Toon posts:

opensshd tunnel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb de volgende verbinding opgezet,

internet >>> putty >> via proxy server >> thuis (opensshd) op poort 443

De verbinding werkt prima en ik kan ook gebruik maken van remote desktop omdat ik in putty deze poort heb geforward.

Nu wil ik met de internet explorer hier via de thuis verbinding internetten, ik heb internet explorer ingesteld op localhost:80 en in putty mijnthuisip:443 thuis zit opensshd op 443.

Als ik nu een webpagina opvraag krijg ik niet die pagina maar ik krijg een lege pagina met bovenaan de tekst:SSH-2.0-OpenSSH_3.8.1p1

Ik wil graag dat de sshd server thuis de opgevraagde pagina doorstuurt, iemand een idee wat ik vergeet??

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik het opgelost. Ik heb thuis op mijn computer wingate geinstalleerd. Deze proxy software deelt de internet verbinding op poort 80. Dus deze kan ik benaderen via door met putty een tunnel te maken op localhost 80 thuis. Wingate luistert lokaal op poort 80 en stuurt dan de request door werkt perfect. Ik had misschien ook de internetshare functie kunnen gebruiken van windows maar ik heb geen idee op welke poort die luistert en hoe ik die benader. Ik had hem eerst wel aangezet bij internet vebinding delen maar hoe ik hem dan moet benaderen weet ik niet.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 10:30

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:59:
Inmiddels heb ik het opgelost. Ik heb thuis op mijn computer wingate geinstalleerd. Deze proxy software deelt de internet verbinding op poort 80. Dus deze kan ik benaderen via door met putty een tunnel te maken op localhost 80 thuis. Wingate luistert lokaal op poort 80 en stuurt dan de request door werkt perfect. Ik had misschien ook de internetshare functie kunnen gebruiken van windows maar ik heb geen idee op welke poort die luistert en hoe ik die benader. Ik had hem eerst wel aangezet bij internet vebinding delen maar hoe ik hem dan moet benaderen weet ik niet.
Klinkt als een prima oplossing, je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je locale port 80 niet naar je wingate proxy thuis te laten verwijzen, maar naar de webproxy van je internet provider. Kan je meteen je Wingate weer verwijderen.

*zucht*