[DVD/TFT] DVD-Speler aansluiten op TFT-scherm. Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Sinds een week ongeveer ben ik in het bezit van een DVD-Speler. Deze wil ik heel graag direct aansluiten op mijn TFT Scherm (HP W19). Dit zodat ik niet afhankelijk van een PC ben als ik een DVD wil kijken.

Nu komt de vraag, hoe doe ik dit?
Mijn scherm heeft een DVI (die gaat naar mijn PC) en een VGA.
Mijn dvd speler heeft: component, s-video, tv-out, scart en optical/coax (optical is in gebruik door mijn receiver).

Nu dacht ik het mooi snel op te lossen door een kabel van mijn VGA aansluiting in mijn monitor naar een S-Video of TV-Out te kopen.
Dit heb ik ook gedaan, deze heb ik nu ook binnen maar het lukt nog niet. Mijn scherm zegt namelijk dat hij geen bruikbaar signaal krijgt.

Waar ik ook aan dacht: VGA w19 --> secondary vga kaart --> s-vdieo --> dvd speler.
Ook dit werkt niet, ik krijg geen beeld op mijn w19 en zelfs het windows scherm verbreden naar mijn analoge ingang werkt niet.

Heeft iemand dit wel eens werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Klein kickje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32
kan niet denk ik.. als je een speler met hdmi had gehad had je die met de DVI kunnen verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
dribbel schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:55:
kan niet denk ik.. als je een speler met hdmi had gehad had je die met de DVI kunnen verbinden
En als je tft scherm een formaat heeft van 15 inch, komt er dan fatsoenlijk beeld uitrollen?

Aangezien ik een diy-beamer ga bouwen wil ik m'n 15 inch namelijk ook rechtstreeks aansluiten op een dvd speler, m'n scherm heeft net zoals TS vga en dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Caveman

whahoehaha

Natuurlijk is dat er, alleen wat heb je er voor over.... de volgende link is een apparaatje van 99 euro
http://www.videofrank.nl/...?cPath=70&products_id=765
High Definition Converter van composite Video naar VGA, SVGA en XVGA. Maakt van elke computer VGA-monitor een video monitor, geschikt om bijvoorbeeld een Quad unit op aan te sluiten, of een camera. Zeer goede beeldkwaliteit. Geschikt voor alle LCD/TFT schermen.

Ondersteund conversie van Composiet Video, S-Video en component video (Y Cr Cb). Compleet met VGA kabel, tulp-videokabel en S-video kabel. Netadapter inbegrepen.

[ Voor 55% gewijzigd door Caveman op 25-02-2007 19:38 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Heb je niks an een externe tuner box met component in of rgb in naar scart vga uit.?

Te laat. precies caveman zoiets bedoelde ik.

[ Voor 27% gewijzigd door ikweetniks op 25-02-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

zelf heb ik de x2vga. Is ook zon aparaat als Caveman aangaf alleen is deze alleen voor component (ypbpr)

www.x2vga.com

incl verzendkosten 82 dollar. Pakketje gekregen uit china. 8)

ps heb mn xbox eraan hangen. Ik denk dat je dvd speler gewoon 480p uit kan. Zo niet dan heb je aan de x2vga niets.

[ Voor 24% gewijzigd door Twazerty op 25-02-2007 21:16 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
azerty1234 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:15:
zelf heb ik de x2vga. Is ook zon aparaat als Caveman aangaf alleen is deze alleen voor component (ypbpr)

www.x2vga.com

incl verzendkosten 82 dollar. Pakketje gekregen uit china. 8)

ps heb mn xbox eraan hangen. Ik denk dat je dvd speler gewoon 480p uit kan. Zo niet dan heb je aan de x2vga niets.
Ziet er goed uit, ik wil gebruik maken van een component uitgang dus dat komt goed uit. Heb je toevallig zelf de gelegenheid om eens te kijken of je dit van je dvd (component) kunt aansluiten aan een tft (vga)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
http://www.neodigits.com/new/body/products/h4000/h4000.asp

lijkt dit de perfecte oplossing als je van vga direct naar je dvd speler wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nadat ik de Helios dvd-speler had gevonden met vga output ben ik verder gaan zoeken.

Inmiddels heb ik bij alternate (nederland!) een andere dvd speler gevonden die het ook heeft voor 89 euro:

http://www.alternate.nl/h...D%23Z30&showTechData=true
Het is de Xoro HSD 8410.

Dit merk is bekender dan de Helios. De vraag is alleen nog of deze ook een xga resolutie met vga ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 04-03-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Deze speler blijkt over vga geen XGA resolutie te ondersteunen, deze doet dat volgens Xoro wel:

http://www.alternate.nl/h...D%23Z24&showTechData=true
Pagina: 1