Toon posts:

Laptop keuze..

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag te horen gekregen, dant een vriend een nieuwe laptop wil gaan halen. Hij wil met de laptop verschillende dingen doen waaronder gamen. Daarnaast gewoon gebruikelijke dingen waaronder downloaden, branden en wat surfen.

De games die hij speelt zijn:

* UT2K4
* CS1.6
* CS:S
* NFS Carbon
* Quake 4
* World of Warcaft

Hij gebruikt ertern toetsenbord / scherm en muis etc...

Meeste games worden max op 800*600 gespeeld. CS1.6 word op AA en AF gespeeld om de models wat beter te worden weergegeven.

Budget te besteden is max 1000 euro, 50 euro meer of minder maakt niet uit.....

Kan ihij beter gaan voor een C2D? Of een AMD X2? Sta open voor alle optie's. Minimaal 1GB en een DVD Brander zijn een pre.

Scherm grootte max 15.4" omdat hij niet een bakbeest van 17" moet worden.

Zag van Asus 2 type's voorbij komen, A6T en .... Met 7600 en 1600 videokaart....

Weet ook dat er geen shared mem of hypermemory in moet zitten maar gewoon dedicated.

Welke moet ik nemen? Zijn er nog andere laptops op de markt die deze specs en deze requests aankan?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat denk je zelf? Naar welke laptops en topics heb je al gekeken? Je bent hier toch al lang genoeg om te weten wat er van een CSL topic wordt verwacht?

Games: goede videokaart met dedicated geheugen, geen onboard. Minimaal een X1600 voor echte games. Maar zelf gaan zoeken dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:38:
Heb vandaag te horen gekregen, dant een vriend een nieuwe laptop wil gaan halen. Hij wil met de laptop verschillende dingen doen waaronder gamen. Daarnaast gewoon gebruikelijke dingen waaronder downloaden, branden en wat surfen.

De games die hij speelt zijn:

* UT2K4
* CS1.6
* CS:S
* NFS Carbon
* Quake 4
* World of Warcaft

Hij gebruikt ertern toetsenbord / scherm en muis etc...

Als hij alles toch extern gebruikt, is de laptop dan bedoelt voor buiten of binnen huis gebruik? En kan je hem dan niet aanraden een pc te halen indien hij het alleen thuis gebruikt? Want voor 1000 euro kan je een veel snellere en betere pc halen dan met laptops.

Meeste games worden max op 800*600 gespeeld. CS1.6 word op AA en AF gespeeld om de models wat beter te worden weergegeven.

Okay, houdt dan wel rekening mee dat de beeld dan wel iets uitgerekt wordt dan. Je kan ook voor breedbeeld resolutie kiezen maar die zijn meestal een heel stuk groter (1280x..) waardoor je wel lagere fps krijgt.

Budget te besteden is max 1000 euro, 50 euro meer of minder maakt niet uit.....

Kan ihij beter gaan voor een C2D? Of een AMD X2? Sta open voor alle optie's. Minimaal 1GB en een DVD Brander zijn een pre.

C2D is zuiniger en sneller. AMD X2 is iets trager (mss merkt hij er niet veel van want ik weet niet wat hij erop doet) en minder zuinig. Dus indien hij veel op stap is met de laptop is Centrino aan te raden. AMD X2 is ook goed (en goedkoper) maar dan lever je wel wat zuinigheid in. Maar indien hij altijd wel stopcontact heeft boeid het niet.

Scherm grootte max 15.4" omdat hij niet een bakbeest van 17" moet worden.

Zag van Asus 2 type's voorbij komen, A6T en .... Met 7600 en 1600 videokaart....

Weet ook dat er geen shared mem of hypermemory in moet zitten maar gewoon dedicated.

Beide zijn ongeveer even snel. Maakt niet veel uit, alleen eentje met hypermemory zal trager wezen

Welke moet ik nemen? Zijn er nog andere laptops op de markt die deze specs en deze requests aankan?
A6T is wel een goede laptop in algemeen, maar geef even wat meer informatie.

