Toon posts:

2 domeinen op verchillende locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb twee servers staan ( compaq proliant ) deze wil ik gaan koppelen aan elkaar en er een domein op hosten zodat ik op kantoor en thuis kan werken nu heb ik gezocht op internet met active directory maar ik kom er niet zo goed uit. het is de bedoeling dat op beide servers 2003 komt wie kan mij een paar documenten leveren hoe ik dit goed in kan richten

info over de locaties :

op beide locaties heb ik de beschikking over een adsl verbinding van 4/1mb bij provider bbned de werkstations op kantoor zijn windows 2000 bakken en thuis zijn het xp bakken

info over de servers:

HP ProLiant DL360 2 stuks

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Je hele plannetje valt en staat met een VPN (Virtual Private Network). Dit is een technology om twee fysiek gescheiden netwerken met elkaar te verbinden over een onbeveiligd netwerk (zoals het internet).

Op het moment dat je dit in orde hebt kan je je configuratie maken zoals je wilt met je domein.
Ik denk dat het wel handig is om je eerst te verdiepen in de basics van netwerk en systeembeheer voordat je hiermee aan de slag gaat of misschien nog beter dit overlaten aan professionals aangezien ik het idee heb dat je er weinig van snapt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om heel eerlijk te zijn is dit verhaal niet te volgen. Je wilt een domaincontroller maken en active directory gebruiken, om een domein te hosten? Dat zijn compleet verschillende dingen. Waar zijn de twee locaties (thuis en kantoor?). Waarom zou je twee servers gebruiken op 2 locaties?

Je kunt misschien maar eens beter de WSS How To guides door gaan lezen. Je wensen klinken nu nog erg als een klok en klepel verhaal. :)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 06-01-2007 19:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier zijn zat stepbystep-guides voor te vinden, evenals losse informatie en whitepapers. Je zal eerst zelf aan de slag moeten voor je hier een topic opent, zonder eigen inzet kom je er niet...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.