[ICH8R] S.M.A.R.T. status uitlezen van een RAID array

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 01:24
Kan je in een raid array eigenlijk ook afzonderlijk van de hd's de S.M.A.R.T. status uitlezen? Ik heb het met enkele tooltjes geprobeerd, maar die laten alleen info van mijn hd's zien die niet in de array zitten. Intel Matrix Storage Console laat ook niets boeiends zien. Weet iemand een manier (als die er is) om toch de status uit te lezen? Want soms maken een van die HD's een beetje rare geluiden, vandaar dat ik toch even de status wil checken.

_@/'

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb het op een onboard controller ook nooit kunnen bekijken. M'n huidige Promise EX8350 laat het wel mooi zien in z'n beheertool, maar ja dat is ook meteen een dure oplossing voor jouw "probleem" :).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 01:24
Nouja, het lukt wel bij schijven die niet in RAID staan. Maar wat ik dus wil is die hd van die array's uitlezen.

_@/'

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik heb al vele tooltjes geprobeerd maar tot op geen enkel gevonden dat Hd's die aan een on-boardcontroller hangen, kan uitlezen.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Steephh schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:20:
Nouja, het lukt wel bij schijven die niet in RAID staan. Maar wat ik dus wil is die hd van die array's uitlezen.
Dat gaat niet werken omdat de software / onboard raid controller dat niet ondersteund. Ik heb echt tijden gezocht naar een oplossing op basis van NVraid en kwam elke keer weer tot deze conclusie. De reden dat het wel lukt wanneer de schijven niet in raid staan is omdat de normale disk controller wel gewoon SMART ondersteund. In een raid array raak je deze functionaliteit kwijt in de meeste gevallen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum