k8v deluxe+ 1 sata schijf

Pagina: 1
Acties:

• doncartel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 16:57
Ik heb zojuist een asus k8v deluxe mobo in mijn kast gezet (ik had een k8v mx)
nu wil ik daar mijn SATA en 2 IDE schijven op aansluiten

Hij wil echter niet mijn SATA (250 gb met 2 partities, 1 van 15 gb voor windows) schijf pakken in mijn bios waar ik ook windows opnieuw op wens te installeren
Telkens krijg ik de melding: NO Hard drive detected.

Instellingen in bios heb ik al mee gespeeld maar dat mocht helaas niet baten.Ook op de verschillende sata poorten aangesloten. Hij zit nu gewoon op Sata1

ik wil geen raid of wat dan ook. mij allemaal veel te ingewikkeld. Ik heb ook maar 1 SATA schijf dus ook niet van toepassing denk ik

bij de post staat hij er ook niet bij.
op de PRI_SATA 1 pakt hij hem wel maar dan moet ik een array aanmaken..

Heeft iemand raad voor me? Dat zou ik erg waarderen

Verwijderd

probeer dit eens :

http://www.techspot.com/v...-Deluxe-SATA-problem.html

drivers:

http://www.viaarena.com/d...6&CatID=2920&SubCatID=143

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 21:47 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je moet je Raid drivers installeren alsof je een Raid gaat draaien dus met F67 tijdens booten),
daarna zal Windows je HDD wel herkennen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• doncartel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 16:57
Bedankt voor meedenken guys!
Ik heb zelf nog wat research gedaan, wat mensen gevraagd en nog zelf wat geprobeerd:
Het is uiteindelijk gelukt lijkt het en ik zit in VISTA (32bit)!

Wat ik uiteindelijk heb gedaan (omdat ik geen data wilde kwijt raken) is hem aangesloten op de PRI_Sata en toen tijdens de wininstall de promise drivers geselecteerd die ik op een FD had gezet.

Dit had ik al geprobeerd met VIA drivers en de HD op de Sata1.. maar toen wilde dit (vreemd genoeg) niet werken..

Nu echter bij XP (en daarna vista) wél! :s

Mijn biosinstellingen heb ik op onboard chip SATA Bootrom Enable

Promise ook Enable+ Onboard IDE Operate (ipv dus RAID)

toen kreeg ik wel een error bij mijn POST. Ik moest OF mijn bios customizen of terug default. :S Toen heb ik in Bios de "Add on Rom display mode" van "Force bios"-> "Keep current settings". en dat werkte

(Pfew..) diepe zucht. toen pakte die wonder boven wonder mijn schijf in bios+windowsinstall wél. En gelukkig zonder een RAID instelling of DATA loss.

Nu maar hopen dat als ik (ooit) een 2e SATA schijf koop ik niet weer problemen krijg ;)

Die VIA driver, Tweakie_JKO, kan ik die ook zonder problemen installeren voor eventuele toekomstige SATA HDD''s?

Iedereen bedankt!(K)