gaan en eens naar andere merken gaan luisteren. Iig staar je je niet blind op het merk BOSE en draadloos. Ga liever voor kwaliteit en steek gewoon wat extra tijd in netjes wegwerken van kabeltjes.