Toon posts:

KDE vervangen door GNOME, toch mis ik veel

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb KDE vervangen door Gnome omdat Gnome op mijn systeem veel soepeler en vooral sneller loopt.

Ik had onder KDE met 3-4 Schermen in Xinerama setup gewoon teveel load op mijn systeem en kon iedere 1-2 dagen eigenlijk het beste rebooten. Ik draai ook Vmware met windows erin en dit gaat onder Gnome ook gewoon veel sneller.

Ik mis onder Gnome alleen wel een helemboel goede zaken zoals kpdf, kvpnc, en nog wat van die tools.

Ik vraag me na goed zoeken via apt-get search en google af of het gek is om toch KDE-apps onder Gnome te blijven draaien. Het lieft hou ik alles Gnome, ik ben niet zo'n mixer van allerlei apps door elkaar, maar Gnome is wat te sumier qua normale tools heb ik het idee.

KDE is prachtig overigens hoor, maar bij Gnome heb ik nog meer het idee dat ik ook nog eens doeltreffender mijn werk kan doen wat ik wil, ik ben minder afgeleid, dat had ik op OSX 10.x ook, vandaar dat ik dus ook een OSX look heb :9

De vraag is dus, hoe al die makkelijke KDE tools op te vangen, want voor de performance wil ik niet meer terug naar KDE, hoe vervelend het ook is :(

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 17:43

Surkow

$µr|{0w

xpdf zou je kunnen gebruiken als vervanger voor kpdf. Waarschijnlijk kun je het beste gewoon bepaalde KDE programma's blijven gebruiken als je geen goed alternatief kunt vinden. Het enige wat me weerhoud van het gebruiken van KDE is de drukke interface (ook vind ik het standaard icoon thema afzichtelijk).

[ Voor 14% gewijzigd door Surkow op 07-01-2007 01:16 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Als je kubuntu draait moet je gewoon ubuntu-desktop installeren

Voor pdf zou je ook evince kunnen gebruiken of zoals hierboven xpdf

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik ben na overgestapt te zijn van windows naar linux begonnen met gnome, nadat ik al diverse jaren ervaring had met beide desktop managers. Een half jaar geleden ben ik uiteindelijk toch van gnome naar kde gegaan, omdat KDE imo veel beter presteerd. Kijk eens naar performance van NFS en samba onder kde en gnome en dat soort dingen. Gnome draait absoluut niet sneller als KDE als je het mij vraagt.

ontopic: als je gnome gebruikt, kun je nog wel KDE-tools gebruiken. Alleen bij het opstarten van een kde-tool wordt dan een library van kde gebruikt. Zodra je het programma niet meer gebruikt, wordt de library ook niet meer gebruikt. Je kunt in iedergeval nog even doorklooien met de kde-tools die je mist, voordat je er geschikte replacements voor hebt gevonden.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:17:
Ik ben na overgestapt te zijn van windows naar linux begonnen met gnome, nadat ik al diverse jaren ervaring had met beide desktop managers. Een half jaar geleden ben ik uiteindelijk toch van gnome naar kde gegaan, omdat KDE imo veel beter presteerd. Kijk eens naar performance van NFS en samba onder kde en gnome en dat soort dingen. Gnome draait absoluut niet sneller als KDE als je het mij vraagt.
Ik lees op verschillende fora toch dat KDE traag is en je CPU een flinke trap onder zijn kont geeft. Velen draaien daardoor XFCE of fluxbox, maar dan ga ik liever voor GNOME.

Netwerk, Samba, alles is sneller hier onder GNOME en ik ben gezakt van een load vana miniaal 1-2 naar een load van 0.25 met alles open wat ik voorheen ook had. KDE had deze load standaard al :(
ontopic: als je gnome gebruikt, kun je nog wel KDE-tools gebruiken. Alleen bij het opstarten van een kde-tool wordt dan een library van kde gebruikt. Zodra je het programma niet meer gebruikt, wordt de library ook niet meer gebruikt. Je kunt in iedergeval nog even doorklooien met de kde-tools die je mist, voordat je er geschikte replacements voor hebt gevonden.
Ja dat kan, is denk ik de beste optie. Evince vind ik wat sumier, ik kan xpdf eens bekijken.

