Toon posts:

!!!- A7V steeds raarder -!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga de KT133 chipset steeds raarder vinden

1e- Soms draait hij superstabiel op 1144mhz 11x104 maar dan na een paar dagen zegt hij disk boot failure en doet hij het alleen nog maar op 11x102, dag ernaa weer superstabiel op 11x104

2e- Heb gister een Pinnacle PC TV pro gekocht
ik steek kaart erin en ik wil opstarten gaat mobo piepen alsof er geen CPU inzit.
Ik kaart eruit en ja hij doet het weer prima op 11x104.
Nou met die TVkaart erin kom ik dus niet verder dan 10,5x106
DIT IS ECHT HEEL VREEMD:?:?:?

ps. ja ik heb alle nieuwe drivers van alle hardware die in mijn pc zit

Verwijderd

Ziet er dus naar uit dat je Pinacle niet op 35 Mhz. wil draaien lijkt me zo.
En je eerste probleem heeft alle symptomen van een temperatuur probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het 1e nu een temperatuur probleem zijn? hij doet het soms dagen met (s'nachts uitstaan dan)de hoogste instelling

En hoe kan die dan wel op 106 bus draaien en niet op multiplier 11:?
hij doet het dus ook niet op 11x100 met die TVkaart

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FSB overklokken wilt gewoon niet goed met de VIA KT133 chipset.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ah, dat allerlaatste (11x100) stond er niet bij. snorrie:o. Maar evengoed vreemd geval.
Heb je al een ander pci-slot geprobeerd ?
Heb al de meeste bizarre dingen gezien met dezelfde kaart in een ander slot. En anders zou ik die pinacle toch wel ff terugbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ander pci slot geprobeerd maar dat maakte nix uit.
Oke ik steek hem dus weer terug in zijn orginele pci slot en denk ik probeer nog eens multiplier 11 en wat denk je hij doet het weer (heb verder nix anders gedaan dan kaart verwisseld)
Nou ik snap hier helemaal nix van
Ik draai nu weer stabiel op 1144 net 10 min geleden wilde hij niet eens op multiplier 11 in bios komen:?:?:?:?

Verwijderd

Koop een MSI >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 00:04 schreef drLiter het volgende:
Koop een MSI >:)
Zit toch echt dezelfde chipset op ;)

Verwijderd

ja hallo is simpel toch oh oh wat een knuppel , ja sorry hoor maar de 2e reply was idd de juiste , die pinnacle wil niet stabiel boven de 33 mhz lopen wat normaal is voor zo'n kaart bij mij houd het feest al op bij de 101 mhz na een tijdje, dan wil gewoon een pci kaart niet meewerken ! pech gehad !!!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zaterdag 03 februari 2001 00:09 schreef Darkman het volgende:
ja hallo is simpel toch oh oh wat een knuppel , ja sorry hoor maar de 2e reply was idd de juiste , die pinnacle wil niet stabiel boven de 33 mhz lopen wat normaal is voor zo'n kaart bij mij houd het feest al op bij de 101 mhz na een tijdje, dan wil gewoon een pci kaart niet meewerken ! pech gehad !!!
L.E.Z.E.N. ;):
Op vrijdag 02 februari 2001 23:32 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
Hoe kan het 1e nu een temperatuur probleem zijn? hij doet het soms dagen met (s'nachts uitstaan dan)de hoogste instelling

En hoe kan die dan wel op 106 bus draaien en niet op multiplier 11:?
hij doet het dus ook niet op 11x100 met die TVkaart

Verwijderd

Je klokt een Duron bijna 350MHZ over, koopt er wat vage PCI kaartjes bij en begint dan te klagen dat je MOBO raar doet???

Sorry hoor, maar het enige dat raar doet ben je zelf..:9

Tip: wedden dat al je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen als je doe boel wat terugklokt...*D

Verwijderd

gooi je VIO omhoog kan je meer stabiliteit op de PCI geven, als dat niet werkt dan kun je altijd je pinnacle wegbrengen en eens zo'n cheap ass rave tv kaartje proberen. iemand die ik ken heeft er zo een en draait op een 183Mhz bus dus een nog veel hogere PCI bus

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04
VIO Lager wil ook nog wel eens helpen (dus 3.3v)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 00:01 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
Ik heb ander pci slot geprobeerd maar dat maakte nix uit.
Oke ik steek hem dus weer terug in zijn orginele pci slot en denk ik probeer nog eens multiplier 11 en wat denk je hij doet het weer (heb verder nix anders gedaan dan kaart verwisseld)
Nou ik snap hier helemaal nix van
Ik draai nu weer stabiel op 1144 net 10 min geleden wilde hij niet eens op multiplier 11 in bios komen:?:?:?:?
HALLO LEZEN draai nu weer op 1144mhz dus geen problemen meer
maar toch vind ik dit heel raar!!

Verwijderd

Wat zegt de hardware (moederbord) monitor programma over de 5 en 3.3 volt? Misschien zakken die een beetje in t.o.v. bijvoorbeeld 900 Mhz.

Enneh .. bij een KT7, als je de I/O spanning opkrikt, gaat de Vcore omlaag, zodat als je bij de limiet van de CPU voor die Vcore zit, nog MEER in plaats van minder problemen krijgt. Probeer maar es ;( ....

PS Dat verlagen van de Vcore door een hogere I/O spanning kan je dus alleen zien aan de sensor indicatie. M.a.w. kan je het beste gewoon in de BIOS zien bij PC-Health of hoe dat ook heet....
Pagina: 1