Toon posts:

Gesprek opnemen Voipbuster/SJphone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik gebruik nu Voipbuster (in SJphone) om gratis te bellen naar vaste lijnen, wat goed werkt. Maar nu wil ik gesprekken opnemen op mijn harde schijf?

Ik heb al gezocht op GoT/Google, maar vind niet echt iets bruikbaar... Ik had Gizmo geprobeerd, maar daar had ik slegte geluidswaliteit (kan ik trouwens niet me Gizmo het netwerk van Voipbuster (SIP) gebruiken?) en kon de opname (MP3, wat normaal geen probleem is) maar niet afspelen...

,Alvast Bedankt! _/-\o_

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Cain en Abel gebruiken, en je PC met voipbuster/SJphone op een hubje aansluiten.
http://www.oxid.it/cain.html

om precies te zijn:
http://www.oxid.it/ca_um/topics/voip.htm
The VoIP (Voice over IP) sniffer captures conversations from the network and records them to your hard disk. If seen by the sniffer, voice data is captured in each direction (caller<->responder) and then saved accordingly as mono or stereo WAV files.
Met de ingebouwde sniffer kun je alle langskomende gesprekken opslaan. SIP audiostreams zijn niet gecodeerd, dus kun je zo als wav wegschrijven. Voorwaarde is wel dat je dus kunt sniffen, en dat werkt niet op een switch (of je moet met arp-poisining gaan klooien)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 07-01-2007 17:06 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

lichtelijk off-topic:
Op het moment dat jij een telefoongesprek opneemt, en die niet vooraf kenbaar maakt aan de persoon met wie je zit te bellen, ben je strafbaar voor het schenden van de privacy van de ander. Dus voordat je opneemt, eerst vragen of ze toestemming geven, dan de opname starten, en nog een keer laten bevestigen dat ze acoord gaan met de opname.

Ey!! Macarena \o/

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een opname moet alleen vooraf gemeld te worden als dit door een derde partij (die niet zelf deelneemt aan het gesprek) plaats vindt. Als je dus alleen gesprekken opneemt waaraan je zelf deelneemt, dan hoef je dit niet te melden.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:41
Volgens mij kan het ook met het VoIP-programam X-Lite (gebruik ik ook, heel handig progje)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, merci voor de reacties, ga ze direct eens proberen.
Arjen Tempel schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:04:
Een opname moet alleen vooraf gemeld te worden als dit door een derde partij (die niet zelf deelneemt aan het gesprek) plaats vindt. Als je dus alleen gesprekken opneemt waaraan je zelf deelneemt, dan hoef je dit niet te melden.
Kan iemand dit bevestigen? :>

Verwijderd

Topicstarter
Jop, het werkt perfect, merci mcandor.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:30:
Jop, het werkt perfect, merci mcandor.
no problemo ;)
Pagina: 1