Ik ben nou de "trotse" eigenaar van een Geforce FX5200. Ik heb besloten deze te vervangen omdat
Om nou de twee dingen te combineren heb ik bij Salland een nieuw kaart besteld, een GigaByte VGA GeForce 7600GS Silent Pipe 256 MB. Ik wil persé een silent kaart en zit met deze PC vast aan AGP.
Ik speel nauwelijks games waar mijn PC moeite mee heeft. Zelf wil ik nog wel een Age of Empires 2 uit de kast halen en mijn broertje is verslaafd aan Theme Hospital en Roller Coaster Tycoon1. Deze vereisen nauwelijks enige power, dus hiervoor hoef ik geen dikkere kaart te kopen. In mijn budget van € 140 euro (ongeveer) heb ik dus voor deze kaart gekozen.
Nou vroeg ik me dus ook twee dingen af.
- de ventilator op de kaart stuk is en dan ook tering herrie maakt
- Ik voor school het programma Nolimits moet draaien
Om nou de twee dingen te combineren heb ik bij Salland een nieuw kaart besteld, een GigaByte VGA GeForce 7600GS Silent Pipe 256 MB. Ik wil persé een silent kaart en zit met deze PC vast aan AGP.
Ik speel nauwelijks games waar mijn PC moeite mee heeft. Zelf wil ik nog wel een Age of Empires 2 uit de kast halen en mijn broertje is verslaafd aan Theme Hospital en Roller Coaster Tycoon1. Deze vereisen nauwelijks enige power, dus hiervoor hoef ik geen dikkere kaart te kopen. In mijn budget van € 140 euro (ongeveer) heb ik dus voor deze kaart gekozen.
Nou vroeg ik me dus ook twee dingen af.
- Is deze kaart een verstandige keus
- Is deze kaart voldoende om Nolimits soepel te draaien (> 30 fps)
- Is het verbruik van de 7600GS veel hoger dan dat van de FX5200? Ik kan namelijk nergens vinden hoeveel deze laatste verbruikt en heb het geld niet om een meter ervoor te kopen.