Ik moet voor een cup een counter-strike 1.6 anticheat client maken. Anticheat is een beetje een misvatting wel, wat men client gaat doen is om de x aantal minuten een screenshot nemen en die opslaan in zip file. Ook config files die zich in de counter-strike directory bevinden worden bijgehouden en alle draaiende processen worden opgeslagen.
Nu vroeg ik me af of iemand nog ideeen heeft die kunnen gebruikt worden om cheaters te pakken.
Probleem 1
Waar ik al aan dacht is alle processen die draaien, de exe's daarvan de md5'en en dan te vergelijken met een database van bekende cheat exe.
Zo haal ik momenteel de draaiende processen op, het nadeel aan dit is dat ik niet kan opvragen van waar de executable zich bevind.
Probleem 2
ik vroeg me af of je C# programma's kan decoden. Indien dat waar is kunnen mensen de anticheat aanpassen naar keuze en zo nutteloos maken. Iemand idee hoe ik dit kan tegengaan ?
Dusja
paar vragen, geen idee of het juiste forum is. Maar alle hulp is welkom en ideeen op nog meer cheaters te pakken zijn zeker welkom
Nu vroeg ik me af of iemand nog ideeen heeft die kunnen gebruikt worden om cheaters te pakken.
Probleem 1
Waar ik al aan dacht is alle processen die draaien, de exe's daarvan de md5'en en dan te vergelijken met een database van bekende cheat exe.
C#:
1
2
3
4
5
| System.Diagnostics.Process[] myProcesses = System.Diagnostics.Process.GetProcesses(); for (int i = 0; i < myProcesses.Length; i++) { string processName = myProcesses[i].ProcessName; } |
Zo haal ik momenteel de draaiende processen op, het nadeel aan dit is dat ik niet kan opvragen van waar de executable zich bevind.
Probleem 2
ik vroeg me af of je C# programma's kan decoden. Indien dat waar is kunnen mensen de anticheat aanpassen naar keuze en zo nutteloos maken. Iemand idee hoe ik dit kan tegengaan ?
Dusja