edit:

Ik draai Debian trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 01:42 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:21:
Ik lees op verschillende fora toch dat KDE traag is en je CPU een flinke trap onder zijn kont geeft. Velen draaien daardoor XFCE of fluxbox, maar dan ga ik liever voor GNOME.
offtopic:
Mijn laptop gebruikt minder CPU als ik KDE gebruik, dan onder Gnome. Daarbij loopt het nog soepeler ook (en ik gebruik het pas een week) :X Waarom gebruik je eigenlijk Xinerama als ik vragen mag (als je geen Ati / Nvidia-kaart hebt hoef je die vraag niet te beanwoorden natuurlijk :P) ? En voordat ik het vergeet : Gnome valt in dezelfde klasse qua geheugen/processorgebruik bij vergelijkingen (en zeker niet in het rijtje fluxbox/XFCE te plaatsen). Dat jij heel andere resultaten boekt is op z'n minst gezegd apart te noemen :D

Voor elke KDE/QT-app is in ieder geval wel een GTK/Gnome-alternatief te vinden.

Kopete / Amsn : Gaim / Gajim
Konverstation : Xchat
Kmail : Evolution / Thunderbird
Konqueror / Opera : Epiphany / Galleon / Firefox
Kpdf : Evince (had genoeg functies voor mij)
Klibido : Pan

Met wat getweak kun je QT-programma's er ook aardig uit laten zien onder Gnome, maar er zijn genoeg alternatieven beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 07-01-2007 10:51 ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het helemaal niet zo gek is dat Gnome minder resources trekt, het is gewoon allemaal iets minder fancy dan KDE.

KDE is prima snel op 1 scherm, maar niet op 3-4.

Als je bedoelt dat ik beter twinview kan gebruiken met een Nvidia-kaart, ik heb er 2 trouwens. Ik vind twinview echt bagger om te configureren.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:34:
Ik denk dat het helemaal niet zo gek is dat Gnome minder resources trekt, het is gewoon allemaal iets minder fancy dan KDE.
Misschien als in : sommige achterlijke opties die je toch niet gebruikt zie je niet bij Gnome, maar voor de rest is het zeker niet light-weight (ik heb het lang genoeg gebruikt om dat te mogen concluderen) :P Maar als het beter draait moet je je door niemand tegen laten houden :Y)
KDE is prima snel op 1 scherm, maar niet op 3-4.
Ik vroeg me al af wat ik met mijn dual-screen setup moest, laat staan met nog 1 - 2 schermen meer :D (vertel)
Als je bedoelt dat ik beter twinview kan gebruiken met een Nvidia-kaart
Eigenlijk wel, configureren doe je maar 1 keer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 07-01-2007 14:19 ]

0.0

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Kvpnc kun je vervangen met tsclient. Hoe snel NFS en Samba draaien heeft weinig met je desktop te maken. Alleen als je desktop alle resources gebruikt zul je daar last van kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:14:
[...]

Misschien als in : sommige achterlijke opties die je toch niet gebruikt zie je niet bij Gnome, maar voor de rest is het zeker niet light-weight (ik heb het lang genoeg gebruikt om dat te mogen concluderen) :P Maar als het beter draait moet je je door niemand tegen laten houden :Y)
En ik ervaring met KDE. SD automounten, CD, afsluiten, werkt net allemaal wat beter op Gnome. En KDE heeft gewoon veel rommel bij zich, dat kun je niet ontkennen.
[...]

Ik vroeg me al af wat ik met mijn dual-screen setup moest, laat staan met nog 1 - 2 schermen meer :D (vertel)
Gewoon, lekker kunnen werken.
[...]

Eigenlijk wel, configureren doe je maar 1 keer :)
Niet als ik wil gamen, dan gebruik ik een andere config die ik dan even laad, apart bestand trouwens.

Xinerama is makkelijker te configgen, waarom moeilijk doen ?

