IP van router kwijt en niet terug te vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 21:55

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hoi, ik heb hier thuis draadloos internet geconfigureerd. Internet komt binnen via een bedrade sweex ( :X ) router. Op deze router is, via een draad, een linksys wireless router gezet. Die linksys fungeert dus eigenlijk gewoon als draadloze switch. Om het nog extra duidelijk te maken:

internet -> (draad) -> sweex router -> (draad) -> linksys wireless router

Ik heb de boel nu eindelijk aan de praat gekregen, maar het probleem is dat ik niet meer op de config-pagina van de linksys kan komen. Om daar op te komen, moet ik het IP adres van die linksys in de browser intypen. Maar dit IP-adres kan ik nergens meer vinden :'( Hij krijgt z'n IP namelijk automatisch toegewezen van de Sweex. Ik heb al ipconfig /all geprobeerd, maar daar krijg ik ook niets uit. Ik heb het ook geprobeerd door een pc met een draad aan die linksys te zetten, maar dan krijg ik ook z'n IP niet.

NOSIG

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
wanneer hij DHCP krijgt van de sweex kan je gewoon proberen een aantal adressen hoger of lager dan je eigen pc adres langs te gaan.

Join the club

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
De sweex is de DHCP server. Op de linksys staat DHCP dus uit. Ik heb al wat IP's geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat :/

Oja en de linksys staat niet in de clients list, op de config page van de sweex.

[ Voor 24% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-01-2007 20:56 ]

NOSIG

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
start -> uitvoeren -> cmd [enter]

ipconfig /all

gateway ip is je sweex.

Dat had je met een beetje zoeken op GOT ook kunnen vinden

ff beter lezen... je linksys krijgt als het goed is ook een ip van je sweex, check de wan settings, daar moet ook een gateway staan, dat is je ip van je sweex

[ Voor 37% gewijzigd door rdfeij op 06-01-2007 20:57 . Reden: verkeerd gelezen ]

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Het adres van je router is het zelfde als je gateway.

Doe dus even start, uitvoeren, cmd, ipconfig /all.

Dan kijk je wat er staat bij standaardgateway. Dit is het adres van je router.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:51:
Maar dit IP-adres kan ik nergens meer vinden :'( Hij krijgt z'n IP namelijk automatisch toegewezen van de Sweex.
Als dat zo is moet hij gewoon in de DHCP client lijst van die Sweex router worden genoemd.
Scan anders met een tooltje als NetScan even je lokale netwerk segment.

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 06-01-2007 20:57 ]

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
waarom zit die sweex router er eigelijk tussen dan?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Nope hij staat er niet bij. Dat is het vreemde. Alles werkt prima, maar het IP van de linksys is foetsie.

Dit zegt IPconfig:

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-18-DE-12-4B-DE
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.186
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 62.179.104.196
192.168.123.254
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 6 januari 2007 19:11:04
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 17 februari 2007 11:11:04

[ Voor 81% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-01-2007 20:58 ]

NOSIG

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 11:25
misschien mag je ook niet vanaf je laptop op de linksys komen, is soms een beveiliging misschien kun je iets proberen vanaf een vaste pc of een draad in je laptop steken.

Verwijderd

stekker tussen sweex en linksys eruit halen. hierna krijgt als het goed is je pc die aan de linksys router verbonden is een ip van de linksys router

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

ierse.. nix deruit halen.. ik had een router waarvan ik het ip niet meer wist..

Gewoon look@lan downloaden (die scant alle pc's in het netwerk..) dan heb je direct je ip !

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Stekker eruit halen heb ik nu geprobeerd, maar dan kan het IP niet meer worden vernieuwd. Waarschijnlijk omdat de sweex de DHCP server is, en zonder DHCP lukt het nie :) Ik ga nu ff dat progsel uitproberen.

NOSIG

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
gebruik de bijgeleverde software van je linksys router

of lees effe de handleiding meestal heeft ie een vast ip (als ie er zelf geen krijgt en dus werkt als switch/router) en moet je je pc in de zelfde range zetten om aan zijn pagina te geraken.

met de ap's krijgt je pc bv een 10. van je sweex router en kan je de ap vinden op 192.168.1.200 ofzo
(alhoewel ie in weze geen ip krijgt van je sweex router en enkel dienst doen als vertaler van kabel naar wifi en terug)

enkel bereikbaar als je logischer wijs je pc een ip geeft in de vorm 192.168.1.*

ik zou die weg opgaan (handleiding + config-programmatje van je linksys router)
omdat je met een sniffer die router ook niet direct zult vinden, omdat ie net zelf niet ingrijpt op het verkeer en enkel switch/ap speelt ...

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb m'n netwerk gescand, de helpfiles erop nageslagen enz. Er zit nog één ding op en dat is de linksys resetten.

Het lijkt wel of er iets getriggerd is, waardoor de linksys niet meer te bereiken is en, zoals hierboven wordt gezegd, hij in een switch is veranderd.

NOSIG

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Gelukt _/-\o_

Ik heb de boel gereset, en nu heeft de linksys een vast IP. Ik weet niet wat er daarnet anders was ingesteld, maar het lukt nu :) Tnx voor alle hulp iedereen.

NOSIG

Pagina: 1