Toon posts:

[Nvidia GF5200] 3 aansluitingen 3 schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb net de search afgezocht maar kon zo gauw niks over vinden wat mijn probleem mogelijk oplost
Het is immers niet een echt probleem maar meer een wanna-have.
Op de Nvidia GF 5200 heb ik 3 aansluitingen, DVI, normaal en een TV out (Svideo zover ik weet)

Ik zou graag alle 3 de uitgangen willen gebruiken zodat ik op me tv, me DVI monitor en me standaard TFT beeld heb. (dus niet 3 monitoren maar 1 tv en 2 monitoren tegelijkertijd)

Weten jullie of er een driver of hack beschikbaar is dat dit mogelijk maakt?

Alvast bedankt

-S

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meer dan 2 beeldschermen is helaas niet mogelijk. Wat misschien wel zou werken is dat je drie apparaten kunt aansluiten en altijd schakelt tussen 2. Dan zou het wel mogelijk zijn om 2 x een monitor of een monitor en TV aan te sturen.

Ik weet echter niet 100% zeker of dit kan aangezien ik standaard op één monitor werk :)

Verwijderd

Topicstarter
schakelen tussen 2 monitoren of monitor en tv werkt wel, had bij iemand gezien dat hij alle 3 de schermen actief heb op een nvidia geforce kaart, (dus dvi, normal en tvout) heb er verder geen contact meer met hem, had het toen gevraagd, maar was er niet meer achterna gegaan omdat ik op dat moment nog geen tv naast me pc had

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet is het niet mogelijk hoewel het technisch gezien misschien wel kan. Jouw kaart heeft twee RAMDAC's en aangezien je één monitor via DVI wil aansluiten heb je ook maar twee apparaten die een analoog signaal willen.

Verwijderd

Topicstarter
er zal wel ergens een hack zijn, mocht iemand die hebben dan graag.

Net nog geprobeerd via een extra videokaart (het oude bekende truuk) helaas me andere videokaart is te oud (als ik al verwachtte)... 1996/1997 S3 Trio64V2/DX ja de oude S3tje *good old memories*
ik moet denk ik ook dezelfde merk hebben maar dan pci versie om het via die manier te doen

Verwijderd

(oudere) S3 kaarten schijnen het onder windows niet leuk te vinden om als secundaire kaart op te treden dus daar zou dat aan kunnen liggen.

wat je hieraan kunt doen is in je bios forceren de kaart als primair te gebruiken, dan zou je op al je schermpjes beeld moeten krijgen en dan kun je vaak in je drivers een bepaalde monitor als primair aangeven...

zo is het mij iig al vaker gelukt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die S3 kaart kan goed prima werken.
Alleen hebben ze, zoals mstreurman al zegt, de nogal rare tik dat ze graag de baas willen spelen.
Wat je moet doen om dat apparaatje te temmen is in je BIOS "Primairy VGA" op PCI zetten. Hierdoor zal er vanaf het PCI kaartje (de S3) geboot worden.
Vervolgens stel je Windows zo in dat de monitor die aan je GeForce hangt je primaire display is ipv die S3. En dan werkt het prima.
Verder ga je spelen met software als Ultramon en dan moet het best goed komen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
En daar zat ik nog gister aan te denken om dat te doen, niet meer eens naar gekeken.

Me prestaties blijven wel goed? (bedoel dus ermee dat de prestaties niet naar beneden kelderen naar de S3 kaart prestaties)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:57
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:42:
Me prestaties blijven wel goed? (bedoel dus ermee dat de prestaties niet naar beneden kelderen naar de S3 kaart prestaties)
Zodra je een Window op het beeld zet wat je S3 aanstuurt gaat het heel erg traag. Zelfs een simpele (grafische) scroll zoals een webpagina bewegen in firefox is dan al bijna niet vooruit te branden. Bewerkingen in windows op andere schermen zijn dan wel gewoon snel, behalve natuurlijk als je je windows zo zet dat een gedeelte op het S3 scherm valt.

Mischien dat het bij XP anders is, maar lange tijd terug had ik in 2000 het probleem dat de default driver voor S3 erg slecht is. Ik kreeg telkens de melding in device overview van "error starting this device" (of zoiets).

Het hielp toen om op zoek te gaan naar de losse S3 driver. Die was heel moeilijk te vinden en nog moeilijker te installeren, maar toen het uiteindelijk lukte werkte alles naar behoren. Zie ook de multi monitor database voor details. (kun je jouw 2 kaarten en je OS in vullen, waarna je ervaringen van andere mensen kunt bekijken met die combo).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met wat voor kaartje was dat? Een Savage?
Die staan namelijk bekend om hun brakke drivers.

Hier gaat het om een simpele Trio64. Die loopt prima met de drivers die bij WindowsXP geleverd worden. Aan performence lever je zo goed als niets in, althans daar heb ik op mijn systeem geen last van gehad. Alles liep nagenoeg even soepel als mijn "normale" kaart. De enige tik die ze hebben is dat ze eisen dat je van ze boot omdat ze anders niet fatsoenlijk hun werk willen doen.
Kwestie van proberen.

Kwa 3D lever je niets in, als je gewoon je 5200 selecteert voor Direct3D applicaties merk je daar niets van. Mocht je afentoe gamen op je 5200 dan is dat dus geen probleem. Hoewel dat zelf al niet bepaald een snelle jongen is :+

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2007 14:52 ]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:57
cybersteef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:49:
[...]