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:40:
En ik ervaring met KDE. SD automounten, CD, afsluiten, werkt net allemaal wat beter op Gnome.
Speciaal voor jou heb ik net een SD-kaartje aan mn laptop gekoppeld en een CD gemount, maar ik merk niet echt een verschil ? Afsluiten is hetzelfde verhaal. Maar je mag denken wat je wilt denken natuurlijk (en vat ook opmerkingen van andere mensen niet verkeerd op).
En KDE heeft gewoon veel rommel bij zich, dat kun je niet ontkennen.
De hoeveelheid rommel ligt waarschijnlijk aan je distro. Je kunt het zelf zo gek maken als je wilt :Y)
Ik heb zelf bij Gentoo de package kde genomen, maar ik had ook kunnen kiezen voor kde-base (zoals de naam zegt : alleen KDE, niets meer) of kde-meta (wat echt ZIEKELIJK veel programma's binnentrekt).
Niet als ik wil gamen, dan gebruik ik een andere config die ik dan even laad, apart bestand trouwens.

Xinerama is makkelijker te configgen, waarom moeilijk doen ?
Ik heb nooit Twinview geprobeerd (ik startte gewoon 2 X-sessies op). Ik heb alleen genoeg positieve verhalen over Twinview gehoord om het aan te bevelen. Xinerama ben ik zelf geen fan van.Nu met m'n laptop met Ati-kaart gebruik ik MergedFB (en heb ik helemaal geen aparte config nodig bij gamen).

Heb je trouwens wat gehad aan dat lijstje met progs ?

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 07-01-2007 18:22 ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:11:

Heb je trouwens wat gehad aan dat lijstje met progs ?
Dat lijstje had ikzelf ook al redelijik compleet, maar zaken zoals vpn zit je gewoon een beetje aan kvpnc vast. Ik draai dus stiekum wat KDE pakketten zoals Kpdf ;)

Zelfs HPtools onder Gnome werkt tenminste bij default, KDE... alstijd zeggen dat er geen printers waren, nu schant hij ze zo :)

Zo zijn er nog wel wat dingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu helemaal om;

De beste Combinatie tussen KDE qua menu en Performance en wekbaarheid van Gnome is Xfce :)

Xfce gebruikt echt nagenoeg GEEN resources.

Ik ben happy :)

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:31:Xfce gebruikt echt nagenoeg GEEN resources.
Dat had iedereen je wel kunnen vertellen :+

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:41:
[...]

Dat had iedereen je wel kunnen vertellen :+
In real life is het wat beter dan op hun screenshots :)

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:41:
[...]

In real life is het wat beter dan op hun screenshots :)
Tja... met de flexibiliteit van Xfce is het moeilijk om screenshots te maken die goed weergeven wat je er mee kunt.

Op forum.xfce.org kun je het screenshot topic vinden waar je een beter idee van xfce krijgt.

Screenshots - 2007
Screenshots - 2006

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik vind KDE helemaal niet traag. Ik heb het gevoel dat menu's enzo bij mij sneller openen dan bijv. Gnome menu's. KDE is wel groot maar ik vind dat je daar in gebruik niet veel van merkt. (qt is natuurlijk wel erg snelle widgetset)

Verder heeft KDE een paar dingen waar ik niet meer zonder lijk te kunnen, kioslaves. Er is geen enkele DE die deze geweldige functionaliteit levert. Verder vind ik konqueror best een aardige filemanager, de filemanagers van XFCE en Gnome wordt ik ook altijd een beetje verdrietig van :)

Ook is konqueror browser icm kmplayer een prima combinatie voor het meeste in-page-video werk. Waar ik met mozilla/firefox meestal een video niet kan bekijken gaat dat in konqueror meestal prima.

Maar zoals met alles is het een kwestie van smaak (of gebrek ervan), ik vind gnome wel aardig maar ik ren altijd terug naar KDE. Zou jij ook kunnen doen :)

ontopic:
xpdf haalt hij bij lange naar niet bij kpdf, zo zijn er veel meer KDE apps waarvan jij geen volwaardige gnome/gtk versie zult vinden. Volgens mij moet je dan gewoon de KDE apps blijven gebruiken, als je op die manier je performance probleem nog kan ontwijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Aapzak op 09-01-2007 14:35 ]

PSN ID: Aapzak

Verwijderd

Topicstarter
Perfomance blijft prima met het draaien van KDE tools, dat is ook geen ramp.

