Toon posts:

[Vista] SecureW2 Vista Universiteit Leiden*

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ik draai Vista build 6000. Daarop heb nu eindelijk securew2 draaien maar ik kan nog steeds niet inloggen op de server van de Universiteit van Leiden. :? 8)7 Ik denk dat het zelf door de certificaten komt maar die kan ik nergens downloaden. Ik heb wel wat certificaten van GlobalSign gevonden maar die doen het ook niet. Heeft iemand misschien een ideetje. Want ik snap het echt niet meer en zo wel Lijbrandt :( als de Uni :( hebben geen flauw benul. >:)

Thnx Alvast,

Boudewijn
ps mijn secure w2 heb ik via:
http://www.securew2.com/u...68215ec4b055402bf952e39fe
en dan
http://www.hofhom.nl/securew2/ _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Ik heb zelf veel problemen gehad om de secureW client goed aan de praat te krijgen op RUG.
Ik liep vast op het punt waar de client een certificaat verwachte.

Het was niet m'n eigen laptop, dus kan het niet meteen opzoeken, maar bij mij was een vakje uitvinken de oplossing. Zo uit mijn hoofd had het iets te maken met authenticatie en certificaten.
Ga even opzoek in alle tabbladen en eigenschap schermen van de secureW client.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt. Die vinkjes van certificaat op lokale pc en verifeer certificaat heb ik uit gezet maar nog geen resultaat. Welke secure W2 had jij de downloadn en ge installed??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Oh, dat was de xp versie (dus niets bijzonders).
De handleiding die bij ons op de faculteit ligt was niet volledig, heeft me even wat tijd gekost om het goed te krijgen.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:38:
He mensen,

Ik draai Vista build 6000. Daarop heb nu eindelijk securew2 draaien maar ik kan nog steeds niet inloggen op de server van de Universiteit van Leiden. :? 8)7 Ik denk dat het zelf door de certificaten komt maar die kan ik nergens downloaden.
Waarom denk je dat? Heb je een tracefile of een tcpdump?
Want ik snap het echt niet meer en zo wel Lijbrandt :( als de Uni :( hebben geen flauw benul. >:)
Wat staat er in hun logfiles?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft dus verder niets met Netwerken te maken.. Move naar Windows Clients :)

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:41:
Dit heeft dus verder niets met Netwerken te maken.. Move naar Windows Clients :)
Een beetje jammer want het gaat hier alleen maar over een netwerk of heb jij een andere naam voor een systeem dat door middel van kabels hubs en routers verschillende computers met elkaar verbind. En soms zijn daar in log problemen met nieuwe OS. Maar oke ik hou er overop!! :X

Oke Jochemd ik heb geen log file van SecureW2 zo ver als ik weet. Want waar zou die ander moeten staan. Ik denk dat het iets met de certificaten te maken heeft ofzo. Maar hij geeft soms aan dat hij aan het "authenificationen" :9 is maar meestal meteen authenification failed?? :?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de SecureW2 aan de praat gekregen in Vista. Op mijn school, HU, hebben we het ook. Wat ik heb gedaan is de versie die jij hebt geïnstalleerd, opnieuw opstarten en daarna verbinding proberen te maken. Let wel, je MOET UAC uitzetten om de vraag voor certificaten te krijgen. Ik heb namelijk de eerste keer Admin geactiveerd, aangemeld als hem en toen werkte het, maar alleen onder zijn account, niet de mijne. Dat is omdat de certificaten per gebruiker worden geladen/installeerd. Zet dus UAC uit en het werkt, je krijgt dan netjes de melding over je certificaten zoals in XP.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met UAC? User Account Control? :? Die heb ik uit gezet maar misschien moet ik alles er effe af gooien en opnieuw op zetten. Heb jij ook nog die shit in windows management veanderd. Ik doel dan op in de services de wired autoconfig???

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, niets. Bij mij wordt de Wireless gebruikt voor SecureW2. Zorg er wel voor dat je de juiste versie kiest bij je netwerk. Ik weet niet of jij bedraad zit (zal vast niet), maar bij Wireless moet je als Autentication 802.x instellen zodat je WEP kan kiezen als key vorm. Daarna vul je alles in wat je bij XP ook doet dmv de extra opties. Bij de XP client wordt al tijdens de installatie om je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, bij Vista moet je dat zelf invullen. Ik heb nu geen Vista voor me, maar je moet maar even de opties doorlopen.

Commandline FTW

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03 20:15
Hero Of Time schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:22:
Nee, niets. Bij mij wordt de Wireless gebruikt voor SecureW2. Zorg er wel voor dat je de juiste versie kiest bij je netwerk. Ik weet niet of jij bedraad zit (zal vast niet), maar bij Wireless moet je als Autentication 802.x instellen zodat je WEP kan kiezen als key vorm. Daarna vul je alles in wat je bij XP ook doet dmv de extra opties. Bij de XP client wordt al tijdens de installatie om je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, bij Vista moet je dat zelf invullen. Ik heb nu geen Vista voor me, maar je moet maar even de opties doorlopen.
Ik ga het ook eens proberen, zit ook op de HU en kreeg het ook niet voor elkaar met vista :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben morgen op de eerste te vinden tussen 12 en 13 uur naast de liften bij de computers. Ik zal hoogstwaarschijnlijk oordopjes in hebben met muziek. Zoek mij mij op als het niet lukt :).

Moet wel op locatie Nijenoord 1 zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Hero of Time op 07-01-2007 22:17 ]

Commandline FTW

• hellboy123
  • Laatst online: 09-03 20:15
Hero Of Time schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:16:
Ik ben morgen op de eerste te vinden tussen 12 en 13 uur naast de liften bij de computers. Ik zal hoogstwaarschijnlijk oordopjes in hebben met muziek. Zoek mij mij op als het niet lukt :).

Moet wel op locatie Nijenoord 1 zijn.
Nijenoord 1, dat is ook die van mij ;) . Heb vandaag nog geen tijd gehad om het uit te proberen, komt later van de week nog wel ff :)

• TripleQ
  • Niet online
Jullie weten dat er een speciale vista versie voor secure2w is?Openingspost niet goed gelezen

[ Voor 22% gewijzigd door TripleQ op 08-01-2007 18:01 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben er morgen en woensdag nog, daarna ben ik alweer vrij, lekker weekend houden :).

Commandline FTW

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
Ok, ik zit dan niet op de Universiteit Leiden, maar op de Vrije Universiteit van Amsterdam, en daar gebruiken ze ook SecureW2
Toen ik nog XP draaide werkte alles prima, maar nu met Vista krijg ik het niet voor elkaar op het internet te komen. Ik heb overigens die installatie van securew2 voor vista geinstalleerd, maar dat heeft niet gewerkt, iemand anders nog andere ideeen?
Pagina: 1