Game/Download/Office/Film PC budget E750,-

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:00
Ik wil het volgende systeempje laten samenstellen: http://img179.imageshack.us/my.php?image=depcct6.jpg (specs:

Het budget daarvoor is ongeveer 750 Euro. Ik wil het gaan gebruiken om te downloaden, film kijken, word e.d. en te gamen (GTA SA, NFS Carbon, Test Drive Unlimited) Ik zet de pc niet zelf in elkaar en ik wil 3 jaar garantie, het systeem word gekocht bij Salland

De toestenbord, muis en speakerset heb ik al. ook heb ik het volgende tft scherm:
Philips 150B
Grootte 15" / 381 mm
Helderheid 210 cd / m²
Contrast 250 : 1
Inkijkhoek horiz. / vert. 150° / 105°
Maximale resolutie 1024 x 768 mm
Horizontalfrequenz 31-60 kHz
Vertikalfrequenz 56-75 Hz
Eingang 15pin D-Sub
Responsetijd kleiner dan 50 ms

Wat vinden jullie hiervan?
Moet ik in verband met ghosting of iets dergelijks een ander beeldscherm aansluiten?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Responsetijd kleiner dan 50 ms
Ik denk dat dit genoeg zegt.

En dit:
Inkijkhoek horiz. / vert. 150° / 105°
Afschuwelijk :X Ook al heeft de inkijkhoek niets met je vraag te maken

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 06-01-2007 18:35 ]

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

PC is gelukkig niets mis mee. De monitor is echter een ander verhaal. Ik denk dat als je misschien beter een 17" crt beest ergens vandaan kan trekken dan dat je probeert films te kijken of te gamen op dit tft scherm.
Zoals RoD al zegt is de response tijd bagger, en de resolutie is ook niet echt fantastisch. Mocht je echt door de budget heen zijn en je hebt ruimte voor een crt, regel die dan ergens en koop dan een goed tft scherm (iiyama 1900 nog iets met 2ms response, of een samsung 740BF/940BF), en sluit dan direct aan op DVI.

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is het niet een idee om zelf te bouwen?
scheelt je 70E bij salland.

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Zelfbouw kan inderdaad wel. En 3 jaar garantie op het inbouwen vind ik persoonlijk een beetje onnodig.
Als een product kapot gaat stuur je die gewoon terug, die heeft tenslotte zijn eigen garantie.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/5342/systemio3.th.jpg

Dit is een beter systeem (Intel C2D) voor nog iets minder geld ook.
Wat je ook kan doen is 2 x 1024 Mb van Twinmos doen, dan ben je rond de 770 euro kwijt (zelfbouw dan)

2 x 512 Mb om Dual Channel te draaien
Arctic Cooling kast omdat de prijs kwaliteit goed is (als je hem niet mooi vind kijk dan nar de T2 t/m T5, zit vast wel een goede tussen)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Misschien is het handig om naar een E4300 te kijken, volgens mij is die net wat sneller (enig obstakel is je username denk ik :> .). Dat in combinatie met een MSI p965 Neo-F bijvoorbeeld.

Dat scherm is inderdaad een beetje gedateerd, maar als jij het voldoende vind is dat genoeg.

Verder zou ik niet gaan voor 3 jaar garantie, heeft volgens mij weinig zin. Ik zou 1 jaar aanbevelen d:)b .

• RoD
  • Niet online

RoD

hello_moto schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:42:
Misschien is het handig om naar een E4300 te kijken, volgens mij is die net wat sneller (enig obstakel is je username denk ik :> .). Dat in combinatie met een MSI p965 Neo-F bijvoorbeeld.

Dat scherm is inderdaad een beetje gedateerd, maar als jij het voldoende vind is dat genoeg.
Tsja, qua kwaliteit kan het misschien afdoende zijn, als je veel last van ghosting gaat krijgen in games is dat niet erg fijn lijkt me.

Ik zou absoluut voor een nieuw scherm gaan. Het huidige scherm is nog van een oude generatie TFT's. De generatie die ik graag zou inruilen voor een 17" CRT :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:47:
[...]

Tsja, qua kwaliteit kan het misschien afdoende zijn, als je veel last van ghosting gaat krijgen in games is dat niet erg fijn lijkt me.

Ik zou absoluut voor een nieuw scherm gaan. Het huidige scherm is nog van een oude generatie TFT's. De generatie die ik graag zou inruilen voor een 17" CRT :)
ik niet.
Ik zou liever last hebben van ghosting, dan van een groot bakbeest op mn bureau, die ook nog eens slecht voor mn ogen is.