KDE zelf blijkt gewoon niet lekker te werken met meerdere monitoren en performance :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 16:29

killercow

eth0

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:00:
Perfomance blijft prima met het draaien van KDE tools, dat is ook geen ramp.

KDE zelf blijkt gewoon niet lekker te werken met meerdere monitoren en performance :)
Tis dat m'n 2e pci-e kaart niet netjes gedetecteerd wordt en zo geen geheugen kan adresseren, maar op mijn dual 1600x1200 systeem werkt kde als een tiet.

Heb jij deze belachelijk hoge load van 1-2 ook als je maar 2 schermen draaide?
Zo niet, ga ik eens kijken of ik een 2e videokaart kan aansluiten.

Wat voor systeem heb je verder?
Ik een dual opteron, met 4gb ram, maar wellicht is jouw pc gewoon enorm aan t swappen op je background image ofzo.

openkat.nl al gezien?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:31:
Ik ben nu helemaal om;

De beste Combinatie tussen KDE qua menu en Performance en wekbaarheid van Gnome is Xfce :)

Xfce gebruikt echt nagenoeg GEEN resources.

Ik ben happy :)
XFCE rules indeed :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
De hoge load komt echt van KDE, geloof me. Ik kon het redelijk voor elkaar krijgen met wat xorg.conf opties, maar dan nog. Ga eens slepen van scherm naar scherm en je Load loopt helemaal lekker op.

Ik draai gewoon een P4 3,2 met 2GB mem en 2 videokaarten en 4 TFT's

Mijn systeem gebruikt geen swap. +/- 300MB mem tijdens normaal werken.

XMMS moet je ook niet gerbuiken, dat laat je systeem na enige tijd vollopen qua mem-gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit alleen een beetje met alsa te klojen met 6 kanalen, dat heeft 1x gewerkt, was onder KDE ook al gedoe totdat KDE de geluids-instellingen begon te onthouden :)

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
je zou ook kde kunnen blijven gebruiken, en enkel kwin vervangen voor iets anders(onder gentoo de environment var KDEWM op wat anders zetten)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:44:
De hoge load komt echt van KDE, geloof me. Ik kon het redelijk voor elkaar krijgen met wat xorg.conf opties, maar dan nog. Ga eens slepen van scherm naar scherm en je Load loopt helemaal lekker op.
Is nee ook een optie ? Ik zou mijn hardware even nakijken als ik jou was :D

0.0

• ajvdvegt
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:21:
[...]
Ja dat kan, is denk ik de beste optie. Evince vind ik wat sumier, ik kan xpdf eens bekijken.
Evince bied alles watr ik nodig heb (of in elk geval 'denk te hebben' :)). Heb je voorbeelden van dingen die missen bij Evince? Ik zie text-to-speech staan, maar dat mis ik niet echt...

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:04:
[...]

Is nee ook een optie ? Ik zou mijn hardware even nakijken als ik jou was :D
Zoek fora eens na. Hoeveel monitoren draai je ? Ooit nagedacht dat het beeld berekend moet worden voor 4 monitoren tegelijk ?

Dan is NEE geen optie NEE ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:45:
[...]

Ik zit alleen een beetje met alsa te klojen met 6 kanalen, dat heeft 1x gewerkt, was onder KDE ook al gedoe totdat KDE de geluids-instellingen begon te onthouden :)
Gebruik alsamixer als user, en sla de instellingen op als root:
# alsactl store

Dat zou voldoende moeten zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:36:
[...]

Zoek fora eens na. Hoeveel monitoren draai je ? Ooit nagedacht dat het beeld berekend moet worden voor 4 monitoren tegelijk ?

Dan is NEE geen optie NEE ;)
Als je Xinerama gebruikt is je performance misschien crappy. Ik gebruik constant 2 monitoren (1680x1050 en 1280x1024) en heb daar helemaal geen load van. Mijn grafische kaart is een Ati Mobility Radeon X600, waar het woord KUT voor is uitgevonden. 4 monitoren is een verdubbeling van de load die ik niet heb. Dus NEE is wel een optie. Vensters verslepen van monitor naar monitor is geen probleem en de overlay gaat vrolijk mee. Load van 0.1 - 0.2 op 800 MHz.

