Commandline newsserver (NNTP) clients

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Om te verbinden naar newsservers (NNTP), en binairies te downloaden zijn er een heleboel clients te vinden. Zowel voor Windows als voor Linux. Nu vroeg ik me af of er ook clients zijn die vanaf de Linux commandline werken, zonder grafische schil, en in staat zijn binairies te downloaden. Eventueel als service. Google levert niet echt veel op. Hooguit wat textreaders only. Iemand hier enig idee?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
nget

je kunt hiermee hele filters instellen zodat je bijvoorbeeld alleen de .par .bin .iso .cue n whatever downloadt, en alle andere crap niet.

[ Voor 94% gewijzigd door DrClaw op 06-01-2007 18:57 ]

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Kun je hiermee ook nzb file's gebruiken? Ik ben nu even aan het stoeien met nget en opzich werkt het wel geinig

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

Tweaker.nu

we all float down here

zoek eens naar hellanzb, gebruik dit al een tijdje naar volle tevredenheid

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 19:50
http://sourceforge.net/projects/sabnzbd/
Dit is een daemon met een webinterface.
globaal gezecht zet je een .nzb in een "dirscan-folder" waarna SABnzbd deze automagisch zal downloaden, indien nodig .par files downloaden , repairen en uitpakken.
kan automatisch gebruik maken van een filserver, en via de webinterface kan je je downloads precies volgen. (en ook nzb files uploaden, of de config aanpassen en meer van dat soort spul)

[ Voor 9% gewijzigd door eXcyle op 06-01-2007 19:46 ]

Verwijderd

Waarom wil je eigenlijk commandline only als ik vragen mag?

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:10
nzbget is ook wel leuk :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb een tijdje hellanzb gebruikt, die doet ook meteen quickparren en unrarren :) Maar die decode bij mij niet alles dat ik van newszilla haalde, en uiteindelijk ben ik overgestapt op nzbperl, een script dat volgens mij niet standaard uit de ports te halen was, maar wat uiteindelijk nog het beste werkte.

Ik had een BSD doosje staan die uit een pickup directory (network share) de NZB's oppikt, alles download, en uiteindelijk weer op een andere share alles terugzette. Erg handig!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 09:14

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik gebruik al een tijdje hellanzb. Werkt eigenlijk gewoon goed, heb eigenlijk zelden dat hij een nzb niet binnen weet te halen. Het is wel een genot om met 1,4 Mb/s spul binnen te halen van tweaknews

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hellanzb is prima dingie :)
werkt lekker, en downloadt alleen de par2's indien nodig.

ook nog een multithreaded (hij downloadt en ondertussen rarren van de vorige download).
meerdere servers kunnen erin :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Pagina: 1