Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Subwoofer deurbel!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 19:59
Een vriend van mij had nog een subwoofertje over en hij wil graag dat als zijn bel gaat dat ding gigantisch hard gaat brommer, gillen etc..

Aan zijn muur heeft hij een intercom hangen waar zoon irritante piep uitkomt als je op de bel drukt maar volgens mij is dat geen geluidssignaal. Heeft er iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om dit te realiseren? bvd!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
12V+ sluitingslijntje op de sub aansluiten :P Gaat vast en zeker brommen...

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 19:59
is dat voor meervoudig gebuik? :P

Verwijderd

sinus?Anders dow... koop je crocodile clips en experimenteer je daar wat mee ;) leuk basiskennisprogramma.

• Frag_inc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 14:12
Als het een active subwoofer is kun je een opamp schakeling voor de subwoofer zetten, kies een erg grote versterkingsfactor. Zet er ook een weerstand voor, en door de thermishe ruis van de weerstand zal er ruis op de uitgang verschijnen waardoor de subwoofer gaat brommen.

UItleg opamp's:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Operationele_versterker

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Ik zou met een NE555'je een wisselspanning opwekken, met een potmetertje om de toon af te stellen op wat je wil. Je kan het zo gek maken als je maar wil, dit schema zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken (s3 tot s9 mag je weglaten, je hebt maar een deurbel nodig).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:58
De meeste deurbellen zijn 40 volt wisselstroom 50hz. ik weet niet of een sub woofer dat leuk vindt?
50 hz is een aardige bromtoon.

Ronald van Doorn

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:01

TheBorg

Resistance is futile.

rdoorn schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:03:
De meeste deurbellen zijn 40 volt wisselstroom 50hz. ik weet niet of een sub woofer dat leuk vindt?
Moet lukken... met een subwoofer van 200 Watt. :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

watts en volts zijn 2 verschillende dingen ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Uitgaan van 8 ohm, kom je met 40V dan ook net aan 200W.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En een speaker is geen ohmse weerstand, dus die rekensom gaat niet op afaik.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
wanneer je alleen een trafo gebruikt, kan je een mooie 50 Hz brom krijgen :+

U vraagt, wij antwoorden.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pak dan 2 frequenties door elkaar heen, dat het precies onwijs gaat zingen/zweven/hoe het ook heet.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Meestal een volt of 8 zelfs ...

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Of 12v zoals vaak in combinatie met een parlofoon het geval is, -6v en +6v uit de transfo, waartussen het verschil 12v is.

Verwijderd

Of iets dat ik onbedoeld voor elkaar krijg en precies overeenstemt met wat TS vraagt:
Heb hier een actieve JVC sub staan met een low input aansluiting. Als ik de kabel aansluit terwijl de sub nog aan de 230 hangt en per ongeluk mn vingers op massa en signaal leg (even dooe een gat in een kast trekken bijvoorbeeld) krijg je door de statische ontlading ook een zware brom uit de sub... Denk alleen niet dat de filters etc in de sub het erg tof vinden, maar het dekt wel het principe ...
In praktische uitvoering: aktieve sub ipv deurbel met trafo, draad naar deurpost met tulpaansluiting op sub, andere kant kabel een tweetal contactpuntjes als deurbel. Ultra plat en very modern ;) (voor zolang als het duurt dan). Vinger op de puntjes en door de ontlading bromt de sub...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
dat heeft niets met statische ontlading te maken. Statische ontlanding is namelijk instantaan.
Volgens mij veroorzaak je gewoon een soort kortsluiting door beide contactpunten aan te raken.

U vraagt, wij antwoorden.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
McKaamos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:40:
En een speaker is geen ohmse weerstand, dus die rekensom gaat niet op afaik.
Nee, maar die 40VAC is toch ook geen gelijkspanning? ;) Rekensom komt goed in de buurt hoor.
MeMoRy schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:27:
dat heeft niets met statische ontlading te maken. Statische ontlanding is namelijk instantaan.
Volgens mij veroorzaak je gewoon een soort kortsluiting door beide contactpunten aan te raken.
Bijna,

Je lichaam gaat als antenne functioneren, waardoor je het 50Hz EM veld (wat bijna alle apparaten in huis uitsralen) oppikt. De versterker in de actieve sub versterkt dat 50Hz signaal wat van jouw lichaam vandaan komt, en voilla, je hebt je bastoon.

Zo ook wel kunnen werken als je een stuk kaal draad op de signaalingang van de actieve sub zet.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

De vraag is: Ik weet niet of je beltrafo dat leuk vindt :+
spoiler:
Antwoord: Nee! door de lage impedantie van een luidspreker gaat er veel te veel stroom lopen!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1