0.0

• killercow

killercow

eth0

Jungian schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:39:
[...]

Als je Xinerama gebruikt is je performance misschien crappy. Ik gebruik constant 2 monitoren (1680x1050 en 1280x1024) en heb daar helemaal geen load van. Mijn grafische kaart is een Ati Mobility Radeon X600, waar het woord KUT voor is uitgevonden. 4 monitoren is een verdubbeling van de load die ik niet heb. Dus NEE is wel een optie. Vensters verslepen van monitor naar monitor is geen probleem en de overlay gaat vrolijk mee. Load van 0.1 - 0.2 op 800 MHz.
Lastig allemaal

Ik krijg op m'n dual zelfs met een enkel scherm een load van 1 als ik een schermpje enorm wild heen en weer ga schuifen, dat maakt voor 2 schemen nou niet echt veel uit.

Doet compiz nog iets voor je? dan zijn de windows toch eigenlijk textures in je videokaart, en dat zou best wel veel kunnen schelen lijkt mij (Zeker als je pc blijkbaar op de cpu constant alle clipping blijkt na te rekenen)

Ik ga op zoek naar een andere pci-e kaart, en als ik dan 4x 20" op 1600x1200 heb draaien zal ik dit voor je testen. (iemand nog een gefore 6200+ cooler over?, dat bevorderd de boel wat)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:39:
[...]

Ik heb nu ook geen Load meer met het verslepen van Windows in xfce.

Nu alleen nog kijken waarom VMware de boel op een gegeven moment toch redelijk van roet in het eten wil voorzien. Zet ik het uit, dan is het over.

edit:

Dit begint pas na meer dan +/- 700MB gebruik van de 2GB. Ja mijn geheugen is goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag op mijn systeem gewerkt te hebben krijg het toch weer voor elkaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
top - 17:47:07 up  4:56,  2 users,  load average: 1.41, 1.36, 0.96
Tasks: 132 total,   3 running, 128 sleeping,   0 stopped,   1 zombie
Cpu(s): 43.3%us, 13.5%sy,  0.0%ni, 37.1%id,  0.2%wa,  0.2%hi,  5.8%si,  0.0%st
Mem:   2075188k total,  1992192k used,    82996k free,    23308k buffers
Swap:  1959800k total,        0k used,  1959800k free,  1483612k cached

PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 3193 root      18   0  341m 182m  15m R   95  9.0  28:12.52 Xorg
 3589 RutgerM   5 -10  921m 783m 775m S   17 38.7  31:43.54 vmware-vmx

En Xorg gaat weer lekker tekeer :(

Als ik vmware uit zet is het niet echt heel veel beter. Maar ik moet zeggen dat mijn systeem opzich met XFCE veel sneller draait !!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:53:
Na een dag op mijn systeem gewerkt te hebben krijg het toch weer voor elkaar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
top - 17:47:07 up  4:56,  2 users,  load average: 1.41, 1.36, 0.96
Tasks: 132 total,   3 running, 128 sleeping,   0 stopped,   1 zombie
Cpu(s): 43.3%us, 13.5%sy,  0.0%ni, 37.1%id,  0.2%wa,  0.2%hi,  5.8%si,  0.0%st
Mem:   2075188k total,  1992192k used,    82996k free,    23308k buffers
Swap:  1959800k total,        0k used,  1959800k free,  1483612k cached

PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 3193 root      18   0  341m 182m  15m R   95  9.0  28:12.52 Xorg
 3589 RutgerM   5 -10  921m 783m 775m S   17 38.7  31:43.54 vmware-vmx

En Xorg gaat weer lekker tekeer :(

Als ik vmware uit zet is het niet echt heel veel beter. Maar ik moet zeggen dat mijn systeem opzich met XFCE veel sneller draait !!
95 % :+ Ziekelijk :P

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Soms schommelt hij tussen de 25-70%, maar nu wil hij niet van de 95% af.

• killercow

killercow

eth0

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:50:
[...]

Soms schommelt hij tussen de 25-70%, maar nu wil hij niet van de 95% af.
Als je echt Zo veel cpu resources kwijt bent aan je xorg zit er ergens een bug, of dat nou in kde , xorg of je video driver zit, het is een bug, want 95% hoort niet.

