Toon posts:

decoder achter tv proppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb met m'n pa vandaag een lcd tv gekocht met een digitale tv decoder.Ik heb die aan een schoorsteenmantel bevestigt (het word niet warm).Ik heb wat lopen vogelen om zo min mogenlijk kabels van de tv naar de stereo te laten lopen.Ik heb de digitale tv decoder achter de tv geplaatst met tyrips aan de wandbeugel. Ik wil alleen voor de zekerheid weten of dat wat kwaat kan voor de tv?

ps:De decoder is een decoder voor digitale tv over de kabel.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

lijkt me niet. een tv is wel gevoelig voor instraling van andere apparatuur. de voeding van de decoder valt hier ook onder. Echter dit zal zo weinig zijn dat mijn inziens het geen nadelig effect heeft

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 14:09
Welke aspecten van de constructie verdenk je van mogelijke nadelige invloed op de tv?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, dat zal hoogstwaarschijnlijk geen kwaad kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:03:
Welke aspecten van de constructie verdenk je van mogelijke nadelige invloed op de tv?
Zit te denken aan de levensduur van de tv via straling en qualiteitsverlies van beeld en dergelijke op langere termijn. Ik doe zelf opleiding ict systeembeheer en heb zelf gehoord dat als je een utp kabel een paar keer rond een lamp draai je geen verbinding tot stand kan laten komen door de straling. Op die manier denk ik aan zulke dingen. Voor de zekerheid wil ik het wel weten dat ik niet over een half jaar een nieuwe tv moet kopen omdat ik zo nodig de decoder achter de tv wou hangen :+ .

Maar ik heb nog een vraag.Ben misschien nog van plan om een stekkerblok achter de tv te doen voor spotjes voor de zuil en voor de stekker van de decoder en de tv erindoen. Eigenlijk zelfde soort vraag. Kan dat kwaat voor het signaal en levensduur van de tv en dergelijke?

b.v.d.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 01:15

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kwaad ! :)

ontopic: geen idee, maar wil het wel weten, want wil zelf vanalles achter lcd hangen!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 14:09
Ik denk dat je je een beetje overdreven zorgen maakt. De meeste electronica is afgeschermd om te voorkomen dat er stoorsignalen weglekken. Deze afscherming maakt die electronica tevens ongevoelig voor signalen van buiten. Dus als je niets merkt van ongewenste invloeden bij de huidige constructie, dan zit het wel goed.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Part 15 of the FCC rules: This device may not cause any harmfull interference and must accept any interference that may cause unwanted operation.

Aan die regels moet apparatuur voldoen in nederland. Oftewel: zowel je decoder als LCD mogen geen van beide schadelijke straling afgeven, dus mogen ze ook geen last hebben van elkaar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:05

Exirion

Gadgetfetisjist

McKaamos schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:49:
Part 15 of the FCC rules: This device may not cause any harmfull interference and must accept any interference that may cause unwanted operation.
Tot zover de mooie theorie :z
Aan die regels moet apparatuur voldoen in nederland. Oftewel: zowel je decoder als LCD mogen geen van beide schadelijke straling afgeven, dus mogen ze ook geen last hebben van elkaar.
De praktijk is dus anders :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Voor elektronica gaat dat wel op. Ik kan hier ook de mafste apparatuur bij elkaar plempen zonder problemen.
Dingen als speakers vallen niet onder de FCC regels, net als lampen of 220volt bedrading.
Daarmee kan je dan wel weer problemen hebben, maar verder lijkt het me sterk dat je problemen krijgt door je decoder aan je TV steun te monteren.
Hier staat de decoder gewoon bovenop de TV in de huiskamer, en op mijn slaapkamer staat m'n TV bovenop m'n DVD speler. Geen problemen mee.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

McKaamos schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:49:
Aan die regels moet apparatuur voldoen in nederland.
Eh, oh? De FCC is de Amerikaanse Federal Communications Commission. Wat hebben wij hier in Nederland daarmee te maken? Juist, geen ene drol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

CyBeR schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:54:
[...]

Eh, oh? De FCC is de Amerikaanse Federal Communications Commission. Wat hebben wij hier in Nederland daarmee te maken? Juist, geen ene drol.
Maar de meeste apparatuur kijkt zit er wel een FCC sticker op 8)7
En voor zover ik weet zijn die FCC regels canadees, maar das een ander verhaal :+

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 07-01-2007 02:56 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 03:49

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:09:
Hoi
... Ik heb de digitale tv decoder achter de tv geplaatst met tyrips aan de wandbeugel ...
tywraps

En nee, dat kan geen kwaad.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, tie wraps ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
McKaamos schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:55:
[...]
En voor zover ik weet zijn die FCC regels canadees, maar das een ander verhaal :+
The Federal Communications Commission (FCC) is an independent United States government agency, created, directed, and empowered by Congressional statute (see 47 U.S.C. § 151 and 47 U.S.C. § 154).
Ontopic: om eerlijk te zijn denk ik dat het geen kwaad kan.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:36

Klippy

Still Game

The horror... zelfs in AVH komt een wereldverbeteraar die het dan ook nog fout doet.
Ik zal er niet te veel op in gaan, maar ty? WTF!
Overigens is de correcte term Cable tie of tie wrap inderdaad, "to tie" etc.

Anyway, zolang je afstandsbediening het nog doet zou het niks uit moeten maken. En als je een of andere storing hebt zie je het vanzelf wel toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 07-01-2007 03:16 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1