geavanceerde muziek player

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 11:16
mede tweakers,

ik ben helemaal gek van muziek, en heb daarom ook heel veel muziek op mijn pc staan. 35000+ nummers. nu is dit uiteraard netjes geordend in mapjes onder de juiste naam enzo, en kan ik natuurlijk wel random nummers opzetten, maar ik vind dit niet zo praktisch, omdat ik dan alle nummers door elkaar heb, en een evengrote kans heb dat er een nummer komt wat ik minder vind, dan een nummer wat ik helemaal geweldig vind. ik zat dus te denken of er niet zoiets is als een programma (of plugin) die aan de hand van ratings bepaalt of een nummer vaak langs komt, of haast nooit. ik heb al op google zitten zoeken, maar kon bar weinig vinden... het programma wat ik gebruik om mijn muziek af te spelen is windows media player, omdat dit toch goed overweg kan met een grote database

iemand ervaringen met dit soort programma's?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
iTunes kan dit, toch?

Edit: En Mediamonkey heeft soortgelijke features.

[ Voor 56% gewijzigd door RoD op 06-01-2007 20:15 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
MediaMonkey (shareware)
MusikCube (open source/freeware)

hebben beide een dynamische database met ratings en most played en dergelijke

• ChaosZ0ne
ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van itunes... een btj te lang verhaal om uit te leggen maarja...

EDIT: mediamonkey kan songs vaker en minder vaak afspelen, afhangend van de rating??? dat wist ik niet :9

[ Voor 18% gewijzigd door ChaosZ0ne op 06-01-2007 20:23 ]

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 19:47
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:20:
[...]

ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van itunes... een btj te lang verhaal om uit te leggen maarja...
Je mag het ook samenvatten, ik ben eerlijk gezegt wel benieuwd naar wat er zo slecht is aan iTunes! :?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:20:
EDIT: mediamonkey kan songs vaker en minder vaak afspelen, afhangend van de rating??? dat wist ik niet :9
Niet helemaal op die manier, maar met autoplaylists wel iets in die richting:
Create advanced AutoPlaylists which automatically generate a music mix to suit your mood. Simply define practically any set of criteria and the mix is automatically created.

• ChaosZ0ne
JeroenGans schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:22:
[...]

Je mag het ook samenvatten, ik ben eerlijk gezegt wel benieuwd naar wat er zo slecht is aan iTunes! :?
ik heb nooit gezegd dat iTunes slecht is, ik heb enkel gezegd dat ik er niet zo'n fan van ben. das een behoorlijk verschil.
in ieder geval: IK vind het niet lekker werken(ik weet dat er nu heel veel mensen mij tegen gaan spreken,maar tis gewoon mijn mening) en heb er slechte ervaringen mee, zeker in combinatie met een iPod, heb computers erdoor instabiel zien worden(vraag me niet hoe het komt). ook ben ik niet zo'n fan van dat je word bekogeld dat je de muziek beter online kan kopen,alhoewel wmp hier ook wat van kan hoor!
EDIT: inderdaad gebruikt het ook een enorme hap geheugen

[ Voor 3% gewijzigd door ChaosZ0ne op 06-01-2007 20:43 ]

• ChaosZ0ne
Henk007 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:29:
[...]

Niet helemaal op die manier, maar met autoplaylists wel iets in die richting:

[...]
oh ok, dan had ik het toch goed begrepen. maar er word dus bedoeld: ik wil een playlist die voldoet aan bijvoorbeeld meer dan 4 sterren, of genre rock? dat hij daar een playlist van genereert?

• ChaosZ0ne
http://www.alcas.nl/

dat werkt trouwens ook wel lekker...niet dat ik dit wil ofzo, maar nu we het toch over dit onderwerp hebben (nee ik heb er geen aandelen)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik houd net zoals jij van muziek en heb zelf ook 40000+ songs. Ik gebruik hier voor MusikCube en Winamp de laatste tijd omdat deze iets beter werkt met last.fm gebruik je dit niet dan zou ik persoonlijk voor musikcube gaan erg goed dat programmatje het is licht in gewicht gebruikt een sql database die je om kan zetten naar excel dus je kan er ook nog iets mee.

Verder gebruikt het voor custom playlists sql queries die vrij makkelijk zijn en kom je er niet uit kan je altijd op forum kijken. Itunes is leuk maar vreet imho veels te veel geheugen als je zoveel muziek heb das leuk als je 1000 nummers heb maar niet bij zo veel dan werkt het gewoon te langzaam. Mediamonkey ook leuk maar vond het minder fijn werken dan musikcube. Verder Foobar nog maar daar moet je te veel aan sleutelen vind ik wil je er echt wat leuks mee kunnen doen.

Het op rating baseren van je playlist kan dus ook met musikcube en is gewoon een querie die je moet maken (staan paar voorbeelden op het forum van de makers). Ik gebruik nu zelf dus Winamp en heb op moment 180gb in de media library staan en winamp neemt met een normale playlist (hoef niet alles in te laden nu) 18mb geheugen in dat is niet zo bijster veel vind ik zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 06-01-2007 20:46 ]

Pagina: 1