Toon posts:

Miro DC10+ versus ATI Radeon vivo

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste kaart om video te capture en bewerken :?
Een Miro DC10+ of een ATI Radeon Vivo ?
Mijn PC is een Celeron 366@550 en een
IBM 45 GB harddisk.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Um ik heb geen van beide en ik ken ook niemand die 1 van die 2 kaarten heeft maar ik vermoed eerder die miro aangezien ze um ja laat ik zeggen een hele hoge reputatie hebben op dat soort kaarten.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

DC10+, zonder twijfel.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb wat gestoeid met een Vivo op een Duron 700@1000, 128 Mb, maarre zelfs Mpeg2 wilde nog niet echt lekker, frames bleven maar droppen. Of het door de Vivo komt of andere zaken weet ik niet, maar ga maar lekker voor de DC10+

Verwijderd

Go for the Miro DC10+, heb ik ook. Het loopt vloeiender, maar dan in combinatie met Ulead video pro. De software die bij de miro is meegeleverd is shit!!! Je kan het hem alleen gebruiken als driver.

Verwijderd

Ik heb die VIVO. Video In en Video Out zijn zeer goed te doen. MPEG2 gaat zonder droppen bij mij.

Maar een DC10+ heeft als specifieke taak het capturen en zo .. die is daar als hoofddoel voro ontworpen, dus ik zou toch daarvoor gaan.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm HlpDsk, kan je dan uit de doeken doen, wat je systeemconfig is en je driverversie? Met virtual dub is DivX nauwelijks bij te houden op nog maar 352 bij 288.

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat die Miro alleen onder 95/98 draait:(

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties,
ervaringen met een van beide kaarten blijven welkom! Voorlopig ga ik voor de DC10+.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
De miro heet het probleem dat het geluid en beeld na een aantal (10 min.) niet meer synchroon lopen, hoe het met de ati zit weet ik niet. Goedkope alternatieven ook niet, van de fast-avmaster en dc30+ loopt de ondersteuning af, niet meer te gebruiken in nieuwe OS. Wordt ondersteunt tot WIN 98SE.
Nieuwe generatie kaarten die wel ondersteunt worden zijn DV-now AV van fast en DV500 van pinnacle, echter erg duur.
Voor info en problemen voor/over de DC10+ :
webboard.pinnaclesys.com , soort GoT voor pinnacleproducten.
Let ook even op welke mobo's ondersteunt worden.

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 13:03 schreef Wekkel het volgende:
Hmmm HlpDsk, kan je dan uit de doeken doen, wat je systeemconfig is en je driverversie? Met virtual dub is DivX nauwelijks bij te houden op nog maar 352 bij 288.
Zie de specs in me sig.

Verder gewoon de nieuwste officiële drivers van alles, behalve de BIOS : daar zit de WT-beta op.

Verwijderd

Topicstarter
Wie ervaring met :
####### Miro DC10+ of
####### ATI Radeon Vivo
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Verwijderd

Ervaring met beide heb echter de Radeon.
DC10 plus:
IN: met meegeleverde software is synchroniteit tegenwoordig goed.
Gaat voorbij de 2 of 4 gig. limiet (alleen met meegeleverde software, maakt automatisch multiple files aan)dus niet in premiere.
Kaart is 'makkelijker' in het gebruik dan de radeon, wil je beeld van de radeon op tv hebben, moet je tv-mode inschakelen, dus je monitor max 800x640 irri op 19inch.
Capturen in MJpeg, MJpeg, DV of oncompressed is het beste te editen.
Relatief goedkoop.
S-VHS in en uit.
Niet al te zware pc nodig.

OUT:
Geen NT of W2k (Pinnacle kennende komt het ook nooit).
2 gig omzeilen alleen met meegeleverde software.
Exstra pci-slot.

Radeon:
2D en 3D kwaliteit.
Alleen composiet in !!! Wel composiet en S-VHS out.
Wil je tegelijkertijdt op tv werken moet de monitor op max. 800x640.
Voor direct naar Mpeg 1 of 2 zware PIII nodig.
Zie verder de revieuw van de AIW 32.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 februari 2001 16:21 schreef chemistone het volgende:
De miro heet het probleem dat het geluid en beeld na een aantal (10 min.) niet meer synchroon lopen
Gefixt met de laatste drivers. De problemen de er nu nog zijn;

- meer dan 70min achtereen opnemen lukt niet. met AVI_IO is dit geen probleem.