[edit]

Wat vragen:

- Laptop echt nodig? (Vaak onderweg?) Geen pc?
- Veel op stap? Zuinigheid is prioriteit?
- Maakt merk veel uit?
- Wilt diegene Vista draaien? 32/64bits?
- Wil je 2x512 MB? Of 1x1GB?
- Geef ff meer voorbeelden van laptops die je hebt gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door BoyzNDaHood op 06-01-2007 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf gezocht, kwam toshiba A100 of Asus A6T. Maar weet niet meer zo goed hoe ik verder moet zoeken... aangezien zijn budget zo minimaal is. Maar ik had al in mijn post aangegeven over dedicated.

Hij gebruikt een CRT, en dat zal dus niet uitrekken. Op 100Hz @ 800*600. Maar dat is het grootste probleem niet. Heb inderdaad ook een normale pc aangeraden, maar helaas was dat niet zijn keuze.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 21:03 ]

• BoyzNDaHood
Dus hij is gewoon een eigenwijze kerel die persé een laptop moet terwijl dat helemaal niet nodig is? Dan kan je de A6T nemen omdat stroom geen probleem is (als dat ding toch niet van zn plaats af komt). 7600/1600 draaid makkelijk alle games die hij wilt spelen (ik heb zelf X1600 en ik draai sommige games die je vriend ook speelt, op hogere resoluties)

[ Voor 27% gewijzigd door BoyzNDaHood op 06-01-2007 21:07 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1000 euro is echt niet zo beperkt, maar echt snelle videokaarten vallen mogelijk wel buiten budget. Tja, eigenwijze mensen, eigenwijze wensen, sop en gaar koken? :+

Ga in de pricewatch kijken, zou ik zeggen. Of laat die gozer zelf aan het werk gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BoyzNDaHood
Wat is 'echt snelle' videokaarten? x1700? 7600 is toch wel een van de snelste die in een 15,4 inch passen. En verder zou ik ook die kerel zelf laten zoeken aangezien hij zo eigenwijs is. En waarom snellere videokaarten heb je echt niet nodig, want de games die hij speelt zijn al oud, en vooral met die resoluties kan het makkelijk aan.

[ Voor 52% gewijzigd door BoyzNDaHood op 06-01-2007 21:16 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

100 Hz bij 800x600, ook al zoiets... (85 Hz is echt wel genoeg)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Zoek mn user review van de A6T en kijk ook in het A6 topic. Ik ben zeer tevreden over deze laptop. Voor dat budget vind ik geen C2D met videokaart die voldoet. De Core Duo is eigenlijk gelijk aan de Turion. De keuze is dan accu (Core Duo) of 64-bit ready (Turion). Zelf voor de Turion gekozen ivm 64-bit. Velen zeggen dat het sneller werkt in Vista. Zelf niet echt kunnen vergelijken maar Vista x64 is even snel als XP. De 7600 in de A6T is één van de snellere versies met 800MHz DDR geheugen haalt het ~2200 3Dmark06 punten waar de meesten rond de 2000 blijven steken. Verder heeft deze officieel geen TC en gewoon 256MB dedicated. Echter heb ik nu wel 256MB TC in Vista dat ik niet uit kan schakelen. Echter heb ik 5-10FPS MEER gekregen met het 2e latje geheugen dat ik er bij heb gezet in dualchannel! Echt een top laptop.

+ 2 jaar garantie
+ 1x 1GB, makkelijke upgrade naar 2GB (dat vind Vista leuk :) )
+ 8 cell accu, op XP goed voor 3-3.5 uur!

De Toshiba A100 die eerder werd genoemd heeft bv trager geheugen en een kleine accu waardoor zelfs een Core Duo met gemak verliest van de Turion (1.5 uur had ik ergens gelezen).

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Lees voor deze asus laptop eens het Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7 topic door, dan weet je waarschijnlijk voldoende.

je topicstart is volgens de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? policy niet genoeg en gaat daarom dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.