Ipv over te stappen op gnome, zijn er nog andere clue's?
welke versies van said software gebruik je? wat voor videokaart heb je, heb je al gezocht naar geleikende bugs? heb je al eens je driver gedowngrade?
Ik weet dat het pin pointen van je bug erg veel werk is, maar iemand moet het doen, en jij bent helaas een van de weinige (de enige misschien) die last heeft van specifiek dit probleem. Als de developpers van de software er geen lucht van krijgen dat dit probleem zich voordoet zou je zomaar volgende week in gnome tegen dit probleem kunnen lopen.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
killercow schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:18:
[...]

Als je echt Zo veel cpu resources kwijt bent aan je xorg zit er ergens een bug, of dat nou in kde , xorg of je video driver zit, het is een bug, want 95% hoort niet.

Ipv over te stappen op gnome, zijn er nog andere clue's?
welke versies van said software gebruik je? wat voor videokaart heb je, heb je al gezocht naar geleikende bugs? heb je al eens je driver gedowngrade?
Ik weet dat het pin pointen van je bug erg veel werk is, maar iemand moet het doen, en jij bent helaas een van de weinige (de enige misschien) die last heeft van specifiek dit probleem. Als de developpers van de software er geen lucht van krijgen dat dit probleem zich voordoet zou je zomaar volgende week in gnome tegen dit probleem kunnen lopen.
Check mijn andere topic hierover maar eens. Ik zal even een lijstje maken als dit handigm, maar echt alles is al geprobeerd en niemand weet het.

Ik zat er al over te denken om een ander bord met meteen een Dual Core2Duo te kopen >:)

Verwijderd

Ik draai altijd Gnome/Gtk en KDE/Qt apps door elkaar. Ik vind Gnome het meest relaxed (KDE is een "meer bomen dan bos" desktop :twisted: ) maar ik kan/wil niet zonder K3B, Kooka, zelfs Konqueror, Gwenview, e.a. Als ik alleen KDE zou gebruiken miste ik Rhythmbox, Gedit, Evolution, etc. Volgens mij is 100% exclusief Gtk dan wel Qt apps draaien niet leuk. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:36:
Ik draai altijd Gnome/Gtk en KDE/Qt apps door elkaar. Ik vind Gnome het meest relaxed (KDE is een "meer bomen dan bos" desktop :twisted: ) maar ik kan/wil niet zonder K3B, Kooka, zelfs Konqueror, Gwenview, e.a. Als ik alleen KDE zou gebruiken miste ik Rhythmbox, Gedit, Evolution, etc. Volgens mij is 100% exclusief Gtk dan wel Qt apps draaien niet leuk. ;)
Eensch !

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

100% exclusief GTK dan wel QT-apps draaien is hartstikke leuk :+
Allemaal slechte voorbeelden trouwens ; van al die programma's zijn er even goed werkende QT/GTK-equivalenten verkrijgbaar (en ga me alsjeblieft vertellen dat je Konqueror niet gebruikt om te browsen) :)

0.0

Verwijderd

Jungian schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:24:
[...]

100% exclusief GTK dan wel QT-apps draaien is hartstikke leuk :+
Allemaal slechte voorbeelden trouwens ; van al die programma's zijn er even goed werkende QT/GTK-equivalenten verkrijgbaar (en ga me alsjeblieft vertellen dat je Konqueror niet gebruikt om te browsen) :)
Je hebt gelijk, tis leuk en voor die programma's bestaan ook Gtk/Gnome-alternatieven.
Maar als je eenmaal gewend bent aan K3B (bijv.) en je hebt een gyg RAM, dan zeg ik, gemak dient den mensch. Installeren die kdelibs. ;)
Konqueror gebruik ik (nu even niet trouwens) voor van alles, want de enige dingen waar ik me wel eens aan kan ergeren op dit PCtje zijn Firefox en Nautilus. Shoot me. :)

Verwijderd

Ik zit dus ook al een hele tijd met de kwestie van wat werkt er nou beter en ben er nog steeds niet uit, ik vind gnome wat lichter en prettiger werken kwa menu's e.d. maar kwa controle paneel vind ik KDE veel consistenter.

