Toon posts:

Onboard geluidskaart start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Laatst heb ik een nieuwe voeding in ons systeem gezet (CoolerMaster Extreme Power 380W), toen deed het geluid 't ineens niet meer, Windows herkende de onboard geluidskaart weer als nieuwe hardware. Na veel klooien met de drivers op het CD-tje van het moederbord kreeg ik weer geluid.
Dinsdag heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, om weer met een schone Windows te beginnen (ivm kleine upgrade).
Het geluid deed het toen onmiddelijk toen ik het CD-tje van het moederbord draaide en de audiodrivers installeerde.
Woensdagavond deed het geluid 't weer niet en herkende Windows de geluidskaart weer als nieuwe hardware.
Tot op heden heb ik nog geen geluid kunnen krijgen. Helaas heb ik geen oude geluidskaart meer boven liggen..
Ik heb het al geprobeerd met de nieuwste drivers van Internet, zonder de CD en Windows zelf de drivers laten zoeken, Windows de driver van de CD uit laten zoeken, CD drivers geïnstalleerd, chipset update vanaf de mobo-cd, maar het lukt me niet.
Het gaat om een ASUS P4P800-X moederbord, P4 2,8GHz @ 3150MHz cpu, 2x512mb Kingston geheugen, Leadtek 7600GS 256mb grafische kaart (is wel genoeg info he) en bovenstaande voeding.
Windows blijft weergeven bij de eigenschappen van de geluidskaart dat het apparaat niet kon worden gestart.

Edit: Zou een BIOS-flash kunnen helpen? Ik heb gekeken, op de ASUS site staat wel hoe ik mijn bios moet flashen, maar er staat dat 't alleen moet als het echt noodzakelijk is. Ik wil dit dus alleen proberen als ik weet dat het probleem naar alle waarschijnlijkheid daar ligt (zeker weten doe je toch pas als je 't geprobeerd hebt).

Sorry voor de kick, maar ik begin mijn geluid echt zwaar te missen.. Ik heb nog een aantal keren geprobeerd de drivers te installeren enzo, maar geen effect.
Kan het zijn dat de onboardkaart kapot is? In dat geval moet ik dus op zoek naar een nieuwe (max. 25euro).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 21:21 ]