Maar ik ben met je eens dat een nieuw scherm wel een noodzaak is. Maar of hij dit nu al koopt, of pas over een paar maanden lijkt me niet zo belangrijk.
Hij is het gewend, dus kan er vast nog wel langer mee werken...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• AMD1800
Quacka schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:57:
[...]

ik niet.
Ik zou liever last hebben van ghosting, dan van een groot bakbeest op mn bureau, die ook nog eens slecht voor mn ogen is.

Maar ik ben met je eens dat een nieuw scherm wel een noodzaak is. Maar of hij dit nu al koopt, of pas over een paar maanden lijkt me niet zo belangrijk.
Hij is het gewend, dus kan er vast nog wel langer mee werken...
Nou gewend? Ik gebruik nu een AMD Athlon 1800+ met een Nvidia geforce 2 Ti en 512 Mb geheugen. Ik denk wel dat de ghosting wat erger wordt als ik nu een snellere pc koop of niet soms?

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee hoor, het heeft niks te maken met de snelheid van je pc. Als je nu games speelt met 1FPS en dat met je nieuwe pc beter hoopt te doen, dan wel. Maar dat lijkt me niet het geval.
Ghosting = ghosting. Hangt puur en alleen van je scherm af, niet van de gebruikte hardware of FPS oid.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
AMD1800 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:01:
[...]

Nou gewend? Ik gebruik nu een AMD Athlon 1800+ met een Nvidia geforce 2 Ti en 512 Mb geheugen. Ik denk wel dat de ghosting wat erger wordt als ik nu een snellere pc koop of niet soms?
:Y

Verder lijkt me het zeer prettig over te stappen naar een keurige 17'' TFT, alleen is een groot obstakel dat de prijzen zo rond 190 euro liggen :o .

• AMD1800
hello_moto schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:42:

Verder zou ik niet gaan voor 3 jaar garantie, heeft volgens mij weinig zin. Ik zou 1 jaar aanbevelen d:)b .
tja, een E4300, ik wil eerst benchmarks zijn tov die AMD X2 4200 of een andere processor. En tja die garantie, ik ben echt geen held met pc ombouwen ofzo en als dan bijvoorbeeld het moederbord stuk gaat dan moet ik het terugsturen en krijg ik een nieuwe moet ik het weer helemaal zelf gaan installeren, daar zit ik dus niet op de wachten en vandaar die garantie

@hello_moto: dan kan je beter een 19 inch widescreen kopen voor 215 euro bij Salland

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 06-01-2007 21:07 ]

• AMD1800
Oja, als die prijzen bij salland nou eens naar beneden gingen, kast voor ongeveer 90E Antec Sonata II en die videokaart ook dan neem ik een E6300 maar dan zit ik nog met die tft

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
AMD1800 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:26:
Oja, als die prijzen bij salland nou eens naar beneden gingen, kast voor ongeveer 90E Antec Sonata II en die videokaart ook dan neem ik een E6300 maar dan zit ik nog met die tft
je kan nu absoluut niet gamen, met jouw huidige videokaart en processor. Dat is dus je prioriteit.
Dat je straks niet tevreden bent met de kwaliteit van je tft is duidelijk. Maar is dat het probleem?

Ook met ghosting kan je leuk gamen hoor. Ik had zelf een heel goedkope 17inch-tft, vrij eenvoudige draadloze muis. Beiden goed voor veel ergenis bij veel mensen.
Ik was alleen niet beter gewend, dus was ik tevreden.
Je moet maar onthouden, dat je gelijk weer een flinke verbetering krijgt als je een nieuwe monitor koopt.

Als je nu van jouw budget een systeem+monitor gaat kopen, dan moet je een redelijk simpele monitor kiezen en dan ook nog flink gaan bezuinigen op je systeem. Uiteindelijk heb je dan een systeem waar je minder lang mee kan doen.
Ik zou dus wel proberen om die E6300 erin te krijgen, maar ik zou dus niet gaan proberen om ook nog een nieuwe tft binnen jouw budget te kopen.
Of je moet nog wat geld achter de hand hebben...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas geldt het hier ook voor: dit topic voldoet niet aan de richtlijnen van dit subforum. Er zijn hier boven me al een heleboel tips gegeven waar je mee aan de slag kan, en daar wens ik je veel succes mee. :)
Voor meer details over die richtlijnen overigens: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.