Verder gebruik ik ook een aantal QT only programma's zoals scribus en kivio waar geen fantsoenlijke alternatieven voor zijn, daarom draai ik op mijn notebook dus KDE, echter vind ik gnome ook erg prettig, zo vind ik mozilla-firefox er helemaal niet uitzien op KDE (ik weet dat deze GTK based is) en dan mag het wel zo zijn dat je dat allemaal kan aanpassen, toch werkt het niet helemaal vlekkeloos, zo werkt het openen van programma's vanuit de download manager bijvoorbeeld niet in KDE (voor mij dan)

Ook starten GTK apps zoals firefox is erg traag in KDE en helaas mist konqueror toch nog bepaalde compatabiliteit op een aantal websites die firefox wel heeft en daarom gebruik ik toch liever firefox.

Dit vind ik dus ook erg jammer en ben er daardoor nog steeds niet uit of ik gnome of kde wil draaien...

Verwijderd

Volgens mij is 100% exclusief Gtk dan wel Qt apps draaien niet leuk. ;)
Zeer zeker wel! Ik heb alles GTK met Xfce. Enige uitzondering is Kile, latex frontend. Dat is de enige reden dat ik nog wat kde-libs op mijn systeem heb staan.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Dat zombie proces lijkt me ook niet goed trouwens.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Volgens mij is 100% exclusief Gtk dan wel Qt apps draaien niet leuk. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:33:
Zeer zeker wel! Ik heb alles GTK met Xfce. Enige uitzondering is Kile, latex frontend. Dat is de enige reden dat ik nog wat kde-libs op mijn systeem heb staan.
juist jah, en wat was zijn punt ook al weer? natuurlijk kies je er voor om zoveel mogelijk hetzelfde te draaien, maar soms kom je dr gewoon niet lekker onderuit. Helaas

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:32:
Ik zit dus ook al een hele tijd met de kwestie van wat werkt er nou beter en ben er nog steeds niet uit, ik vind gnome wat lichter en prettiger werken kwa menu's e.d. maar kwa controle paneel vind ik KDE veel consistenter.
Wel opvallend, ik heb ook benchmarks gezien waarin KDE sneller blijkt dan Gnome (ik geef toe, die benchmarks kwamen van een KDE-fan ;) ).
Gnome komt in maart weer met een nieuwe release, en KDE 4 komt er ook (een jaartje?). Met de gebruikelijke prestatie-verbeteringen.

Ik heb jaren KDE gebruikt. Nu merk ik dat voor mensen die Windows gewend zijn KDE sneller went.
Maar Gnome voelt net wat strakker en professioneler aan. Bijv. instant apply, en beperktere maar toch goed uitziende aanpassing van je desktop, en het simpele 3-delig menu vind ik erg overzichtelijk.
In KDE verdwaalde ik in de mini-opties met nog weer submenu's. Maar misschien pakt KDE4 mij weer in.
Het hangt trouwens erg van de distro af hoe gelikt Gnome/KDE is. Ik vond KDE van Fedora echt een gruwel, terwijl Suse's Gnome jarenlang een aanfluiting was.
Misschien moet je in Gnome het hele "voorkeuren(/preferences)" menu als Gnomes "controlepaneel" opvatten. ;)
Verder gebruik ik ook een aantal QT only programma's zoals scribus en kivio waar geen fantsoenlijke alternatieven voor zijn, daarom draai ik op mijn notebook dus KDE, echter vind ik gnome ook erg prettig, zo vind ik mozilla-firefox er helemaal niet uitzien op KDE (ik weet dat deze GTK based is) en dan mag het wel zo zijn dat je dat allemaal kan aanpassen, toch werkt het niet helemaal vlekkeloos, zo werkt het openen van programma's vanuit de download manager bijvoorbeeld niet in KDE (voor mij dan)
Dat laatste is zeker niet de bedoeling.
Bedenk wel dat Firefox (helaas) in essentie een Windows-applicatie is. Vandaar dat Firefox soms "scant op plugins" en die dan nooit kan vinden op Linux. Dat zuigt behoorlijk, maar daarvoor moeten we bij Mozilla zijn.
Ook starten GTK apps zoals firefox is erg traag in KDE en helaas mist konqueror toch nog bepaalde compatabiliteit op een aantal websites die firefox wel heeft en daarom gebruik ik toch liever firefox.
Same here, hoewel Konqueror elke release weer meer kan.
Dit vind ik dus ook erg jammer en ben er daardoor nog steeds niet uit of ik gnome of kde wil draaien...
Misschien vechten twee honden om een been en gaat de derde er mee heen?
Xfce bijvoorbeeld, lekker simpel; controlepaneel is consistent als bij KDE, de filemanager heeft weer meer weg van die van Gnome. Bovendien is Xfce op de Qtk+ 2 toolkit gebaseerd, dus jouw Firefox en andere "Gnome" apps zullen het ook jofel doen. :P
Plus dat je veel minder resources gebruikt.
Wel moet je af en toe net iets meer zelf doen met Xfce. Het staat hier op een lo-spec laptop (p2) en reageert goed.

