Samsung plasma: verschil 50Q7H en 50C7H? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik ben aan het rondkijken voor een voordelige 50" plasma.

Hierbij heb ik gezien dat Samsung relatief voordelig is. Twee modellen heb ik gevonden, maar kan geen verschillen vinden tussen deze twee. Het gaat om de 50Q7H en de 50C7H. De specs lijken identiek te zijn. Het enige verschil dat ik kan zien is dat ze qua uiterlijk ietsie anders zijn.

Weet iemand wat het verschil tussen deze modellen is?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar ervaringen met deze modellen of meningen naar aanleiding van vergelijkingen die jullie hebben gedaan bij het zoeken naar een plasma.

Ik heb zelf de 50Q7H vandaag in de Mediamarkt Amsterdam aangetroffen, maar was eigenlijk niet heel erg onder de indruk van de DVD die via component was aangesloten. Zeker, gezien de andere grote schermen waren voorzien van HD content :( Maar goed, deze week ga ik daar nog een keer langs om eens te kijken waar dat scherm daadwerkelijk toe in staat is.

Maar ik hoor graag wat anderen ervan vinden.

Verwijderd

Hoy,

Als je kan bekijk deze ook eens ...geen plasma....wel moooooooooi beeld
JVC HD-56ZRZ (142cm diagonaal) is nog een grotere versie van 178cm :P
Denk dat deze dlp reus gerust kan wedijveren met plasma (en ook voor de elecboer ietse minder)
8)7

Verwijderd

eduardtee schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:32:
Weet iemand wat het verschil tussen deze modellen is?
Zoals jij al aangaf puur uiterlijk. De Q is glimmend en de C is mat zwart. Meer verschil is er niet.

• eduardtee
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:46:
[...]
Zoals jij al aangaf puur uiterlijk. De Q is glimmend en de C is mat zwart. Meer verschil is er niet.
Haha! En ik maar denken dat ik iets over het hoofd had gezien!
Maar thanks!

Iemand die ervaringen of een mening kan delen? Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom.

• eduardtee
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:40:
Hoy,

Als je kan bekijk deze ook eens ...geen plasma....wel moooooooooi beeld
JVC HD-56ZRZ (142cm diagonaal) is nog een grotere versie van 178cm :P
Denk dat deze dlp reus gerust kan wedijveren met plasma (en ook voor de elecboer ietse minder)
8)7
Thanks. Dit is zo'n Rear Projection toestel, toch? Over het algemeen ben ik daar niet echt enthusiast over, vanwege de beperkte kijkhoek die het heeft... Vandaar dat ik het nooit heb onderzocht. Maar als ik 'm tegenkom zal ik 'm ff bekijken of 't iets is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:46:
[...]

fout, de C is een oudere versie... deze Q versie een eens terk verbeterde versie.

Voor meer info kijk je best eens op avforums... bij het onderdeel van reviews kan je 2 testen terugvinden over dit toestel

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:43
Nou, als je de specs naast elkaar legt op Samsung.nl zijn ze exact het zelfde. Mensen op kieskeurig.nl onderstrepen dat ook. Naar mijn weten is het enige verschil het uiterlijk.

Persoonlijk ben ik aan het kijken naar de 42" versie, die al verkrijgbaar is voor iets meer dan 1100 euro. Hele nette prijs. Ben alleen benieuwd of de beeldkwaliteit veel minder is dan bijv Hitach/Panasonic. Het design is echt superieur vind ik.

Ontspan.

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb zelf de 42Q7h. het verschil met de c7h is naast de pianolak finish ook de speaker, de C heeft een speaker voorop ziiten, onder het beeldscherm geintregeerd. Bij de q7h zit deze onder het toestel is ook qua geluid wat minder dan de c7h. het geluid van de c7h is trouwens ook niet best, maar je mag ook niet veel verwachten van zo een plat speakertje.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:43
Aha oke, thnx. Hoe is verder jouw ervaring met de 42Q7H? Beeldkwaliteit? Zwart waarde? Heb je hem vergeleken met andere schermen?

Heb je 'n pc erop aangesloten? DVD speler? Op kieskeurig.nl zijn alle reviews erg lovend maar ik krijg de indruk dat die doelgroep ook niet de meeste kritische consumenten zijn.

Ook schijnen er wat problemen te zijn met 'n soort van knipperende strepen rechtsonder in beeld.

zie: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=344797

Jij dat al opgemerkt?

[ Voor 51% gewijzigd door Magnolia op 16-01-2007 14:29 ]

Ontspan.

Pagina: 1