- Geen windows 2000 drivers.

• sampoo
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 00:20 schreef another tweaker het volgende:

Geen NT of W2k (Pinnacle kennende komt het ook nooit).
Ze zullen wel moeten wanneer Whistler uitkomt. Hebben ze ook aangegeven.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Volgens de Miro website, zou de DC10+ wel degelijk onder ME moeten werken.

• sampoo
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 18:25 schreef Dualdude het volgende:
Volgens de Miro website, zou de DC10+ wel degelijk onder ME moeten werken.
Maar niet onder NT/w2k. Dat het onder 95/98/ME werkt is duidelijk.

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 22:54 schreef leike het volgende:
Wat is de beste kaart om video te capture en bewerken :?
Een Miro DC10+ of een ATI Radeon Vivo ?
Mijn PC is een Celeron 366@550 en een
IBM 45 GB harddisk.
Beste Leike,
Strikt genomen ga ik niet op je rechtstreeks op je 'of/of'-vraag in.
Maar: ik had al bijna een DC10+ gekocht, toen ik door een vriend werd overgehaald een nieuwe kaart van Hauppage te bestellen. Hij heeft 'm en is er razend enthousiast over.
Het betreft weliswaar een TV-kaart, maar volgens
www.vcdhelp.com/comptvcards.htm
(zie het gele vakje in het midden) zijn ook de capture-kwaliteiten goed. Bovendien biedt het ding (Hauppage Win TV PVR) tal van nieuwe mogelijkheden (PVR betekent: Personal Video Recorder). Kijk bijv. eens op:
www.snapstream.com/
of
www.shakeupmedia.com/

O, ja, de specifikaties staan op:
www.hauppauge.com/html/wintvpvr_datasheet.htm

Zo maar een idee.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Qua beeld kwaliteit is er bijna geen verschil tussen een TV-kaart en een DC-10 (de Vivo noem ik voor 't gemak ook maar een TV-kaart, omdat 'ie niet op de kaart comprimeert)
't gote verschil is echter, dat de DC-10 op de kaart zelf comprimeert, waardoor je PC een niet zo grote stroom aan data hoeft te verwerken en de CPU niet super krachtig hoeft te zijn.
De TV-kaarten geven een RAW-beeld. Zelfs in resoluties tot 768*576 (max PAL resolutie).
Dit houd in dat de data in een eigen formaat verwerkt kan worden (dus niet verplicht MJpeg)
Wanneer je CPU-power genoeg zou hebben, zou je met een TV-kaart zelfs meteen naar DivX op kunnen nemen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Wat heeft hardware ondersteunde compressie
dan nog voor voordelen behalve dan dat
je CPU bijna niets hoeft te doen tijdens
compressie ?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hardware-gebaseerde compressie heeft denk ik ook als voordeel dat de kwaliteit over het algemeen beter zal zijn dan vergelijkbare software-compressie. Het is inderdaad waar dat een TV-kaart (ik heb zelf de Hauppauge WINTV-radio) even goed captured als een Miro DC10. Ga je echter in MJPEG capturen, dan is de DC10 met zijn hardwarematige MJPEG compressie echt beter dan de hauppauge. Bovendien heb ik het zelfs op mijn PIII-600 nog niet voor elkaar gekregen om op volledige PAL resolutie (7xx X nogwat) te capturen, terwijl de DC10 dit op een P166 MMX al perfect deed.

Als je het ook weer op videoband kwijt wilt, heeft de DC10 bovendien gewoon zondermeer de voorkeur. De uitgang op de DC10 heeft in vergelijking met de tv-out op welke SVGA kaart dan ook gewoon de beste beeldkwaliteit en het loopt altijd vloeiend bij mij.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 10 februari 2001 17:07 schreef kweetal het volgende:

... een nieuwe kaart van Hauppage te bestellen. Hij heeft 'm en is er razend enthousiast ...

Maar is video bewerken hier ook een optie?

Verwijderd

Maar is video bewerken hier ook een optie?
Daar vraag je wat. Ik heb er niet op gelet, omdat ik uit ervaring weet dat ik geen tijd heb voor het maken van ondertitels, overgangen e.d.

Over een paar dagen weet ik het antwoord.
Misschien een van de anderen (hangt het niet erg van de bijgeleverde software of de van elders te halen, maar wel te gebruiken software af)?
Pagina: 1