Met wat voor kaartje was dat? Een Savage?
Die staan namelijk bekend om hun brakke drivers.
Nee, was een Trio32/64. Exacte type weet ik niet meer. Waarschijnlijk zijn de XP drivers dus beter ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Topicstarter
hmm nou met CS is dat geen probleem is tochal een oud spel

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer het dan eens. Dan horen we wel van je of het goed werkt de ja of de nee. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo eens proberen na een potje oude mario als het werkt hoor je het als me systeem gecrashed raakt hoor je het over een dag of 2 :P

[Edit]
Het werkt maar jammergenoeg niet naar behoren :(
Het zou relaxed zijn om te clonen, zal hiervoor gaan zoeken.
En dat hij niet op 16 bits draai bij modi van 1024x768 (standaard driver van windows misschien?)
Als ik meer results heb post/edit ik het wel

Edit: Ultramon kan hem wel op 16 bits zetten dat is geen probleem.
Heb verder geen problemen met prestatie ook, alleen nog proberen op clone

[ Voor 60% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2007 17:21 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gebruik voortaan even de Edit-knop als je binnen zo'n korte tijd iets nieuws te melden hebt.

Clonen? Wil je 3 beeldschermen clonen of wat wil je precies?
Clonen naar een aparte kaart lijkt mij namelijk niet bepaald ideaal.
Je TV met de monitor die op je 5200 zit zou echter wel moeten kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2007 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:20:
Gebruik voortaan even de Edit-knop als je binnen zo'n korte tijd iets nieuws te melden hebt.

Clonen? Wil je 3 beeldschermen clonen of wat wil je precies?
Clonen naar een aparte kaart lijkt mij namelijk niet bepaald ideaal.
Je TV met de monitor die op je 5200 zit zou echter wel moeten kunnen.
ja 3 displays clonen 1 primair monitor 1 secondair monitor en dan TV (ofwel alles hetzelfde)

en heb het gemerkt alles houdt op en het verwachte 16 bits was geen 16 bits, hij paste wel aan naar de kleuren bv van de website en browser maar een plaatje blijft toch hetzelfde eruit zien. (8 bits)

En daarbij komt ook nog eens dus dat me tv verdwijn door de 2de kaart.

Helaas met me Nvidia kan ik maar 2 schermen tegelijk of er moet een hack zijn.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op je nVidia kun je inderdaad maar 2 schermen aansluiten. Die kaart heeft immers maar 2 RAMDACs.

Maar die S3 Trio64/V2 moet toch wel meer aan kunnen dan 16 bits? Hoeveel videogeheugen heeft dat beestje? De Trio64V+ die ik hier heb trekt 32-bits nog wel met zijn karige 2MB.

Verwijderd

Topicstarter
ook 2 mb, maar ik denk dat de drivers bagger zijn, want op een windows 2000 systeem waar ik hem heb uitgehaald draaide hij 16 bits op 1024x768

Jammer voor mij dan maar of TV+normaal of DVI+normaal misschien kijken hoe het zit met splitters
Ik weet niet of ze zover zijn met splitters dus ik ga googlen, zal wel editen/posten als ik een alternatief heb gevonden

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:58
Daar was toch een apparaatje voor :?

Matrox maxtor of iets in die richting iets van 1 vga naar een kastje en aan dat kastje kun je 2 monitoren hangen.
Zo kun je dus 3 monitoren op 1 vga kaart aansluiten.

Zodra ik weet welk merk enz het is ben jij de eerste die het hoort ;) :P

EDIT:

Gevonden :
http://www.matrox.com/gra.../products/th2go/th2go.php

EDIT 2:

Niet goed gelezen je wou software en geen hardware 8)7 |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Nano2009 op 07-01-2007 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nano2009 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:29:
Daar was toch een apparaatje voor :?

Matrox maxtor of iets in die richting iets van 1 vga naar een kastje en aan dat kastje kun je 2 monitoren hangen.
Zo kun je dus 4 monitoren op 1 vga kaart aansluiten.

Zodra ik weet welk merk enz het is ben jij de eerste die het hoort ;) :P

EDIT:

Gevonden :P
http://www.matrox.com/gra.../products/th2go/th2go.php

EDIT 2:

Niet goed gelezen 8)7 |:(
ja oke maar ging mij om de TV, DVI en de normale VGA uitgangen tegelijkertijd:
ik heb iets anders voor gevonden dat vga naar tv kan omzetten, standaard ding en of kwaliteit net zo goed is als van de nvidia kaart zelf is weet ik niet.

Zou dus moeten testen

(bedoelde zoiets: http://sewelldirect.com/pc-to-tv.asp )
maar denk eerder dat ik TV+VGA moet nemen en dan op de vga een splitter aan moet hangen (dom eigenlijk van me vorige post had ik zo al kunnen weten :P, bedacht het net)
mocht er toch nog een hack in de toekomst zijn om de 3 ingangen tegelijkertijd te kunnen gebruiken (wat de kans klein is) dan graag pmmetje, van mij kan de topic nu op slotje

EDIT: nice ding van matrox als ik nog een 3de crt/tft bij kan krijgen ... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 22:37 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Matrox kan idd aan TripleHead doen, maar dan moet je weer spullen aan gaan schaffen of op de kop tikken. Dat kan natuurlijk als je het heel graag wilt.

Pagina: 1