Toon posts:

Probleem met MSI nx7600gx-td videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
( Ik heb dit ook op de forums van MSI gepost, maar misschien heeft hier iemand nog een idee)

Hoi allemaal,
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe videokaart, de nx7600gx-td.
De winkel heeft de kaart toen geplaatst met de mededeling dat de nieuwste drivers (van internet) erop stonden.
De kaart werkte toen prima, totdat windows begon te zeuren, en ik een herinstallatie heb moeten doen.

Vanaf toen schokt de kaart bij veel 3D dingen zoals games en visualisaties (winamp: milkdrop).
Bij games (San Andreas, Crashday) begint het al bij het starten van de game. Logo's als Nvidia of Ati die langzaam zichtbaar worden gaan met schokken en blijft lang (30 seconden) stil staan waarna het verder gaat, weer met lange pauzes en schokken. Gewone filmpjes (avi's tijdens het laden van een game) gaan wel goed, maar menu's weer niet. Ik kan daardoor niet in het spel zelf komen omdat alles dan zo traag gaat dat dat gewoon niet meer te doen is.
Bij winamp visualisatie (milkdrop) precies hetzelfde probleem, volledig scherm: beweging (0,5 sec.) stilstaand beeld (30 sec.) en dan dmv. ctrl+alt+delete enzo proberen eruit te komen.

Als ik dxdiag draai, en ik doe die tests (direct 3d, direct draw (geloof ik)) gaan alleen de tests die niet op volledig scherm gaan goed. (dat zijn er 2 van de 6)

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Drivers MSI cd eraf (moeizaam), nieuwe drivers MSI site erop - geen resultaat (behalve schermpje sli-bemonstering bij elke start)
Die drivers eraf, ook met drivercleaner. De 91.47 Driver (tip van forum MSI). - geen resultaat
Drivers moederbord geinstalleerd (het is een goedkoop moederbord, staat amper een merk op, bij mijn vorige videokaart werkte het gewoon zonder drivers van moederbord, maar het was te proberen.
Direct X opnieuw geinstalleerd (9.0c) - geen resultaat
- Windows opnieuw geïnstalleerd) -
Dezelfde 91.47 drivers van Nvidia erop - nogsteeds het probleem (getest met direct draw Dxdiag)

PC:
Amd sempron 3000+ 1,9 GHz
1 GB Ram
nx7600gx-td 256 mb video (1 kaart dus geen sli etc.)
+ net een nieuwe voeding (600 Watt) omdat ik die tegelijk met mijn oude videokaart had gesloopt
Voeding is overigens GEEN sweex, want dat is pauper (had ik eerst), maar een goed merk.

Sorry voor de misschien wat lange post, maar ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is, anders hoor ik het wel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.