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:30:
[...]

Dat zombie proces lijkt me ook niet goed trouwens.
Ook niet ? Dat is JUIST het probleem !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:32:
Probeer Opera eens. Qt-applicatie en echt retesnel.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:17:
[...]

Ik heb jaren KDE gebruikt. Nu merk ik dat voor mensen die Windows gewend zijn KDE sneller went.
Maar Gnome voelt net wat strakker en professioneler aan. Bijv. instant apply, en beperktere maar toch goed uitziende aanpassing van je desktop, en het simpele 3-delig menu vind ik erg overzichtelijk.
In KDE verdwaalde ik in de mini-opties met nog weer submenu's. Maar misschien pakt KDE4 mij weer in.
Dat is waar ik ook tegenaan liep toen ik even KDE probeerde: subsubmenu's en imho veel te onoverzichtelijk. Gnome is met de standaard 3-deling erg prettig om te werken en het oogt rustig.
Misschien moet je in Gnome het hele "voorkeuren(/preferences)" menu als Gnomes "controlepaneel" opvatten. ;)
gnome-control-center

Ik denk dat ik toch bij de nieuwe release van Ubuntu (Feisty) eens Kubuntu ga proberen ipv Ubuntu.
Ik wil eigenlijk op mn Gnome desktop geen KDE-libs, dus gebruik ik (het inferieure) winefish ipv Kile. Maar zo ziet bijvoobeeld Krita er erg mooi uit en zijn er meer van zulk soort applicaties op Qt gebaseerd ipv gtk.

Verwijderd

Hmm ik heb wat gevonden, mensen die graag QT applicaties op gnome applicaties willen laten lijken moeten eens QT-4.2 installeren, zodra deze geïnstalleerd is qt-config draaien en daar het thema cleanlooks instellen (heet clearlooks in gnome) dit geeft QT applicaties een GTK uiterlijk :)

Meer info: http://doc.trolltech.com/4.2/qt4-2-intro.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:29:
Hmm ik heb wat gevonden, mensen die graag QT applicaties op gnome applicaties willen laten lijken moeten eens QT-4.2 installeren, zodra deze geïnstalleerd is qt-config draaien en daar het thema cleanlooks instellen (heet clearlooks in gnome) dit geeft QT applicaties een GTK uiterlijk :)

Meer info: http://doc.trolltech.com/4.2/qt4-2-intro.html
Maar dan moeten die applicaties wel gebruik maken van Qt 4.2 toch?

Verwijderd

mithras schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:02:
[...]

[...]
gnome-control-center
Nêh dat gebruik ik dus niet, onoverzichtelijk.
"Voorkeuren" in "werkplek"menu ben ik aan gewend. Hangt ook van de distro af, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zit alleen nog met "iets" dat mijn systeem ineens locked rond een MB of 700 qua mem-gebruik. geheugen is goed, daar ligt het niet aan.

X even opnieuw starten en het is weer weg. Xorg houdt zich redelijk rustig na een upgrade van deze week.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:34:
[...]

Maar dan moeten die applicaties wel gebruik maken van Qt 4.2 toch?
Volgensmij niet, als je dit gewoon als thema kiest zou hij dat gewoon voor alles in principe moeten toepassen aangezien het een qt thema is.
Pagina: 1